Samsung övertar Intels plats som världens största kretstillverkare

Permalänk
Melding Plague

Samsung övertar Intels plats som världens största kretstillverkare

Samsung har tidigare talat om ett eventuellt ledarskifte i kretstillverkning. Nu cementerar bolaget den platsen i och med presentationen av årets andra kvartalsrapport.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hoppas Samsung kan klara av att vara störst! Vi såg ju hur Intel hanterade det...genom att höjja priserna med 100% -.-"

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Samsung börjar bli oroväckande stort som företag, typ som Umbrella Corporation

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ett stort grattis till Samsung. Det är ni väl värda

Är supernöjd med alla Samsungprodukter jag haft genom åren vilket är mer än vad man kan säga om mina erfarenheter med Intel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Verkar gå riktigt bra för Samsung nu.
Efter deras väldigt stora ökning på vinst också och antagligen redovisar mer vinst än Apple vilket dom inte direkt brukar så.

Note7 fiaskot var rätt kostsamt men dom köttar vidare

Permalänk
Avstängd

Med tanke på hur många olika varianter av minneskretsar Samsung tillverkar är jag förvånad över att dom inte redan var störst...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Inte illa för ett företag som började med torkad fisk och nudlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Samsung börjar bli oroväckande stort som företag, typ som Umbrella Corporation

Samsung var redan på den skalan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Man kan inte annat än bli fascinerad över Samsung som företag, dom gör verkligen allt. Det är rentutav sjukt hur gigantiska dom är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Glöm inte att dom är entreprenads aktörer också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Man kan inte annat än bli fascinerad över Samsung som företag, dom gör verkligen allt. Det är rentutav sjukt hur gigantiska dom är.

Skickades från m.sweclockers.com

Och ändå har de "bara" 500 000 anställda

Ta Foxconn som 1 300 000 anställda...

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Snälla Samsung KÖP AMD! Med deras kassa, expertis och "in house" tillverkning i ryggen borde striden gentemot Nvidia och Intel bli betydligt jämnare.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Man kan inte annat än bli fascinerad över Samsung som företag, dom gör verkligen allt. Det är rentutav sjukt hur gigantiska dom är.

Skickades från m.sweclockers.com

Får en att tänka på BnL (Buy-N-Large) i en viss lite film...

Skrivet av Tobbbe__:

Snälla Samsung KÖP AMD! Med deras kassa, expertis och "in house" tillverkning i ryggen borde striden gentemot Nvidia och Intel bli betydligt jämnare.

De kan inte. Iaf inte x86 CPUn... Säljs den, förlorar de rättigheterna och Intel blir den enda med licensen.

Ev skulle de kunna köpa AMDs GPU sida, men då måste AMD slittras först.

Permalänk
Avstängd

Varför tillverkar inte Intel flashminnen om det finns så stor efterfrågan på det?

Skrivet av Esseboy:

Hoppas Samsung kan klara av att vara störst! Vi såg ju hur Intel hanterade det...genom att höjja priserna med 100% -.-"

Du kanske har glömt bort att Samsung var inblandat i en korruptionshärva under 1999–2002 med Hynix, Infeneon och Micron som prifsfixerade RAM-minnen och höjde priserna med flera hundra procent?

Permalänk
Medlem

Jag förstår varför Samsung väljer att satsa på just halvledartillverkning...

Consumer Electronics (blått), vilket består av TV-apparater, tvättmaskiner, monitorer, o.s.v. har man aldrig tjänar några stora pengar på.
Information Technology & Mobile Communications (orange) - alltså smartphones i huvudsak, var deras huvudsakliga vinstmotor fram till år 2014 då de fick kraftiga problem. Det går inte längre att bli fet på att sälja high-end Android-lurar (inte på den nivån som Samsung hade behövt åtminstone).
Device Solutions & Semiconductors (grönt) - det vill säga NAND, chip, DRAM, o.s.v., är det enda som idag håller upp Samsungs aktiekurs. Här tjänar man mer pengar än någonsin!

Jag tror att Samsung kommer att göra vad som helst för att försvara sin position inom halvledartillverkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Varför tillverkar inte Intel flashminnen om det finns så stor efterfrågan på det?

Du kanske har glömt bort att Samsung var inblandat i en korruptionshärva under 1999–2002 med Hynix, Infeneon och Micron som prifsfixerade RAM-minnen och höjde priserna med flera hundra procent?

Intel gör redan det genom Micron, då dessa företag 2006 slog ihop sin tillverkning av flashminnen.

Permalänk
Testpilot

Ärligt talat tycker jag inte det är så illa att ha Samsung på toppen.
Allt jag ägt med Samsung's logga på lådan har varit av bra kvalité, speciellt deras telefoner och skärmar.

Och det kanske är naivt tänkt av mig då jag vet att alla företag existerar för att göra vinst - Men tycker Samsung står ut från mängden när det kommer till kundbelåtenhet och innovation.
Men då jämnför jag dem med andra jättar så som Microsoft, Apple, ARM, Intel, Nvidia , Oracle och Adobe (nu när jag tänker efter, nästan alla mjukvaruföretag är så anti-konsument så jag ratat hälften av dem...).

Skrivet av BergEr:

Denna killes videos är så grymt bra!
Rekommenderar starkt ColdFusionTV och What I've Learned - Mycket information men i lättförståligt format även om man inte är så haj på Engelska (vilket är bra om man ska skicka till någon äldre).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

I sanning en Cheabol.

Köp AMD nu för sjutton!! Ni har nog lite växel över i ett hörn nånstans....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Varför tillverkar inte Intel flashminnen om det finns så stor efterfrågan på det?

Du kanske har glömt bort att Samsung var inblandat i en korruptionshärva under 1999–2002 med Hynix, Infeneon och Micron som prifsfixerade RAM-minnen och höjde priserna med flera hundra procent?

Därför jag är oroad bland annat Säger inte att Samsung är ett mer moraliskt företag what so ever!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...