AMD börjar sälja kylaren Wraith Max separat

AMD börjar sälja kylaren Wraith Max separat

Kylaren Wraith Max har tidigare bundlats med Ryzen 7-modeller i specifika länder. Nu meddelar AMD att kylarlösningen ska börja säljas som en enskild produkt.

Läs hela artikeln här

600:-? Nu har jag förvisso inte sett några renodlade tester av kylaren, men oavsett så är det mer värt i min mening att lägga pengarna på ett av de stora märkena såsom framförallt Noctua...även om dom ligger rätt så högt i pris.

Finns ju en hel uppsjö av bra modeller runt säg 500:- sträcket som den här ska konkurrera mot. Men men...

Skickades från m.sweclockers.com

Det här känns ju bara mjölka. 600 spänn och kommer med största sannolikhet bara att vara kompatibel med AMDs processorer.

Skrivet av Ravix:

600:-? Nu har jag förvisso inte sett några renodlade tester av kylaren, men oavsett så är det mer värt i min mening att lägga pengarna på ett av de stora märkena såsom framförallt Noctua...även om dom ligger rätt så högt i pris.

Finns ju en hel uppsjö av bra modeller runt säg 500:- sträcket som den här ska konkurrera mot. Men men...

Snarare så att det är runt 300kr området som den tävlar om.

Wraith Max presterar ungefär som en 212 Evo, och spire en aning sämre än så.

Helt okej för en standardkylare om man köper en Ryzen och får med den men inget man skulle betala pengar för direkt.

En fördel den har är att den är ganska kompakt.

Skrivet av Elghinnarisa:

Snarare så att det är runt 300kr området som den tävlar om.

Wraith Max presterar ungefär som en 212 Evo, och spire en aning sämre än så.

Helt okej för en standardkylare om man köper en Ryzen och får med den men inget man skulle betala pengar för direkt.

Jo men exakt, var lite det jag misstänkte att prestandan skulle vara på. Hoppades lite utan att kolla först och antog att den skulle prestera bättre, men men.
Kan man ju bara konstatera att nånting har gått helt galet med prissättningen, för jag menar...vem skulle köpa den för 600?

600 lusidorer? Jösses.... för det priset får man ju en ultratyst Spire Swirl 3.

http://www.spire-corp.com/cpu-coolers/swirl-iii-sp612b1-v3-pc...

Vet vi hur den presterar?

Skrivet av Ratatosk:

Vet vi hur den presterar?

Verkar mest vara vanliga wraith som recenserats av vad jag kan hitta, vore intressant att ändå se ett test....oavsett pris.

Skrivet av kemuffkamelen:

600 lusidorer? Jösses.... för det priset får man ju en ultratyst Spire Swirl 3.

http://www.spire-corp.com/cpu-coolers/swirl-iii-sp612b1-v3-pc...

Tyst? Med den lilla fjuttfläkten som aldrig går att byta? Känns som ett tveksamt köp...

Varför lägger de pengar på sådant här?
Nu kommer de väl gå back bara för det.

Kyler den sämre än Noctua NH-U12S?
Ja troligtvis.
Kyler den sämre än Noctua NH-L9x65?
Ingen aning, jag gissar på att Wraith kyler bättre.

Skrivet av anon200632:

Varför lägger de pengar på sådant här?
Nu kommer de väl gå back bara för det.

Varför skulle de gå back för att de börjar sälja en kylare separat som redan finns? De ska ju inte utveckla någon ny kylare..
Dessutom är det garanterat inte AMD själva som står för designen och tillverkningen utan de har säkerligen anlitat någon firma. Troligen Cooler Master med tanke på att det sitter en CM fläkt i den och man kontrollerar ljuset med deras programvara...

Ja man behöver ju inte köpa den om man nu inte vill. Det är ju faktiskt valfritt. Vill man ge mjölk till AMD då köper man den.

Då det är förmodligen cooler master som tillverkar dessa så var nog de inne och petade lite på priserna då de inte vill förlora försäljningen på sin 212 EVO.

600 kr? Fuck no, finns likvärdiga kylare runt 200kr.

Skrivet av Xeno88:

600 kr? Fuck no, finns likvärdiga kylare runt 200kr.

Rgb +200
AMD Branding +200

x)

Skrivet av Dallebull:

Rgb +200
AMD Branding +200

x)

Enkel matematik

Va lustigt ändå, jag kikade på nätet idag ifall dem sålde några standardkylare separat men icke. Men dem verkar ha ändrat sig så det kom som en shock. Pris är skiter jag i, den ska jag ha när jag skaffar Ryzen. Måste ju ha det så AMD och original som möjligt

Skrivet av ClintBeastwood:

Det här känns ju bara mjölka. 600 spänn och kommer med största sannolikhet bara att vara kompatibel med AMDs processorer.

Priset.
Kompatibiliteten.
Kylförmågan.

Kan man göra annat än att hånskratta?

/Lifooz

@Bullenz: 10-20 db. Och den går att byta enligt utsagor på deras supportforum. Men isf får man köpa fläkt direkt från dem eftersom jag tvivlar att någon standardfläkt passar.

Test av kylaren.
http://www.relaxedtech.com/reviews/amd/wraith-max-and-wraith-...
Kyler nästan lika bra som Hyper 212 Evo, men går tystare.

Fördel att kylaren är mer kompakt och att den kyler VRM:rna.
Den har också RGB för de som gillar bling bling.

Ett test av den gamla Wraith-kylaren, den sänkte tempen på VRM:rna med 15 grader gentemot en tornkylare (Thermalright Macho Rev. B).
http://www.tomshardware.com/reviews/amd-wraith-cpu-cooler,445...

Skulle gärna se dem skippa RGB och sänka priset, men en ganska bra kylare för den som är ute efter något kompakt.

Senast redigerat 2017-07-29 03:01

Då kan man ta en 212 Evo, böja den så den blåser ner mot moderkortet och sen tejpa på lite china ledlampor och så har man en billigare Wraith

Skrivet av Ortovox:

Då kan man ta en 212 Evo, böja den så den blåser ner mot moderkortet och sen tejpa på lite china ledlampor och så har man en billigare Wraith

Ja absolut!
Var bara försiktig när du böjer heatpipen, så det inte går hål på den.

Bra då kan jag köpa en så jag slipper skämmas över att köra intel och det ser i.a.f ut som det är amd i burken

Senast redigerat 2017-07-29 13:18

Någon som vill ha en Spire? Nope.. Ingen vill ha Spire.. en av de sämst CPU kylarna jag testat på. även i stock utförande... Extremt ful, kyler som skit och står AMD på den.. 3 problem som inte går att åtgärda.. Eller jo.. med slägga! Det måste fan testas.. Slägga!

Och wraith är inte vackrare så kommer behöva en störra slägga! *ska nog köpa en bara för att slägga*

Skrivet av Ekorrism:

Någon som vill ha en Spire? Nope.. Ingen vill ha Spire.. en av de sämst CPU kylarna jag testat på. även i stock utförande... Extremt ful, kyler som skit och står AMD på den.. 3 problem som inte går att åtgärda.. Eller jo.. med slägga! Det måste fan testas.. Slägga!

Och wraith är inte vackrare så kommer behöva en störra slägga! *ska nog köpa en bara för att slägga*

Jag vill, jag har.

Yes, tyckte att det var synd att de inte gick att köpa när den är så pass snygg.

Är de bara jag som tycker att dem borde sälja Wraith Spire och Stealth också utöver Wraith Max?

Skulle Wraith Max vara nog för att kyla en 1800X icke överklockad? Då jag är rädd att komma in i vattenkylning. det lägger till en extra punkt av mekaniska fel(pumpen).