Spotify connect till förstärkaren.

Permalänk
Medlem

Spotify connect till förstärkaren.

Hejsan.

Verkar som om Spotify nu har pissat på oss användare igen å slutat supporta många hembio förstärkare...
Har en Pioneer VSX-924K som haft spotify connect support som nu inte supportas längre av Spotify.

Därför undrar jag vad de finns för alternativ för att på enklaste och billigt vis få spotify till förstärkaren.
Helst skulle jag vilja ha något som man kan koppla in direkt med HDMI till förstärkaren, skulle en vanlig chromecast lösa mina behov? Eller är de dumsnålt med en chromecast? FInns det bättre lösningar? Vill gärna ha ut ljudet digitalt.

Tack på förhand

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Chromecast är utan tvekan den enklaste lösningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Chromecast fungerar sjukt bra, har en Chromecast Ultra i min Pioneer VSX-930 och det fungerar galant, finns ju också bluetooth audio där du kopplar mobilen direkt till förstärkaren men det är inte lika bra.

Permalänk
Medlem

Chromecast fungerar riktigt bra, har en Chromecast Ultra i min Pioneer VSX-930, kan också använda bluetooth audio och koppla direkt till mobiltelefonen om du vill.

Permalänk
Medlem

Chromecast duger fint! Den enda nackdelen jag kan komma på är att det inte går att casta från skrivbordsversionen av spotify till en chromecast. Det finns dock ett kryphål: casta musik till chromecasten från din telefon, sedan kan du ändra låt på datorn om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klisk:

Chromecast duger fint! Den enda nackdelen jag kan komma på är att det inte går att casta från skrivbordsversionen av spotify till en chromecast. Det finns dock ett kryphål: casta musik till chromecasten från din telefon, sedan kan du ändra låt på datorn om du vill.

Tack för den infon precis såna saker som är bra att veta innan man köper. Men de känns inte som ett stort problem iaf, 90% av gångerna så är det telefonen jag vill casta från för man inte orkar slå på/sätta sig vid datorn.
Och skulle jag behöva så fanns ju kryphålet att casta från telefonen å sedan använda datorn som "fjärr".

Då blir det nog en beställning på en chromecast, tack alla för er input.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klisk:

Chromecast duger fint! Den enda nackdelen jag kan komma på är att det inte går att casta från skrivbordsversionen av spotify till en chromecast. Det finns dock ett kryphål: casta musik till chromecasten från din telefon, sedan kan du ändra låt på datorn om du vill.

Ja, det är lite fattigt. Jag förstår om de skulle ha ett krav att man kör Wifi på desktopdatorn. Att casta via desktopprogrammet borde vara fixat redan tycker jag.

Permalänk

Varför slutade dom supporta många förstärkare? Är det för mycket jobb annars?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none