Permalänk
Medlem

Ljudkort till BT

Har ett SoundBlaster ZX som jag kör med ett par trådade sennheiser lurar idag vilket funkar väldigt bra. Jag har dock ett par MDR-1000X också. Finns det något sätt att få signalen från ljudkortet till dem? Tex någon adapter som går från headphone/mic-utgångarna till blåtand eller optisk (toslink) till blåtand som klarar virtuellt 5.1/7.1?

Edit: Hittade denna men den är 4.1, gör det stor skillnad i tex fps-spel? Är ingen ljudnörd direkt... https://www.tomtop.com/bluetooth-receivers-1311/p-v2940.html?...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att dina lurar använder A2DP för ljudöverföringen. Alternativet är att de identifierar sig som en fristående DAC, men jag har ingen aning om hur vanligt det är. Hur som helst... I det första läget, ja, den du länkar till bör fungera. Bluetooth 4.1 är dock versionen på blåtandsprotokollet, inte 4.1 ljud.
Rätt säker på att hörlurarna bara är stereo, med det sagt...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag misstänker att dina lurar använder A2DP för ljudöverföringen. Alternativet är att de identifierar sig som en fristående DAC, men jag har ingen aning om hur vanligt det är. Hur som helst... I det första läget, ja, den du länkar till bör fungera. Bluetooth 4.1 är dock versionen på blåtandsprotokollet, inte 4.1 ljud.
Rätt säker på att hörlurarna bara är stereo, med det sagt...
https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Ah, så klart det är bt-versionen, tack. Tror att jag ska testa i alla fall. Lurarna jag har idag är också bara stereo men ljudkortet fixar surround virtuellt vilket ger samma effekt som i klippet.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Fast klippet är inte virtuellt surround, det är bara 2 positioners stereo. Det fungerar med vilka hörlurar, och vilken BT A2DP överföring som helst.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast klippet är inte virtuellt surround, det är bara 2 positioners stereo. Det fungerar med vilka hörlurar, och vilken BT A2DP överföring som helst.

Nej, jag förstod det, därför jag skrev att det ger samma effekt, inte att det var samma sak. Kanske skulle skrivit liknande effekt för att vara tydligare.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.