Acer kan bli först ut med processor ur Intels arkitektur Coffee Lake

Permalänk
Melding Plague

Acer kan bli först ut med processor ur Intels arkitektur Coffee Lake

Intels arkitektur Coffee Lake lanseras senare under året, och nu avslöjas en av de första modellerna med processorn, där bland annat fler kärnor står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

15% BETTER PERFORMANCE on SysMark

Väldigt specifikt, undrar varför?

Hoppas inte detta blir en lika ljummen release som Kaby Lake.

Permalänk
Medlem

Low Power gaming! Precis i min smak. Återstår att se hur AMD lägger sig med Ryzen Mobile. Fördel blir i alla fall att man slipper dubbla grafikkretsar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Low Power gaming! Precis i min smak. Återstår att se hur AMD lägger sig med Ryzen Mobile. Fördel blir i alla fall att man slipper dubbla grafikkretsar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är en väldigt spännande tid nu!

När jag såg denna för ett par månader sedan blev jag för fösta gången sugen på att byta ut min Workstation mot en Laptop:
http://www.guru3d.com/news-story/computex-2017-rog-strix-gl702zc-houses-the-latest-ryzen-processors-with-radeon-rx-580-graphics.html

-Visserligen lär det bli mindre gaming av för min del, men den lär duga till sådant med.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk

Acer och "senaste" kan bli en riskfylld combo. För att få bort all bloatware måste du ju ominstallera Windows 10 rent direkt, sen kan det vara bios-buggar i nya arkitekturer vilket kunden får "ta".

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

15% BETTER PERFORMANCE on SysMark

Väldigt specifikt, undrar varför?

Hoppas inte detta blir en lika ljummen release som Kaby Lake.

helt ärligt, spelar ingen roll om de bara är ~6% förbättring, en 6-core CPU som kanske klockar upp till 5GHz på luft, kommer vara riktigt intressant. Coffee Lake ser bra mycket mer intressant ut än KBL och jag ger nästintill all cred till Ryzen

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X