Intel: "Epyc är bara fyra ihoplimmade kretsar"

Permalänk
Melding Plague

Intel: "Epyc är bara fyra ihoplimmade kretsar"

Efter AMD:s lansering av Epyc för servermarknaden slår Intel följe med en ny serie av Xeon-processorer. De passar då på att rikta skarp kritik mot konkurrenten i sin presentation.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Intel har väl teknik och utvecklingsbudget nog att de borde kunna konkurrera med bra produkter i stället för trash talkning?

Eller ja, det gör de väl säkert. Blir bara lite "underwhelmed" av approachen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Man vet att intel börjar få panik på alla fronter när de går ifrån seriös marknadsföring och börjar med pajkastning istället.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk

Trashtalking nu?

Ojsan, Intel verkar inte ha mycket att komma med verkar det som...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Avstängd

Intelpropaganda..

De kan ju försöka fixa sina egna problem innan de börjar på andras..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Det märks att Intel är rädda om de använder dessa metoder för att få undan konkurrensen. Detta känns lite mera som underdog trashtalk, men vad vet jag.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Tror man kan sammanfatta det med bara en bild

Permalänk
Avstängd

Game over för Intel, dom kan inte längre kontra AMD så nu lägger dom all energi på smutskastning istället, hade det varit för 20 år sen så hade dom lagt den energin på att muta återförsäljare men det funkar ju inte längre.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Patetiskt Intel. Låt pris/prestanda tala istället för sånt här svammel.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Fast Zen utvecklades ju för servermarknaden i första hand. Man kan snarare säga att Ryzen är 1 st. serverkrets...

Detta kommer nog komma tillbaks och bita Intel, då även de kommer behöva övergå till att "limma ihop" kretsar i framtiden. När det inte längre går att krympa kretsarna lika snabbt blir man tvungen att hitta på andra lösningar för att skala upp prestandan och antal kärnor. Skulle inte förvåna mig om Intels ingenjörer redan sitter och utvecklar den tekniken idag.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Pinsamt Intel, riktigt pinsamt...

På sätt och vis vill jag inte att AMD ska sjunka till Intels nivå, men jag kan mycket väl tänka mig att AMD gör någon slags comeback där dom uppmärksammar kokplattorna som är i7-7700k, Kabylake-X och Skylake-X samt hela X299-lanseringen.

Något i stil med "1 poäng för varje youtuber som gjorde en negativ video gällande din lansering. Intel och X299: 15 poäng. AMD och X399: 0 poäng".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Tror man kan sammanfatta det med bara en bild

https://imgur.com/M7uwmqv

Ja, det är en variant. Detta är en annan:

Men ja, det känns lite löjligt av Intel. Desperationen känns ganska uppenbar.
Dock ska vi inte glömma att AMD gav Intel en känga när Core 2 Quad lanserades.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Men snälla ni i tråden, det kallas säljsnack, menar ni att ni aldrig sett detta innan? Jag kan tycka att det till mångt och mycket stämmer dessutom. AMD har ju ett långt förhållande till "klipp och klistra" med sina CPU:er, inte särskilt framgångsrikt alla gånger heller.

Permalänk
Inaktiv

Intel och Nintendo har förlorat mitt förtroende. Intel har med flit endast sålt konsumentcpuer åt Bertil och Hanna 114år. Nu när AMD börjar sälja vettiga cpuer så hakar de efter och gör allt vad de kan för att komma tillbaka till the dark age inom cpuer.
Jag tror AMD kan konkurrera med pris, visst intel 100 000kr cpu är säkerligen bättre än AMDs bästa, men ytterst få konsumenter köper en sådan dyr cpu ändå.

Permalänk
Medlem

Detta känns mycket onödigt. Intel har väl kompetenta produkter som genom sin prestanda borde sälja sig själva utan att deras marknadsföringsavdelning behöver gå på med dagisfasoner? Jösses!

Jag hoppas att AMD inte bemöter det här tramset, utan istället låter EPYC-familjen sälja sig själv som de bra produkter de är.

Kan det vara så att Intel känner att det börjar gunga under fötterna?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Rekordmedlem

Intel i ett nötskal, markandsavdelningen har glömt att Intel var de som började limma ihop cpuer när de inte klarade att bygga dem på ett chips till skillnad från AMD

Nu väntar vi på att de börjar med mutorna igen också men att de får ett verkligt straff när de förhoppningsvis torskar igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Var liksom Intel som började med att limma ihop cores i modern tid vad jag vet med C2D. Ohh, the irony.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Pinsamt Intel, riktigt pinsamt...

På sätt och vis vill jag inte att AMD ska sjunka till Intels nivå, men jag kan mycket väl tänka mig att AMD gör någon slags comeback där dom uppmärksammar kokplattorna som är i7-7700k, Kabylake-X och Skylake-X samt hela X299-lanseringen.

Något i stil med "1 poäng för varje youtuber som gjorde en negativ video gällande din lansering. Intel och X299: 15 poäng. AMD och X399: 0 poäng".

Det är inte första gången som Intel varit ljusår efter och försökt konkurrera med "kokplattor" men lyckats vinna p.g.a fulspel :/
Pentium 4.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Intel mcgregor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Men snälla ni i tråden, det kallas säljsnack, menar ni att ni aldrig sett detta innan? Jag kan tycka att det till mångt och mycket stämmer dessutom. AMD har ju ett långt förhållande till "klipp och klistra" med sina CPU:er, inte särskilt framgångsrikt alla gånger heller.

vad pratar du om? är AMD proccesorer dålig eller ? jobbar du för intel?

anandtech visar ju att proccsor klara sig bra mot tre gånger så dyr intel trots ihoplimmad
http://www.anandtech.com/show/11544/intel-skylake-ep-vs-amd-e...

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Hjälpsam

Tycker att en person på Techpowerup träffade mitt i prick.

"Taking everything technical out of this discussion, from a marketing (internal) point of view there is a fundamental truth to the comments here.
In marketing, you never deride the competition unless you believe they are a threat. It's that simple. Or, if you're the underdog, trying to prove your worth. Industry leaders do not NEED to prove their worth. So whether or not Intel's point is valid isn't that relevant. It's that they feel the need to 'reassure' their base that Intel is still superior."

https://www.techpowerup.com/forums/threads/intel-says-amd-epy...

Att de försöker smutskasta AMD, ja att de ens nämner AMD, visar att de är pressade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Men snälla ni i tråden, det kallas säljsnack, menar ni att ni aldrig sett detta innan? Jag kan tycka att det till mångt och mycket stämmer dessutom. AMD har ju ett långt förhållande till "klipp och klistra" med sina CPU:er, inte särskilt framgångsrikt alla gånger heller.

Öh, får väl hoppas att du bara trollar...

Intel var dem som började "klipp och klistra" med c2d, så jag vet inte riktigt vad du vill säga med ditt inlägg.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd

Haha med tanke på vad dom har ute själv och hur mycket skit dom fått senaste tiden från många stora sidor så kommer sånt här bita dom i arslet så jävla hårt och amd brukar ha lite humor blandat med seriöst i sina budskap och är spex dom kommer undan med men intel kommer få smaka på en episk skitstorm efter dom kommentarerna

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Att Intel överlevde Pentium 4 är ju faktiskt inte dåligt. Synd att de ska dra upp andras "track record" när de själva krängde skräp till överpris i nästan ett decennium. Ojojoj, svettpärlor i anletet. Vad gött att AMD är med i leken igen, speciellt för oss lite äldre störar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om nu fyra ihoplimmade kretsar fungerar bra, så är det väl inget som hindrar Intel från att göra samma. Förstår inte argumentet ens.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Haha med tanke på vad dom har ute själv och hur mycket skit dom fått senaste tiden från många stora sidor så kommer sånt här bita dom i arslet så jävla hårt och amd brukar ha lite humor blandat med seriöst i sina budskap och är spex dom kommer undan med men intel kommer få smaka på en episk skitstorm efter dom kommentarerna

En EPYsC skitstorm?

Ja alltså... Först kokheta 7700K som man "inte bör överklocka", och sedan alla tveksamheter med X299... Det känns inte riktigt som om Intel har fog för att låta glappkäften gå, men de gör det lik förbannat. Så tramsigt av dem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tycker AMD är på god väg att göra en bra come-back. Både på GPU och CPU-fronten. De lär väl dra in en hel del pengar på konsolmarknaden nu också. Qualcomm kommer väl här från sidan också med x86 emulering på sina ARM-cpuer Vilket också kan bli tungt för Intel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

När en konkurrent gör såhär vet man att de är rädda.

Permalänk
Medlem

Så länge prestandan finns där och där inte finns en massa fel så spelar det ju ingen roll. Lågvattenmärke från Intel "tycker jag".

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

"Du märker ingen skillnad, men vi är bättre, jag lovar!"

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux