Star Wars: Battlefront II får öppen beta i oktober

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Battlefront II får öppen beta i oktober

Efter återupplivningen av Battlefront-serien för snart två år sedan står det klart att en uppföljare nalkas och senare under året håller EA i sedvanlig ordning ett öppet betatest av spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Med andra ord blir det ett demo snarare än en beta, som det brukar vara med EA. Oavsett blir det ett bra tillfälle att utvärdera spelet inför släppet, så att man vet om det är värt att införskaffa.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Detta ska jag inte missa, fick en closed Alpha invite som jag tyvärr råkade missa.
Förbokade detta första dagen som det gick. Star Wars nörd som man är så har man ägt och spelat samtliga star wars spel på PC sedan 90-talet

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Bra med ett demo.
Provade "EA BF 1" och gillade inte spelmekaniken. Grafik och ljud var däremot fantastiskt, som att var med i en Starware-film. Hoppas de får inte "riktig BF2" i denna version av 2an.

Permalänk

@H4tten: Exakt, och förhoppningsvis låter folk bli att förhandsboka

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir lite mer PC-clan vänligt med dedikerade servrar och så samt inte samma skräp känsla som i BF1 och eh... BF1? Battle Front och Battle Field... usch bökigt...

Permalänk
Medlem

Förr tog man för givet att ett demo alltid skulle vara en självklarhet innan alla spelsläpp, nu känns det som att man får vara glad om det ens kommer ett demo. Är lite orolig inför deras lootbox-system.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Förr tog man för givet att ett demo alltid skulle vara en självklarhet innan alla spelsläpp, nu känns det som att man får vara glad om det ens kommer ett demo. Är lite orolig inför deras lootbox-system.

Hoppas också att det inte är Pay-to-win. Tycker fler spel borde lära sig av ex CSGO eller Rocket League där micro transactions är helt och hållet valfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Efter återupplivningen av Battlefront-serien för snart två år sedan...

Hur ska man tolka detta? Dog spelet när det gavs ut och återupplivades i samma veva? Har spelet levt på syrgas i två år? Finns det en föregångare till Battlefront?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atomico:

Hoppas också att det inte är Pay-to-win. Tycker fler spel borde lära sig av ex CSGO eller Rocket League där micro transactions är helt och hållet valfritt.

Eller enbart innehåller kosmetiskt dlc. Menar, fire-rate, jump-high och sådana attribut ska man inte kunna köpa eller spela sig till.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hur ska man tolka detta? Dog spelet när det gavs ut och återupplivades i samma veva? Har spelet levt på syrgas i två år? Finns det en föregångare till Battlefront?

Hej!

Jag uppfattar det som att du har missat de gamla klassikerna från 00-talet? https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Battlefront_(2004_vi...
https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Battlefront_II

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Uzanar: Ja, den har jag helt missat! Så Battlefront är alltså en re-boot trots allt? Det var som f-n

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Härligt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact
CPU: 8700K i 4.8ghz /// Corsair VENGEANCE 16GB DDR4 3000MHz
Cpu Kylare: Noctua NH-U12A Chromax Black
GPU: ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING
Skärm 1: 27" LG 27GP850, Skärm 2: 27" LG27GL83A-B

Permalänk