Oculus Rift och Oculus Touch prissänks – säljs tillsammans för 4 300 kronor

Permalänk
Melding Plague

Oculus Rift och Oculus Touch prissänks – säljs tillsammans för 4 300 kronor

Bara några månader efter den senaste prissänkningen justeras nu priset för Rift och Oculus Touch återigen, där de båda nu säljs tillsammans för motsvarande 4 300 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det närma sig rimliga priser

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Sjysst! Kanske kan bli lite mer mainstream nu!

Jag undrar dock om ni som köpt Oculus/Vive, är det något som ni faktiskt använder/uppskattar? Eller är det bara en cool grej som man provar en gång och lägger på hyllan?

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Nu börjar vi närma oss ett pris då VR har en möjlighet att klara sig och inte förbipassas som nish produkt som 3D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Helt galet prisvärt enligt mig! Numera finns det också väldigt många bra spel och appar så skralt utbud kan man verkligen inte längre klaga på.
Köp nu!

Permalänk
Medlem

Ett resultat av Zenimax krav om säljstopp månntro? Blir nog ett köp nu. 4000 spänn är väldigt billigt för ett VR headset, och att man får med kontrollerna gör ju inte saken mindre lockande precis

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Och nej man behöver inte en 70.000:- dator för att driva Vive..

https://www.youtube.com/watch?v=vVnhzq-XD_M&t=596s

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Synd bara att Oculus Rift inte stödjer Windows Mixed Reality, annars hade jag sålt mina extra skärmar och köpt en Rift och prövat på att arbeta i VR.

Permalänk
Medlem

CV2 på gång kanske?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Trevligt, provade Vive här för ett tag sen var rätt coolt, vet inte vad som är bäst.. Men vive kostar väl runt 9000?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Trevligt, provade Vive här för ett tag sen var rätt coolt, vet inte vad som är bäst.. Men vive kostar väl runt 9000?

Skickades från m.sweclockers.com

I svenska butiker räcker det inte, det är nästan runt 9500:- mer en hundring under.
Har inte sett att det gått billigare, men jag kan också ha missat det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

När erbjudandet tar slut så tillkännager dom sitt nästa headset?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

När erbjudandet tar slut så tillkännager dom sitt nästa headset?

Antagligen. Men då är vi tillbaka på ordinarie pris igen.
För det här priset skulle jag inte tveka att köpa ett bara gör att

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Finns det ens några roliga spel till VR?

Eller använder ni det till porr bara?

Permalänk
Medlem

Rip, jag gjorde precis världens spontanköp!

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

Säljer de inte tillräckligt bra månne tro?
Priset ser betydligt bättre ut, men enligt mig så ligger både Rift och Vive fortfarande i utvecklingsstadiet. Det är mycket som behöver förbättras för att man verkligen ska använda dom, om man nu inte skaffar en i utvecklingssyfte.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det är tecken att någon mer högupplöst är runt hörnet.

Permalänk
Medlem

Känns som nått nytt är att vänta till julhandeln. Dom har det mesta klart. I med hög upplösta paneler och lite modernare hårdvara på övriga saker så kan nog OR2 vara på g.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@RVX: därför jag skrev runt 9000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

@Bruce Wayne: därför jag skrev runt 9000

Förlåt, ville inte vara en besserwisser

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Som många andra så tycker jag att det känns som att något nytt är på g och man vill bli av med lager.

Tycker att de vr jag testat varit häftigt men kommer vänta tills dess att det finns en bra trådlös teknik.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte nästa gen är här på ett tag. Möjligen en uppdaterad version av denna gen.
Förstår inte folk som klagar på orginalpriset. Man får vad man betalar för, titta på PSVR med sitt skämt till tracking tex. Du får sjukt mycket tech och R&D för pengarna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Finns det ens några roliga spel till VR?

Eller använder ni det till porr bara?

Finns mer bra spel än du hinner spela just nu

Jag har haft min sen den kom och då fanns det inte så mycket. Nu kommer det minst ett bra stort spel varje månad och jag hinner inte med att spela allt jag vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Sjysst! Kanske kan bli lite mer mainstream nu!

Jag undrar dock om ni som köpt Oculus/Vive, är det något som ni faktiskt använder/uppskattar? Eller är det bara en cool grej som man provar en gång och lägger på hyllan?

Har ett OSVR HDK2, samma sak som Rift CV1 mer eller mindre. Det är lite av en frän pryl mest, används knappast lika flitigt som mycket andra roliga prylar. VR är så nischat än så länge och jag använder det i racing sims endast utöver enstaka tillfällen då jag testar nåt nytt med det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackbob:

Har ett OSVR HDK2, samma sak som Rift CV1 mer eller mindre. Det är lite av en frän pryl mest, används knappast lika flitigt som mycket andra roliga prylar. VR är så nischat än så länge och jag använder det i racing sims endast utöver enstaka tillfällen då jag testar nåt nytt med det.

Alla är olika, jag kan spela timtals ståendes. Här är 30 min där jag spelar, nedklippt från en timme

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror inte det är något nytt headset på G. Då hade man hört rykten nu. Det är nog snarare att dom sålt väldigt dåligt och nu kör en push.

Blev bra sugen iaf.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk

Det kommer bara bli billigare och billigare samtidigt som fler och fler spel släpps. Klart mer prisvärt nu, men jag väntar ett par månader till tror jag.

Permalänk
Medlem

Hmmm, hur står sig rift mot vive nu för tiden? Med tanke på att dom lagt till så man ska kunna köra roomscale.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Jag har bägge konstigt nog. Föredrar vive. p.g.a kontrollen passar fps spel bättre och trackingen fungerar mycket mycket bättre på vive. Jag har kanske hopplös miljö för oculus? Det slutar med att det blir meckigare med oculusen som tar speltid för mig. Oculusen har däremot skarpare bild mot kanterna. Vive har markant bättre kontrast. Men för 4300 mot vivens fortfarande höga pris är valet enkelt.

För simulatorer: Oculus, bättre kanskärpa
För Roomtracking: Vive, tappar inte trackingen

Min förhopningsvis hyffsat objektiva bedömning

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant erbjudande men måste/bör man inte köpa en till sensor (kommer väl med två i erbjudandet) för bra/hyfsad tracking ?