Timeline för Windows 10 lanseras inte med Fall Creators Update

Permalänk
Melding Plague

Timeline för Windows 10 lanseras inte med Fall Creators Update

Efter att tidigare i år ha presenterat funktionen Timeline för Windows 10, bekräftar nu Microsoft att den inte lanseras ihop med nästa stora uppdatering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara det blir bra så kan jag vänta!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Bara det blir bra så kan jag vänta!

Samma här Microsoft har ju fått en del kritik för att de skyndat ut med funktioner som kännts halvfärdiga så det kan nog vara bra att putsa lite extra på det här innan release.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Som jag har längtat efter möjligheten att synkronisera Cortana sessioner mellan min dator och Windows telefon. Fattar inte hur jag kunnat leva utan. /s

Permalänk
Medlem

Kul att Microsoft jobbar på att baka in synkronisering av filer mellan olika enheter. Jag hoppas att de blir ett alternativ till Dropbox inom en snar framtid! Det vore även kul om de utvecklade MS-konton till att kunna fungera för att t.ex. synkronisera och säkerhetskopiera systemspecifika inställningar på en dator, så att man slipper konfigurera efter ominstallation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Kul att Microsoft jobbar på att baka in synkronisering av filer mellan olika enheter. Jag hoppas att de blir ett alternativ till Dropbox inom en snar framtid! Det vore även kul om de utvecklade MS-konton till att kunna fungera för att t.ex. synkronisera och säkerhetskopiera systemspecifika inställningar på en dator, så att man slipper konfigurera efter ominstallation.

Det är redan en hel del systeminställningar som synkas via ditt MS-konto. Men dock en hel del mer avancerade som inte gör det som exempelvis lokala grupprinciper m.m. Än så länge är det ju AD som gäller om man vill hålla inställningar ajour mellan olika datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Samma här Microsoft har ju fått en del kritik för att de skyndat ut med funktioner som kännts halvfärdiga så det kan nog vara bra att putsa lite extra på det här innan release.

Nog första gången jag hållit med dig om något ang Windows 10. De får gärna sluta stress släppa allt och faktiskt göra det bra. Enda nackdelen jag kan se är ju att det får lite kortare test period eftersom det inte släpps till insider än, men om de bara får ut det direkt efter så kan det gå.

Permalänk

Bara jag som ser störst fram emot att kunna se GPU användningen?

Ser dock inte fram emot att fixa alla inställningar igen... *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Vad är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad är det?

https://en.wikipedia.org/wiki/Active_Directory

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag förstår. Det är ju dock inget alternativ för en enstaka noobs dator.