Byta kontakten/pluggen till laddaren!

Permalänk
Expertgissare

Byta kontakten/pluggen till laddaren!

Hej!
Har fått den stora äran att byta kontakten/pluggen på laddsladden till en Asus UX305FA.
Har letat runt lite efter en ersättare att löda dit men hittar ingen med de mått jag mätt upp, om någon vet vart jag kan hitta en bra kontakt med måtten 4mm och 1,4mm, helst vinklad men inget krav, dock inte från typ kina då den behövs snart.

Där jag letat...
Kjell, Jula, Clasohlsson, Elfa, Conrad, men kan säker missat..

Bild från Google

Dold text

/Edvin

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Hej!
Har fått den stora äran att byta kontakten/pluggen på laddsladden till en Asus UX305FA.
Har letat runt lite efter en ersättare att löda dit men hittar ingen med de mått jag mätt upp, om någon vet vart jag kan hitta en bra kontakt med måtten 4mm och 1,4mm, helst vinklad men inget krav, dock inte från typ kina då den behövs snart.

Där jag letat...
Kjell, Jula, Clasohlsson, Elfa, Conrad, men kan säker missat..

Bild från Google

/Edvin

helt säker på att den är 4mm x 1.4 ? det finns ju såna som är 3.5x1.35mm & 4.0x1.7mm

om kontakten är avbruten kan du inte bara skala av plasten löda på kablarna igen och använda plastlim och krympslang för att göra en ny?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Grönahunden:

helt säker på att den är 4mm x 1.4 ? det finns ju såna som är 3.5x1.35mm & 4.0x1.7mm

om kontakten är avbruten kan du inte bara skala av plasten löda på kablarna igen och använda plastlim och krympslang för att göra en ny?

Det är själva stiftet/pluggen som ska in i datorn som gått av från kontakten, tyvärr inte kontakten mot kabeln.
Jag matte upp 4,0x1,4mm men enligt bilden från Google som jag länka i första inlägget så ska den vara 4 x 1,35mm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

troligen asus special då.

du får finkamma ebay.
http://www.ebay.co.uk/itm/4-0x1-35mm-DC-Tip-Plug-connector-wi...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Det är själva stiftet/pluggen som ska in i datorn som gått av från kontakten, tyvärr inte kontakten mot kabeln.
Jag matte upp 4,0x1,4mm men enligt bilden från Google som jag länka i första inlägget så ska den vara 4 x 1,35mm

Skickades från m.sweclockers.com

jag har själv lagat flera laddkablar där det är glapp i pluggen,
kontakten mot kabeln? man brukar dela upp kontakter i hona & hane, på den ASUS datorn så är det hanen som är bruten/glapp.
det brukar gå att fixa om du nu har en lödkolv.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Testpilot

Söker man på eBay efter laddare till UX305FA så är den mycket riktigt 4.0 x 1.35mm men jag kan inte se att den skulle ha något stift i sig, stiftet sitter i datorn. Kan du fixa en bild på din trasiga kontakt om det är svårt att förklara exakt vad som gått sönder?
http://www.ebay.co.uk/itm/UK-WALL-Adapter-FOR-Asus-Zenbook-UX...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

https://www.equipit.se/12v-billaddare-datorladdare/14219-12v-...

Köp denna, klipp av kontakten, gör det samma på den du har och löd ihop. På med lite krympslang och det kommer funka. Har du ingen lödkolv så kör du en enkel sockerbit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Expertgissare

Tack för svar, ska bifoga en bild när jag kommer hem så ni får se hur det ser ut, återkommer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Expertgissare

Här kommer en bild på skadan av kontakten

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tack! Ser ut att bli perfekt Bara hoppas att frakten inte är för seg.

Skrivet av hunden:

Formulerade mig lite dumt, men du ser bilden

Skrivet av Stefflo:

Köper den lösa sladden, blir (förhoppningsvis) det billigast alternativet.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB