Nytt RAM - RiMac 2014

Permalänk

Nytt RAM - RiMac 2014

Hej!

När jag köpte min nuvarande iMac (Retina iMac 27", sent 2014) i början av 2015 valde jag att köra på standardalternativet för RAM:en för att köpa 32GB senare, då det skulle bli markant billigare än att köpa det direkt genom Apple. Jag köpte sedan hem två par stickor, som jag sedan körde MEMTEST på. Testet började visa några errors cirka en timme in i testet, men jag lät det vara. Nu två år senare har jag drabbats av extrema mängder Kernel Panics, vilket visade sig bero på RAM-stickorna. Nu har jag bytt tillbaka till originalstickorna (2x4GB), men jag vill byta tillbaka till 32GB så snabbt som möjligt.

Nu var det ett tag sedan jag kollade på RAM-minnen och vilka som fungerade med iMac, skulle ni kunna hjälpa mig och hitta en välpassande modell? Mina gamla (defekta) RAM-stickor kan ni finna i min signatur, så något likt det är jag ute efter.

Tack på förhand!

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Det brukar vara rätt lång garanti på ram, om inte annat täcks de fortfarande av reklamationsrätten.
Kolla upp det först.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Det brukar vara rätt lång garanti på ram, om inte annat täcks de fortfarande av reklamationsrätten.
Kolla upp det först.

Kollade precis upp Cruicals garantivillkor, de verkar ha livstidsgaranti. De exakta minnena har dock utgått ur sortimentet, antar att man får ett par likvärdiga då från ett annat märke?

Annars så kollade jag på dessa, antar att de bör fungera? De verkar även vara Apple-certifierade.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Kollade precis upp Cruicals garantivillkor, de verkar ha livstidsgaranti. De exakta minnena har dock utgått ur sortimentet, antar att man får ett par likvärdiga då från ett annat märke?

Annars så kollade jag på dessa, antar att de bör fungera? De verkar även vara Apple-certifierade.

Ja, du ska få likvärdig produkt eller pengarna tillbaka.
Ser ut som de du länkade ska funka.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."