FZ testar Diablo 3: Rise of the Necromancer

Permalänk
Melding Plague

FZ testar Diablo 3: Rise of the Necromancer

Efter Reaper of Souls får Diablo 3 tillägget Rise of the Necromancer, vilket introducerar den nya spelbara klassen Necromancer med tillhörande förmågor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är en DLC, inte en expansion.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar det skarpt, har redan kommit upp till GR70 Solo men ser fram emot att säsongen ska börja

Permalänk
Avstängd

Väldigt tråkigt klass detta.

Permalänk
Medlem

Snart kanske det är värt skaffa 3an.
Jag har lagt ner många timmar på 2an, ett spel som kör på vad som helst, en perfekt tidsförströelse om man text sitter på tåget etc.

Permalänk
Medlem

Kul klass att spela har gjort över 80Grift solo utan problem om man börjar crafta in lite stenar med så går det säkert komma väldigt högt med denna klass.
Längtar med till nästa säsong ska börja.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Jag gillar det skarpt, har redan kommit upp till GR70 Solo men ser fram emot att säsongen ska börja

Är DLC'n klar att spela, alltså live? Och när startar den nya Säsongen? Och hur mycket kostar DLC'n? (Seasons är trams-grejor, men om man ändå skall starta en ny klass så kan man ju lika gärna köra Season)

Permalänk
Medlem

Tyvärr tröttnade jag snabbt på diablo3. Testat det från och till men faller alltid tillbaka till d2. Som jag aktivt spelar nu efter senaste ladder reseten.
Lite kul att blizz sa att necron inte var med i 3an för att den var perfekt som den var i tvåan. Tydligen ändrade dom sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VresiBerba:

Är DLC'n klar att spela, alltså live? Och när startar den nya Säsongen? Och hur mycket kostar DLC'n? (Seasons är trams-grejor, men om man ändå skall starta en ny klass så kan man ju lika gärna köra Season)

150kr för necro dlc, det går o köpa och spela nu ja.
nya season har inte startat än

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cratzky:

150kr för necro dlc, det går o köpa och spela nu ja.
nya season har inte startat än

150 spänn?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

150 spänn?!?

Ja, det är ju bara 4 chipspåsar (om man räknar som SL gjorde när de ökade priset för några år sedan)
Kanske inte fullt värt det men så många timmar jag plöjt ner i D3 så kände jag att Blizzard var värda 150kr till av mig

Lite OP klass som den ser ut nu.
Tog ca 45-50min så kunde jag köra solo grift 65 med gubben.

Men det var ju givetvis pga 900+ paragon och en sjujävla massa material så man kunde fixa gear med kuben.

Men Bonearmor-builden kommer nog nerfas inom kort

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Grim dawn är 100000 ggr bättre på alla sätt och vis. Sen kräver det inte konstant internet.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Snart kanske det är värt skaffa 3an.
Jag har lagt ner många timmar på 2an, ett spel som kör på vad som helst, en perfekt tidsförströelse om man text sitter på tåget etc.

Diablo III är som vätskan som läcker ut från sopbilens komprimator i jämförelse med Diablo II.

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Snart kanske det är värt skaffa 3an.
Jag har lagt ner många timmar på 2an, ett spel som kör på vad som helst, en perfekt tidsförströelse om man text sitter på tåget etc.

Köpte det vid Blizzcon, inte värt det. 8 timmar spelande med en story som är sämst. Sedan är det bara att grinda efter loot och öka svårighetsgraden. Diablo 2 är så mycket bättre, väldigt mycket mer att göra.

Gameplay är ok, klarade spelet genom att bara använda musen, och inte röra tangentbordet.

Skrivet av SunQ:

Ja, det är ju bara 4 chipspåsar (om man räknar som SL gjorde när de ökade priset för några år sedan)
Kanske inte fullt värt det men så många timmar jag plöjt ner i D3 så kände jag att Blizzard var värda 150kr till av mig

Lite OP klass som den ser ut nu.
Tog ca 45-50min så kunde jag köra solo grift 65 med gubben.

Men det var ju givetvis pga 900+ paragon och en sjujävla massa material så man kunde fixa gear med kuben.

Men Bonearmor-builden kommer nog nerfas inom kort

750g chipspåse på ÖoB är 25kr (20kr om rea) 25*6=150kr

Så det är sex 750g chipspåsar för 150kr, som är 4500g chips. Eller en character på Diablo 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

150 spänn?!?

Skrivet av Frejoh466:

Köpte det vid Blizzcon, inte värt det. 8 timmar spelande med en story som är sämst. Sedan är det bara att grinda efter loot och öka svårighetsgraden. Diablo 2 är så mycket bättre, väldigt mycket mer att göra.

Gameplay är ok, klarade spelet genom att bara använda musen, och inte röra tangentbordet.

750g chipspåse på ÖoB är 25kr (20kr om rea) 25*6=150kr

Så det är sex 750g chipspåsar för 150kr, som är 4500g chips. Eller en character på Diablo 3.

150 kr för en ny klass plus några nya områden, utökad stash o lite annat lull lull. Helt rimligt pris.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LURKOVIC:

150 kr för en ny klass plus några nya områden, utökad stash o lite annat lull lull. Helt rimligt pris.

Annat "lull-lull" har man ju kunnat få gratis i över fem år, så det är då inget jag tänker inkludera i det saftiga priset. Men, jag har väl kanske några Blizz-bucks kvar på kontot som jag ändå inte kan göra något annat med, minst av allt få ut som kontanter.

Är det någon som vet när det nya Säsongen börjar, så man kan passa på och försöka kvalificera sig för en extra stash tab som papp-skallarna har gömt i Seasons när man ändå skall starta en ny Hero?

Edit; Första gången jag loggade in på Blizzard på två år. Spännande, 5.76 euro hade jag. Drat. Men det är i alla fall rätt trevligt att vi européer fortfarande måste betala med en valuta som är mer värd än amerikanska dollar. Enligt Blizzard så är 15 dollar ekvivalent med 15 euro, och alltså 127 svenska kronor är samma som 145 svenska kronor. Wee...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Diablo III är som vätskan som läcker ut från sopbilens komprimator i jämförelse med Diablo II.

Hade bara Diablo 2 körts i 60 fps istället för 25 fps, hade jag aldrig någonsin ens kommit mig för att spela Diablo 3 igen. Men, ack, för mig är Diablo 2 fullständigt ospelbart för mig i dessa tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Annat "lull-lull" har man ju kunnat få gratis i över fem år, så det är då inget jag tänker inkludera i det saftiga priset. Men, jag har väl kanske några Blizz-bucks kvar på kontot som jag ändå inte kan göra något annat med, minst av allt få ut som kontanter.

Är det någon som vet när det nya Säsongen börjar, så man kan passa på och försöka kvalificera sig för en extra stash tab som papp-skallarna har gömt i Seasons när man ändå skall starta en ny Hero?

Edit; Första gången jag loggade in på Blizzard på två år. Spännande, 5.76 euro hade jag. Drat. Men det är i alla fall rätt trevligt att vi européer fortfarande måste betala med en valuta som är mer värd än amerikanska dollar. Enligt Blizzard så är 15 dollar ekvivalent med 15 euro, och alltså 127 svenska kronor är samma som 145 svenska kronor. Wee...

Det sista angående priset: har fått ut mindre speltid på ett 600krs spel än vad en vecka i nya säsongen med Necromancer kommer ge mig.

Nya säsongen börjar den 20e om jag inte missminmer mig. Googla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Köpte det vid Blizzcon, inte värt det. 8 timmar spelande med en story som är sämst. Sedan är det bara att grinda efter loot och öka svårighetsgraden. Diablo 2 är så mycket bättre, väldigt mycket mer att göra.

Gameplay är ok, klarade spelet genom att bara använda musen, och inte röra tangentbordet.

750g chipspåse på ÖoB är 25kr (20kr om rea) 25*6=150kr

Så det är sex 750g chipspåsar för 150kr, som är 4500g chips. Eller en character på Diablo 3.

Jag är mycket väl medveten om vad chips kostar... Men du hängde tydligen inte med i mitt skämt

www.dn.se/sthlm/sl-kortet-hojs-med-tre-chipspasar/
http://chips.delorean.se/
http://planka.nu/2011/05/12/chipsaktion-mot-sls-prishojningar...
https://twitter.com/hashtag/chipsp%C3%A5sar

Som svar på ditt konstaterande: "D3 är värdelöst, usch och fy"

Ja, det saknade väldigt mycket content i början och ja, kanske fortfarande. Men det är fortfarande inte ett värdelöst spel. Har givit många personer tusentals timmars nöje

Men smaken är ju som baken som sagt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Jag är mycket väl medveten om vad chips kostar... Men du hängde tydligen inte med i mitt skämt

www.dn.se/sthlm/sl-kortet-hojs-med-tre-chipspasar/
http://chips.delorean.se/
http://planka.nu/2011/05/12/chipsaktion-mot-sls-prishojningar...
https://twitter.com/hashtag/chipsp%C3%A5sar

Som svar på ditt konstaterande: "D3 är värdelöst, usch och fy"

Ja, det saknade väldigt mycket content i början och ja, kanske fortfarande. Men det är fortfarande inte ett värdelöst spel. Har givit många personer tusentals timmars nöje

Men smaken är ju som baken som sagt.

Hängde definitivt inte med. Hade ingen aning om at SL ökade priset med 3 chipspåsar.

D3 är inte helt värdelöst, bara extremt lite innehåll, dålig story , simpelt gameplay, och inte så värst intressant. Så 150kr tycker jag är extremt mycket. Men om man tycker om att grinda hela tiden så visst. Men PoE eller Diablo 2 är väldigt mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Grejjen med D3 är ju att försöka toppa leaderboards i GR med 4 man grupp, what else?
Necromancern är helt okej, Bone Armor solo build är lite OP.

Ang priset så hade jag lätt kunnat pröjsa 150kr för att bara få 2 extra stashtabs, necron är bara bonus imo.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Känns som plåster på ett sår som inte läker, håller mig till D2.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LURKOVIC:

Det sista angående priset: har fått ut mindre speltid på ett 600krs spel än vad en vecka i nya säsongen med Necromancer kommer ge mig.

Jahop. Det hade ju vart relevant om nu speltid var synonymt med pris, fast det är det ju inte, annars hade min kopia av Minecraft kostat tiotusenmassabiljoner istället för 140 spänn.

Citat:

Nya säsongen börjar den 20e om jag inte missminmer mig. Googla.

Okej, tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Jahop. Det hade ju vart relevant om nu speltid var synonymt med pris, fast det är det ju inte, annars hade min kopia av Minecraft kostat tiotusenmassabiljoner istället för 140 spänn.

Okej, tackar.

Fast värdet av en produkt för dig, inte marknadsmässigt, är ju beroende på hur mycket du lägger ner.
Köper du ett superspel för 699kr och du spelar i 10h blir det 69,90kr/h. Men om du spelar 1000 timmar blir det 0,699kr/h istället

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Hängde definitivt inte med. Hade ingen aning om at SL ökade priset med 3 chipspåsar.

D3 är inte helt värdelöst, bara extremt lite innehåll, dålig story , simpelt gameplay, och inte så värst intressant. Så 150kr tycker jag är extremt mycket. Men om man tycker om att grinda hela tiden så visst. Men PoE eller Diablo 2 är väldigt mycket bättre.

Så PoE eller Diablo 2 är inte bara en massa grindande då menar du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SunQ:

Fast värdet av en produkt för dig, inte marknadsmässigt, är ju beroende på hur mycket du lägger ner.
Köper du ett superspel för 699kr och du spelar i 10h blir det 69,90kr/h. Men om du spelar 1000 timmar blir det 0,699kr/h istället

Javisst, så kan man ju räkna om man vill. Jag spenderade en gång 4000 på att se på en timma och 14 minuter Formel 1 på Monza. Utslaget per timma måste det ju vara en ganska dålig affär, då.

Permalänk
Skrivet av LaZi3b0y:

Så PoE eller Diablo 2 är inte bara en massa grindande då menar du?

Nope, men det finns flera kartor att grinda i, och har mycket bättre story och gameplay vilket gör det mer varierande och roligare än att bara grinda som i D3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Nope, men det finns flera kartor att grinda i, och har mycket bättre story och gameplay vilket gör det mer varierande och roligare än att bara grinda som i D3.

Finns det verkligen fler kartor i D2 än D3? Hur många fler i så fall?

Permalänk
Skrivet av VresiBerba:

Hade bara Diablo 2 körts i 60 fps istället för 25 fps, hade jag aldrig någonsin ens kommit mig för att spela Diablo 3 igen. Men, ack, för mig är Diablo 2 fullständigt ospelbart för mig i dessa tider.

Diablo 2 kommer snart som Remastered " grafisk uppgradering i form av högupplösta texturer samt stöd för upp till 4K-upplösning"

Snacka om att alla kommer börja spela det igen, d3 kommer typ dö.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Nope, men det finns flera kartor att grinda i, och har mycket bättre story och gameplay vilket gör det mer varierande och roligare än att bara grinda som i D3.

"Bättre story" = Subjektivt
"Bättre gameplay" = Subjektivt

Fler kartor? I D2? Tveksamt. I PoE, kanske.