Starcraft: Remastered får lanseringsdatum

Permalänk
Melding Plague

Starcraft: Remastered får lanseringsdatum

En remaster av det klassiska RTS-spelet Starcraft med tillhörande expansion Brood War står för dörren. Nu går Blizzard ut med pris och lanseringsdatum för spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Ska bli spännande att se om det får nytt liv iom detta...

Permalänk
Medlem

Stöd för moderna OS finns redan i gamla spelet, kom i senaste patchen.

Permalänk
Avstängd

Inget nytt om Diablo II LOD, HD remake?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Inget nytt om Diablo II LOD, HD remake?

finns väl ingen info alls om det änn, egentligen bara rykten? eller har jag missar nåt

nu tror ju jag de kommer gå igenom wc3 + d2 senare också, men ingen som vet säkert

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Skulle behöva se det på skärmen framför mig, men jag är osäker på om det räcker med högupplösta texturer för att ge nytt liv i SC...skulle vilja se saker som modernare ljussättning och djup för att köpa det.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Gör säkert nån glad!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Önskar Red Alert 2 kunde få en HD remake!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer inte att köpa det för bara en sådan grej som texturerna, då det inte är detta som gör spelet.
Har originalet, det räcker.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64: Det finns ett nytt BNet interface, upplösning och förmodligen bättre kontroller med mera.
Så, lite mer kommer faktiskt i och med detta.

Permalänk
Inaktiv

Blizzard har inte varit Blizzard sedan skitspelet Diablo 3. Knyter händerna bara jag tänker på det spelet.

Permalänk
Medlem

15 dollar för att få lira matchmaking...

Permalänk
Medlem

50 miljoner syd-koreaner krämde ner sina byxor nyss

Permalänk
Medlem

https://starcraft.com/en-gb/
https://us.battle.net/shop/en/product/starcraft
Originalet blev gratis för några månader sedan.

https://us.battle.net/forums/en/starcraft/topic/20753875497
Matchmaking verka blir tillgängligt för alla när Remastered släpps.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Inget nytt om Diablo II LOD, HD remake?

Det vore fet najs, med d3 motor.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Stöd för moderna OS finns redan i gamla spelet, kom i senaste patchen.

Går det att använda med Battle.net (eller 'Blizzard' som det kallas nu för tiden)? Jag köpte Warcraft 3 för ett tag sen men begärde en återbetalning när jag insåg att integration saknades i applikationen, förhoppningsvis har det rättats till i nyversionerna.

Vad gäller Warcraft 3 och Diablo 2 så har det väl mer eller mindre bekräftats (om än inofficiellt) av Blizzard med tanke på den senaste tidens uttalandet om att 'göra spelen rättvisa' och att de ska 'återställas till sin forna glans'.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Går det att använda med Battle.net (eller 'Blizzard' som det kallas nu för tiden)? Jag köpte Warcraft 3 för ett tag sen men begärde en återbetalning när jag insåg att integration saknades i applikationen, förhoppningsvis har det rättats till i nyversionerna.

Starcraft Remastered kommer att finnas i Blizzard appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Starcraft Remastered kommer att finnas i Blizzard appen.

Jag tog för givet att den nya versionen kommer att finnas på 'Blizzard' (något annat vore konstigt) men var nyfiken på den äldre varianten med tanke på att 'gamla spelet' nämndes. Jag antar dock att det är samma som med Warcraft 3 dvs. att man måste ladda ner en separat klient och hålla på att krångla.

Men tack för ditt förtydligande, det är ju trots allt inte helt självklart att spelet skulle finnas i Blizzardappen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tog för givet att den nya versionen kommer att finnas på 'Blizzard' (något annat vore konstigt) men var nyfiken på den äldre varianten med tanke på att 'gamla spelet' nämndes. Jag antar dock att det är samma som med Warcraft 3 dvs. att man måste ladda ner en separat klient och hålla på att krångla.

Men tack för ditt förtydligande, det är ju trots allt inte helt självklart att spelet skulle finnas i Blizzardappen.

Ah, jag missförstod!

Men den kommer att implementeras i appen den också! Så är det inte idag men det kommer ändras.

https://starcraft.com/

Permalänk
Medlem

Som jag har fattat det så kommer remastered ha customizable hotkeys, underligt att de inte lyfter fram det som en poäng då det faktiskt är sjukt viktigt för gameplayet

Att bygga probes på P är tillräckligt stor dealbreaker för mig för att jag skulle skitit i remastered, men nu ska det vara lugnt då

Permalänk
Medlem

Blizzard har inte varigt Blizzard sen dem såldes, o de var runt TBC tror jag, för övrigft är jag mer sugen på en WC2 remake. WC3 är jag en av dem som tycker det sög även Diablo II, Diablo orginalet dock det är grejor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Blizzard har inte varigt Blizzard sen dem såldes, o de var runt TBC tror jag, för övrigft är jag mer sugen på en WC2 remake. WC3 är jag en av dem som tycker det sög även Diablo II, Diablo orginalet dock det är grejor.

WC2 har aldrig varit ett "stort" spel så en remake på det ser jag som extremt osannolik, dessutom sög det spelet så jag vill inte se någon remake på det heller.

Vad jag hoppas på från Blizzard framöver.

WC3 remake / WC4
D2LOD remake
Starcraft 3 (lär ju aldrig hända men ändå... )

Permalänk
Skrivet av UncleDirty:

Blizzard har inte varigt Blizzard sen dem såldes, o de var runt TBC tror jag, för övrigft är jag mer sugen på en WC2 remake. WC3 är jag en av dem som tycker det sög även Diablo II, Diablo orginalet dock det är grejor.

Du förstår inte hur bra diablo 2 var

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Laddade ner gratis remaken, den verkar vara exklusive cutscenes. Har ju dem med originalspelet på skiva. Vet någon om det går att få in dem på något vis? De har ju en viss roll i story mode.

Skrivet av anon114264:

Blizzard har inte varit Blizzard sedan skitspelet Diablo 3. Knyter händerna bara jag tänker på det spelet.

Sista bra Blizzard gjorde var Broodwar imho. Med Diablo II och WC3 så gick de ifrån det som gjort tidigare spel bra.

Skrivet av blue eyed devil:

Du förstår inte hur bra diablo 2 var

Kuta i 140Km/h på stora fyrkantiga platta ytor och döda horder av monster? Vad har det med original-Diablo att göra som var ett stämningsfullt, krypande skräckspel? Diablo II kanske är bra inom sin egen nisch, även om jag tycker det där med stela tech-trees är riktigt tråkigt. Men de hade inte behövt göra det som en uppföljare till en helt annan speltyp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Blizzard har inte varigt Blizzard sen dem såldes, o de var runt TBC tror jag, för övrigft är jag mer sugen på en WC2 remake. WC3 är jag en av dem som tycker det sög även Diablo II, Diablo orginalet dock det är grejor.

Håller med dig helt. Jag längtar efter en WC2 remastered.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Sista bra Blizzard gjorde var Broodwar imho. Med Diablo II och WC3 så gick de ifrån det som gjort tidigare spel bra.
Kuta i 140Km/h på stora fyrkantiga platta ytor och döda horder av monster? Vad har det med original-Diablo att göra som var ett stämningsfullt, krypande skräckspel? Diablo II kanske är bra inom sin egen nisch, även om jag tycker det där med stela tech-trees är riktigt tråkigt. Men de hade inte behövt göra det som en uppföljare till en helt annan speltyp.

Jag håller med! Diablo 1 är så mycket bättre än Diablo 2. En helt annan känsla med Diablo 1 än med Diablo 2, som du säger mystisk, mörk och inga dumma horder av fiender med en massa elites vilket Diablo 3 tagit till en löjlig nivå men det spelet har större grava problem än så. Samma historia med Starcraft jämte Starcraft 2, känslan i SC2 som fanns i SC1 finns inte där!

Men varken Diablo 2 eller Warcraft 3 är dåliga spel men de är inte alls lika bra som sina föregångare. Inte heller SC2 är direkt dåligt spel om spelet är taget ur kontexten men jämför man det med sin föregångare så var magin som bortblåst. Diablo 3 var spiken på kistan.

Min tilltro till Blizzard har varit borta sedan länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Går det att använda med Battle.net (eller 'Blizzard' som det kallas nu för tiden)? Jag köpte Warcraft 3 för ett tag sen men begärde en återbetalning när jag insåg att integration saknades i applikationen, förhoppningsvis har det rättats till i nyversionerna.

Vad gäller Warcraft 3 och Diablo 2 så har det väl mer eller mindre bekräftats (om än inofficiellt) av Blizzard med tanke på den senaste tidens uttalandet om att 'göra spelen rättvisa' och att de ska 'återställas till sin forna glans'.

Skickades från m.sweclockers.com

Battle net funkar men är ganska dött. Iccup är bättre om man spelar ladder/rankat.