Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Ok. Neat! Mullvad VPN är också svenskt. Kanske får testa PrivateVPN också då.

Härligt Uppkopplingen till en av deras server funkade riktigt bra de en eller två första dygnen. Sen blev det bara värre och värre.

Alright, nåja, testar nog en månad så får vi se sen! Tycker det är lite vanskligt att signa upp för t ex 12 månader för OVPN, kan ju konka när som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Alright, nåja, testar nog en månad så får vi se sen! Tycker det är lite vanskligt att signa upp för t ex 12 månader för OVPN, kan ju konka när som.

Håller med dig Väljer endast månadsvis betalning om det går. Annars tänker jag efter en extra gång.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kör Mullvad i routern. Får ut fulla 250/250; inte vart nere på över ett år förutom när tiden gått ut och jag behövt fylla på.

Permalänk
Medlem

Har använt Mullvad ett par år utan problem. Kör Linux. Fungerar bra med både Ubuntu och Fedora.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

För att klargöra, så har jag alltid haft det här problemet, oavsett vilken VPN-tjänst och internetleverantör jag än använder. Finner det så sjukt jävla störande! En vän till mig använder en annan VPN-tjänst och han har exakt samma problem, men inte lika frekvent. Har ni andra också samma problem som oss?

Låter som att något annat än VPN-tjänsten är problemet..

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Låter som att något annat än VPN-tjänsten är problemet..

Gilla på det!

Exakt min tanke först, när jag hade VPN.ht, men efter att deras support gick igenom mina nätverksinställningar och VPN-inställningar genom TeamViewer, så sa de att allt stämde och skyllde på internetleverantören. Hade då Bredbandsbolaget. I dag har jag Bahnhof.

Blev trött på att deras VPN gick ner titt som tätt för mig, så jag bytte till Mullvad VPN. Men det fortsatte att krångla lik förbaskat! Anslut dock till deras närmsta, bästa server i går och har inte lagt märke till någon nedkopplingen sen dess, så just nu är det ju stabilt.

Vill ändå försöka få bukt på skiten, för att motverka framtida nedkopplingar. Vill ju vara ansluten till VPN-tjänsten genom min router, men eftersom skiten åkte ner titt som tätt även där (testade med VPN.ht när jag köpte min nuvarande router förra året), så sket jag i det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har precis upptäckt https://www.urban-vpn.com

The only 100% FREE, 100% fast & 100% anonymous VPN in the world

Permalänk

Hur brukar ni betala abonnemang? Kreditkort eller Paypal? Egentligen vill man ju inte att namn på mig ska synas när man betalar men det kanske inte går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Har precis upptäckt https://www.urban-vpn.com

The only 100% FREE, 100% fast & 100% anonymous VPN in the world

Som alltid så finns det dock få saker som verkligen är gratis...

https://www.urban-vpn.com/about-us/why-free/

Om det sen är värt det får väl var och en avgöra själv, Google, Facebook osv fungerar i grunden rätt lika...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hur brukar ni betala abonnemang? Kreditkort eller Paypal? Egentligen vill man ju inte att namn på mig ska synas när man betalar men det kanske inte går.

Har tänkt på detta också men så vida man nu inte har ovanligt stora behov av skydd så är väl det viktigaste att inte din trafik kan identifieras, om du sen är kund eller inte är en annan sak. Men det beror så klart på vem man vill skydda sig mot, men är det typ Mosad eller liknande så har dom så klart andra mer low-tech sätt att lösa problemet på om dom nu har en idé om vem dom jagar...

Permalänk
Medlem

Surfshark är en riktig guldklimp när det gäller VPN:er, till ett riktigt bra pris om man använder sig av till exempel denna deal på 3 år: https://deals.androidauthority.com/sales/3-year-subscription

$23 USD/år och då kan du förvänta dig bra hastigheter, peering, bra mjukvara (Windows 10, Android samt Chrome-plugin har jag testat och alla fungerar kanon). Det är den första VPN som kan ha på när jag spelar spel där latency är av betydelse. Det kunde jag tex inte med NordVPN.

Jag har aldrig haft problem med Netflix eller Amazon Video, aldrig behövt byta server eller liknande för att få det att fungera. Supporten har alltid varit snabb och hjälpsam de två gånger jag haft frågor. Det har klarat alla olika "leak-tester" jag kört utan några anmärkningar.

Sammanfattningsvis så kan jag verkligen förstå varför den kan anses som rankad #2 som bästa VPN 2020 - utifrån mina egna erfarenheter skulle jag placera den över NordVPN som i DEN HÄR listan sitter på #1-platsen.

Lite hastighetstester:
Min lina är 500/500 Mbps med Telenor som ISP

Speedtest ansluten till svensk server (dessutom under "prime time" för oss svenskar också, då belastning bör vara som högst):

Speedtest ansluten till Dansk server (även här under "prime time"):

Speedtest ansluten till Amerikansk server (New York):

Edit: efter att några frågat i PM så postar jag lite fler hastighetsresultat här istället.

Speedtest ansluten till Tyskland, Frankfurt:

Speedtest ansluten till Finland, Helsingfors:

Speedtest ansluten Frankrike, Bordeaux

Speedtest ansluten Kanada, Toronto:

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Surfshark är en riktig guldklimp när det gäller VPN:er, till ett riktigt bra pris om man använder sig av till exempel denna deal på 3 år: https://deals.androidauthority.com/sales/3-year-subscription

$23 USD/år och då kan du förvänta dig bra hastigheter, peering, bra mjukvara (Windows 10, Android samt Chrome-plugin har jag testat och alla fungerar kanon). Det är den första VPN som kan ha på när jag spelar spel där latency är av betydelse. Det kunde jag tex inte med NordVPN.

Jag har aldrig haft problem med Netflix eller Amazon Video, aldrig behövt byta server eller liknande för att få det att fungera. Supporten har alltid varit snabb och hjälpsam de två gånger jag haft frågor. Det har klarat alla olika "leak-tester" jag kört utan några anmärkningar.

Sammanfattningsvis så kan jag verkligen förstå varför den kan anses som rankad #2 som bästa VPN 2020 - utifrån mina egna erfarenheter skulle jag placera den över NordVPN som i DEN HÄR listan sitter på #1-platsen.

Lite hastighetstester:
Min lina är 500/500 Mbps med Telenor som ISP

Speedtest ansluten till svensk server (dessutom under "prime time" för oss svenskar också, då belastning bör vara som högst):
https://www.speedtest.net/result/9316961329.png

Speedtest ansluten till Dansk server (även här under "prime time"):
https://www.speedtest.net/result/9311736475.png

Speedtest ansluten till Amerikansk server (New York):
https://www.speedtest.net/result/9283710043.png

Ser bra ut det där stod själv och valde mellan Surfshark och PrivateVpn tidigare valet föll dock på PrivateVpn.
Använde tidigare Mullvad de hade bättre klient för de har en klient för Linux vilket PrivateVpn inte har så jag fick bygga en egen killswitch.
Det som avgjorde vid tillfället för Surfshark och PrivateVpn var att jag fick ett bra erbjudande med 25 månader.
Har dock bara 100/10 via Bredband2 får normalt ut 97/16 utan vpn och med vpn 93/15

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon här som har dålig erfarenhet av Surfshark? Är sugen på att skaffa dem!

Permalänk
Medlem

+1 Mullvad, mest för att det är så smidigt att betala och hur anonymt det är. Jag har också lite högre förtroende för dem av någon anledning mot alla andra "klassiska" VPN-leverantörer som ska dra upp en världsbild från NASA varje gång man ska koppla upp sig.

Jag tycker däremot att det är lite dyrt, men har hittils varit väldigt nöjd.

Skrivet av Phat^Trance:

Är det någon här som har dålig erfarenhet av Surfshark? Är sugen på att skaffa dem!

Tror jag testat deras inbrowser addon, då har jag tyckt det fungerat bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Är det någon här som har dålig erfarenhet av Surfshark? Är sugen på att skaffa dem!

Jag har faktiskt inte hört något negativt om dem. Just det in-browser plugin som nämns ovan fungerar riktigt bra och är smidigt om man helst inte vill ha VPN på hela tiden, men att på någon sekund kunna connecta till en VPN och få sjukt bra hastigheter och latency är guld värt i mina ögon.

Det enda som skulle få mig att byta från dem är om en lika bra/bättre konkurrent skulle erbjuda sin tjänst på obegränsat antal enheter till ett lägre pris - och det tror jag blir svårt hehe.

Mullvad har man ju hört mycket bra om, men för ca dubbla priset ser jag ingen större anledning till att välja dem (jag räknar med att bli uppläxad lol).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag också skaffat Surfshark! Betydligt bättre hastigheter jämfört med PIA som jag har idag.