Permalänk
Medlem

Lag spikes utan fps drops i CS GO

Tja!!!

Jag köpte en dator ganska nyligen:
ASUS ROG GR8 II-T005Z + 27" AOC skärm med 144hz, 1ms

Just i CS GO som jag typ endast spelar så får jag lag spikes utan några fps drops... Svårt att säga när men jag tror att det är när det "händer något" typ om en gubbe kommer fram runt hörnet precis men svårt att säga då lag spikes bara varar i 0.5 sekunder och det är inte varje gång heller men det är i vilket fall tillräckligt för att man ibland ska missa hs eller dö p.g.a man inte får in aimet.

Jag har testat allt dedär med commands -high -threads osv. samt testat att ta bort steam overlay m,m. Jag har också ett svagt minne att min dator förra året hade samma problem.

Jag kör fps_max 300 samt 144hz även i CS. Vertical sync i windows är avstängd...

Är det någon som har en aning om vad detta kan vara?

/Mvh Marco

Visa signatur

/M

Permalänk

Använder du VPN? Ofta är det en orsak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är VPN? Menar du programmet för komma åt nätverket från en annan plats? Verkar långsökt så jag antar att du inte menar det.

Visa signatur

/M

Permalänk

Jo, det är det jag menar. Skaffade VPN och märkte direkt i CS hur jag fick konstigt lagg utan att tappa fps. Skrev ett inlägg i ett techforum och fick till svar att CS funkar dåligt med VPNs och att sånt ofta händer. Varför och hur pass förekommande det är vet jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Update*

Det blir FPS drop. Det var svårt att se iom att det bara är 0.5 sekunder... Ingen som har någon ide?

Visa signatur

/M

Permalänk
Inaktiv

Det är inte ditt internet som ger spikar?

Hur ser din uppkoppling ut? Lan eller wifi?

Skriv net_graph 1 i console, lira en dm och säg om fps droppar eller pingen skjuter iväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av mystah:

Tja!!!

Jag köpte en dator ganska nyligen:
ASUS ROG GR8 II-T005Z + 27" AOC skärm med 144hz, 1ms

Just i CS GO som jag typ endast spelar så får jag lag spikes utan några fps drops... Svårt att säga när men jag tror att det är när det "händer något" typ om en gubbe kommer fram runt hörnet precis men svårt att säga då lag spikes bara varar i 0.5 sekunder och det är inte varje gång heller men det är i vilket fall tillräckligt för att man ibland ska missa hs eller dö p.g.a man inte får in aimet.

Jag har testat allt dedär med commands -high -threads osv. samt testat att ta bort steam overlay m,m. Jag har också ett svagt minne att min dator förra året hade samma problem.

Jag kör fps_max 300 samt 144hz även i CS. Vertical sync i windows är avstängd...

Är det någon som har en aning om vad detta kan vara?

/Mvh Marco

Vad är det för typ av lagringsenhet du har installerat spelet på? Jag hade samma problem när jag hade det installerat på min HDD men installerade om det till min SSD och problemet försvann helt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Avstängd

Ligger choke och loss på 0%?

Permalänk
Medlem

choke å loss ligger på 0 och jag har bara 1 SSD disk. 10mbit fiber

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Ingen som kan ha en aning?

Visa signatur

/M