Gamestop-chefer bekräftar SNES Classic

Permalänk
Melding Plague

Gamestop-chefer bekräftar SNES Classic

Uppgifter om att Nintendo arbetar på en ny krympt klassiker stärks när två Gamestop-chefer meddelar att speljätten bakom stängda dörrar börjat tala om spelkonsolen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

begränsat antal spel på den här också då?

tur att man fortfarande har kvar sitt snes med en 30+ riktigt bra spel då

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Då hoppas jag att det kommer tillverkas riktigt jäkla många, annars kommer ett antal människor köpa upp hundratals enheter och bli miljonärer på kuppen

Permalänk
Medlem

Se till att beställa första timman om du vill ha en. Räkna inte med leverans ever, särskilt inte innan nån form av jul eller så.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Om det blir samma brist på denna som på NES Classic så är det något Nintendo gör medvetet. Det blev knappast bra publicitet för Nintendo när de slutade tillverka NES Classic så de borde inte vilja göra om samma sak igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag vill hellre ha en NES Classic, ärligt talat.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Men varför, när NESClassic kan köra alla SNES spel (and then some) som det är redan nu..?

Permalänk
Medlem

Hah, kan det vara så att det kommer att vara ännu större efterfrågan på denna då folk kommer räkna med att det är begränsad upplaga. Det skulle ju vara smått genialt av Nintendo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var förbokar man? En sån här ska jag ha, även om den kostar mer än en Switch!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

begränsat antal spel på den här också då?

tur att man fortfarande har kvar sitt snes med en 30+ riktigt bra spel då

Var ju inte särskilt svårt att lägga till fler spel på NES Classic, så jag hoppas att det även gäller SNES Classic.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ska dom misslyckas igen möta efterfrågan med flit? annars bryr jag mig inte.

Permalänk
Avstängd

Vart kan man boka denna?

Måste ha!

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Nintendo kan fara åt skogen

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas att dom lärt sig innebörden av ordet lagersaldo den här gången...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

SNES blir ett köp!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

Som många andra i tråden är jag sur på Nintendo och att de ska lansera en Snes classic finns ingen som helst logik i. Visst de skulle kunna göra en snes & nes klassisk med mängder av spel och de skulle lätt kunna ta 4-5000kr för denna inklusive en zapper för platttv. (de måste då ta med andra är enbart deras egna spel) Men någon sådant lär vi ej få se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Om det blir samma brist på denna som på NES Classic så är det något Nintendo gör medvetet. Det blev knappast bra publicitet för Nintendo när de slutade tillverka NES Classic så de borde inte vilja göra om samma sak igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Ska jag vara helt ärlig tror jag att det var ett medvetet drag runt hela NES mini att inte tillhandahålla tillräckligt många för att på så vis bygga upp en hype kring produkten. Ur den synvinkeln får man ju ändå säga att dom lyckades, folk gick ju bokstavligt talat över åar och bäckar för att få tag i en och folk betalde ju i många fall det dubbla och till och med mer än det ordinarie priset. Inte bara då via andrahands-marknader som blocket och tradera utan återförsäljare.

Svinigt värre var det dock, det kommer dom inte undan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Fick inte någon NES Classic.. Fick trådlösa kontroller dock..

Permalänk
Inaktiv

Vi får väl hjälpa varandra den här gången? Jag kommer förboka på alla major retailers i Sverige. De som blir över säljs för inköpspris här på forumet!

Permalänk
Medlem

Kommer att bli ett köp!
Grymt nöjd med min NES mini.

EDIT:
Finns att förboka på Inet bland annat.

https://www.inet.se/produkt/6609193/mini-snes-super-nintendo-...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Kan de lansera lite andra SNES titlar än de som redan släppts på VC redan hade det varit trevligt med, men osannolikt tror jag.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk

Tydligen ska det tidigare osläppta Star Fox 2 släppas med denna konsoll. Det kan va rätt gigantiskt för de som är fans av det första Star Fox och inte spelat beta versionen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Anledningen att Nintendo säljer Nintendo Classic och SNES Classic.

Skrivet av Gamestop manager #3:

It's obvious why they're doing this. They aren't doing it for simple, direct profits. The real money is in games and licensing, but you can only sell so many games to so many hardcore gamers before you reach that ceiling. So they're playing head games. At least, that's how it sounded to me."

"With these plug-and-play systems, they want headlines and foot traffic, dude. The Switch and the 3DS sell great, but if you want to get the normies out there to take a break from their regular Facebook and YouTube routines and do a Google search for 'New Nintendo system,' or better yet, actually walk into the Nintendo section of a store like this, you have to pander to that lowest common denominator with cheap shit and nostalgia. Works every time, dude."

Permalänk
Medlem

Går att förboka hos Inet.
La en order direkt.

https://www.inet.se/produkt/6609193/mini-snes-super-nintendo-...

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Tydligen ska det tidigare osläppta Star Fox 2 släppas med denna konsoll. Det kan va rätt gigantiskt för de som är fans av det första Star Fox och inte spelat beta versionen.

Älskar Star Fox genren så detta kan mycket väl vara det som får mig att till slut köpa ett ex.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Attans att jag missade Inets annonsering. Nu är den dock bokad. Var kan man se vilket könummer man har?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av Sheytan:

Anledningen att Nintendo säljer Nintendo Classic och SNES Classic.

Låter löjligt översimplifierat med tanke på hur bra Nintendo säljer Switch & 3DS. Men visst är det nostalgin det bygger på.

Men den nostalgin Nintendo har är p.g.a deras otroligt obemötta kvalité i sina spel som håller än idag.
Tycker det är fullt logiskt att man utnyttjar sin välförtjänta legacy och gör detta möjligt till många som kanske vill återuppleva dem samt introducera till yngre generationer (sina barn etc) för en billig peng.

"cheap shit" låter ju bara bittert att kalla det. Inte många som kan lansera på endast nostalgi så framgångsrikt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/