Permalänk
Medlem

Vilken mobil ska jag ha?

Behöver lite hjälp att välja lur. Har en Moto Z idag som inte ens är ett år gammal men jag är inte nöjd med kameran och extremt missnöjd med batteritiden efter senaste androiduppdateringen, vid aktivt användande är den typ död efter 2 1/2 timme, kan också ha att göra med att jag kör dubbla sim (ett för samtal/sms och ett för data).

Det jag behöver är bra kamera, dubbla simkort och riktigt bra batteritid (har haft galaxy note 2 samt OPO som var grymma när det gäller batteritid).

Har kollat på Huawei P10 men är osäker när det gäller batteriet, den verkar också lida av drainage. Sen är det ju OnePlus 5 men där är jag osäker på kameran istället.

Någon som vill ge något tips?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lg v20

Skrivet av wounds:

Behöver lite hjälp att välja lur. Har en Moto Z idag som inte ens är ett år gammal men jag är inte nöjd med kameran och extremt missnöjd med batteritiden efter senaste androiduppdateringen, vid aktivt användande är den typ död efter 2 1/2 timme, kan också ha att göra med att jag kör dubbla sim (ett för samtal/sms och ett för data).

Det jag behöver är bra kamera, dubbla simkort och riktigt bra batteritid (har haft galaxy note 2 samt OPO som var grymma när det gäller batteritid).

Har kollat på Huawei P10 men är osäker när det gäller batteriet, den verkar också lida av drainage. Sen är det ju OnePlus 5 men där är jag osäker på kameran istället.

Någon som vill ge något tips?

Säljs inte i sverige men finns på ebay från irland för 3500kr inkl.frakt. Riktigt trevlig telefon med superljud och bra kamera.ca 4timmars skärmtid. Rekommenderar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Cool, synd att det är plusmodellen. Den är lite stor.

Skrivet av flat7:

Säljs inte i sverige men finns på ebay från irland för 3500kr inkl.frakt. Riktigt trevlig telefon med superljud och bra kamera.ca 4timmars skärmtid. Rekommenderar!

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, den ser ju schysst ut. Vet du hur det funkar med garanti när man köper så?

Skrivet av Prodigys:

Huawei mate 9 pro?

Är inte den äldre än P10?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Förbeställde själv en Huawei Honor 9, vet dock inte när den kommer ti försäljning i Sverige (Försäljning börjar 30.6 i Finland). Tänkte jag skulle prova något annat än iphone och samsung som jag tidigare ägt samtidigt som jag inte vill betala 8-10k för en mobil

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Cool, synd att det är plusmodellen. Den är lite stor.

Ok, den ser ju schysst ut. Vet du hur det funkar med garanti när man köper så?

Är inte den äldre än P10?

Nja, föregångaren till p10 hette p9. mate 9 pro är en annan modell, lite fetare batteri, bra kamera, 5,5" qhd amoled skärm o lite sånt.

https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/huawei-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Är inte den äldre än P10?

P10 är lite nyare jo, men nyast är inte alltid bäst
Kolla batteri tiden tex, bättre på 9 pro ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Har en OnePlus 3 och den står sig fortfarande, absolut den bästa mobilen jag haft.
Kameran är bra. Det är inte så stor skillnad mellan olika generationer av mobiler nuförtiden, så jag tycker iaf att det smartaste är att köpa den äldre modellen och spara sig några tusenlappar, och kanske tappa några % i prestanda.

Permalänk
Avstängd

ZTE Axon 7, dubbla sim, bra batteritid, bra dac, kameran är bra, går att uppdatera till stabil Android 7.0, för 4000kr är den prisvärd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Cool, synd att det är plusmodellen. Den är lite stor.

Ok, den ser ju schysst ut. Vet du hur det funkar med garanti när man köper så?

Är inte den äldre än P10?

Vet inget om lg och världsgaranti tyvärr. Min v20 är till salu nu så skicka pm om du är intreesserad.

Skickades från m.sweclockers.com