Logitech visar musmattan Powerplay med heltäckande trådlös laddning

Permalänk
Melding Plague

Logitech visar musmattan Powerplay med heltäckande trådlös laddning

Logitech fortsätter på sitt trådlösa korståg och visar upp musmattan Powerplay, vilken har inbyggd laddning över hela ytan för att ladda under användning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här är riktigt trevliga nyheter. Gillar inte sladdmöss.
Däremot vill jag ju se annat än spelmöss för det här. En Logitech Performance MX med trådlös laddning vore nåt

Permalänk
Medlem

Jag vill ha RGB runt om mattan

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Jag vill ha RGB i kabeln.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag vill ha trådlöst RGB

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Igen...det elektromagnetiska fältets påverkar på biologisk massa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aje:

Igen...det elektromagnetiska fältets påverkar på biologisk massa?

Skickades från m.sweclockers.com

Är den elektromagnetiska fältet det nya gluten och nötter?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@Aje: Hur menar du?

Permalänk
Medlem

Så, en kabel över skrivbordet krävs till min trådlösa mus?

Trevlig innovation i övrigt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Igen...det elektromagnetiska fältets påverkar på biologisk massa?

Skickades från m.sweclockers.com

Andas bara lugnt och slappna av så släpper nojjan.

När jag var liten var inget farligt och ingen dog. Nu ska varenda produkt helt plötsligt orsaka besvär för alla.

Jag undrar om det är produkterna eller folk det blivit fel på jag.

Magnetism är naturligt och bra. Våra kroppar klarar av det. Tänk på att Jordens magnetfält är fruktansvärt starkt i jämförelse med en sketen musmatta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Är den elektromagnetiska fältet det nya gluten och nötter?

Kan va så, bara enstaka forskare som forskar på icke termisk strålning, dvs titta på hur t ex vissa frekvenser påverkar våra celler/blodkroppar. Våra kroppar är som kondensatorer/mottagare av denna strålning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Igen...det elektromagnetiska fältets påverkar på biologisk massa?

Skickades från m.sweclockers.com

Betydligt mindre än vad vi redan utsätts för av Moder Jord.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av ZedNet:

Så, en kabel över skrivbordet krävs till min trådlösa mus?

Trevlig innovation i övrigt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Du slipper i alla fall en kabel som sitter fast i själva musen, vilket är poängen. Är utseendet viktigt så tror jag inte dessa möss tilltalar ändå.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Igen...det elektromagnetiska fältets påverkar på biologisk massa?

Det är på tok för låg energi för att kunna påverka din hand. Prova sätta handen på en induktionshäll (ta bort ringar osv först), händer inte mycket där heller. Åka in i en sån där MRI-röntgen så utsätts du ännu mer för elektromagnetiska fält, händer det något? Näe. En MRI kör med en 1.5 T magnet, vilket är 21.000 gånger starkare än jordens magnetfält, om man ligger i en MRI väldigt länge kan man i teorin öka kroppstemperaturen, men detta har endast observerats hos spädbarn. Man har provat utsätta folk för en 2.0 T magnet, det fick några ont i huvet av och blev irriterade, trötta osv.

Så du kan vara lugn.

Permalänk
Medlem

Undra powerplay funka bra till CS:GO med bra glid? Jag personligen skulle inte ens vilja ha trådlös möjligtvis till mer chill gaming men själva FPS så håller jag mig till sladd, men bra idé ifrån Logitech

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Kan va så, bara enstaka forskare som forskar på icke termisk strålning, dvs titta på hur t ex vissa frekvenser påverkar våra celler/blodkroppar. Våra kroppar är som kondensatorer/mottagare av denna strålning.

Det är bara joniserande strålning som kan skada på våra celler. Det finns många studier om icke-joniserande strålning och kopplingar till cancer, men det har hittills inte gått att bevisa någon sådan koppling. Det behöver ju inte betyda att det inte finns, men om det finns så är det mest troligt så pass lite att du löper betydligt större risk att få cancer genom att t.ex. vara ute i solen. När det gäller det generella välmåendet (vissa påstår ju att de mår dåligt av elektronik) så får man väl helt anpassa sitt liv efter detta på egen hand genom att avstå sånt man mår dåligt av.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Betydligt mindre än vad vi redan utsätts för av Moder Jord.

Det är växlande fält med hög effekt som är farliga.

När högerhanden trillat av vet vi om dessa musmattor är nyttiga eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bättre än Corsairs implementation i alla fall, hela poängen med trådlös laddning borde ju vara att musen laddas utan att man behöver koppla in någon sladd i den. Fast jag skulle vilja ha en mus som laddas av rörelse, så man kan ha vilken musmatta man vill. Logitech har ju redan möss som klarar sig i flera månader/år på ett AA-batteri, så det borde ju inte vara helt omöjligt kan man tycka.

Skrivet av Garderoben:

Jag vill ha RGB i kabeln.

Jag vill ha en RGB-sensor i musen.

Permalänk
Medlem

Njae du jag vet inte, det är definitivt coolt men är nog så satans fåfäng över den där klumpen i hörnet.
För något mer värdefullt sagt: det är sådan här teknik man vill se till trådlösa möss. Kan lätt tänka mig en variant där klumpen är på undersidan och så skär man bara ut ett litet hål i bordet för att allt ska sitta platt. Sen är jag inte mycket emot att modifiera mina möbler heller ...

Permalänk
Medlem

Kanske dags att komma med en trådlös G600 dårå Logitech?

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det är bara joniserande strålning som kan skada på våra celler.

Inte korrekt. Joniserande strålning är sådan strålning som direkt kan orsaka brott på DNA som kan förvandla en cell till en cancercell.
Men cancerrisk i praktiken omfattar inte endast sånt som orsakar cancermutationer direkt, utan också bl.a. om kemi i kroppen som förhindrar cancerogena ämnen och om immunförsvarets förmåga att upptäcka och ta kål på mikrotumörer som redan uppstått.
När det gäller det senare så finns det faktiskt viss forskning som indikerar att viss icke-joniserande elektromagnetisk strålning kan hindra immunförsvaret i det jobbet, men det är inte direkt samma sak här visserligen.
Sen kan det finnas andra effekter av olika icke-joniserande strålning. Strålning från Wifi och mobiltelefoner t.ex. fungerar på samma sätt om mikrovågsugnar. Det är bevisat att de värmer vävnad - det är bara det att effekten är så låg att de värmer så pass lite att man räknar med att det inte har någon betydelse.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Strålning när man röntgas och så är ofarligt, absolut... Men vad händer när man sitter o spelar 4 timmar om dagen i några månader? Långsiktigt användande alltså. Eller om man dessutom jobbar hemifrån från samma burk så man sitter 12 timmar om dygnet med handen på den där magnetplattan? Hur påverkas det efter några år? Mest nyfiken alltså.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy5547:

Strålning när man röntgas och så är ofarligt, absolut... Men vad händer när man sitter o spelar 4 timmar om dagen i några månader? Långsiktigt användande alltså. Eller om man dessutom jobbar hemifrån från samma burk så man sitter 12 timmar om dygnet med handen på den där magnetplattan? Hur påverkas det efter några år? Mest nyfiken alltså.

Inte ett piss. Jorden magnetfält är så ofantligt mycket starkare än vad en musmatta kan ge, och den har du levt med i x antal år nu precis som alla andra. En magnetröntgen är 21000 gånger starkare än detta och påverkar inte kroppen nämnvärt.

Lugna er för tusan.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Denna lösning håller jag ett öga på om min trådade mus går sönder!

Visa signatur
Permalänk
Lego Master

@Señor Hallon:
Men det är ju INTE NATURLIGT! *wääh, wääh*

Jordens magnetfält är ju naturligt. Det kan inte skada dig. Men exakt samma magnetfält, alstrat så att du inte kan mäta skillnaden med något känt instrument, det är ONATURLIGT och måste därför vara skadligt. För så är det. Har nån bestämt. Som vet saker. På TV. Eller internet.

Jävla mänsklighet, jag förgås i eder dumhet.

Men för att inte riskera att bli helt bortmodererad, så tycker jag mest detta verkar vara en ohyggligt dyr lösning på ett problem man enkelt kan lösa med en sån här:

Haha, jag fick en riktigt kul bild i huvudet nu!
Tänk om man skulle bygga ett tak över musmattan och låta den ha en antenn som drar i taket, och sen är musmattan jord för kretsen. Radiobil-style. Riktigt steampunk lösning på trådlöshetsproblemet. Utan att lösa någonting!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Hur kan en hälsodebatt uppstå ur detta? Cool produkt tycker jag, nu vill jag se en motsvarighet från Razer

Visa signatur

Asus ROG STRIX B450-F || Ryzen 3700X med Noctua NH-D15 || Gigabyte WF OC RTX 2060 Rev 2.0 || Corsair Vengeance 16GB @3200MHz || Corsair CX650M || Samsung 860 EVO 500GB || Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Skulle köpa en utan att blinka om jag kunde använda min Mionixmus med den.

Skrivet av Tommy5547:

Strålning när man röntgas och så är ofarligt, absolut...

Röntgen är joniserande och definitivt inte hälsosamt, ej att förväxlas med magnetisk resonanstomografi som inte använder röntgenstrålning (men brukar felaktigt kallas "magnetröntgen").

Skrivet av Shudnawz:

Men för att inte riskera att bli helt bortmodererad, så tycker jag mest detta verkar vara en ohyggligt dyr lösning på ett problem man enkelt kan lösa med en sån här:
http://www.gpforums.co.nz/attachment.php?attachmentid=133480&stc=1&d=1183952553

Har en sådan men tycker inte det fungerar bra alls... det ger motstånd som sträcker och stör så jag slutade använda den.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy5547:

Strålning när man röntgas och så är ofarligt, absolut...

Nej, röntgenstrålning är joniserande strålning. Har du aldrig röntgats?
När man röntgas brukar personalen alltid gå ut, eller i alla fall bära ett förkläde av bly. Hos tandläkaren får du hålla en blybricka över bröstet för att skydda det från strålning. Dörrarna till apparatrummen är ibland extra tunga för att de innehåller skärmar av bly.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedNet:

Så, en kabel över skrivbordet krävs till min trådlösa mus?

Trevlig innovation i övrigt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Logitech släpper snart skrivbordet PowerTable 900 som kan ladda musmattan trådlöst underifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jordens magnetfält är ju naturligt. Det kan inte skada dig. Men exakt samma magnetfält, alstrat så att du inte kan mäta skillnaden med något känt instrument, det är ONATURLIGT och måste därför vara skadligt.

Som tidigare nämnts, ett statiskt magnetfält och ett pulserande är inte samma sak.
Man måste köra växelström (alltså pulserande) genom en spole för att det ska kunna bli induktion.
Det har kommit många rapporter under många årtioenden om hälsoproblem nära kraftledningar - som har växelström med mycket hög spänning. Såna byggs inte längre mitt bland bostadshus som de en gång gjorde - och det är av den anledningen.
Frågan är inte om pulserande magnetfält teoretiskt skulle kunna vara farliga. Frågan är om detta pulserande magnetfält är tillräckligt starkt för att kunna vara farligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.