Playstation VR har sålts i över en miljon exemplar

Permalänk
Melding Plague

Playstation VR har sålts i över en miljon exemplar

Sonys VR-headset Playstation VR fortsätter sälja bättre än konkurrenterna HTC Vive och Oculus Rift, där företaget nu meddelar att det sålts i en miljon exemplar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kanske inte så chockerande med tanke på priset på en PC som fixar VR och en HTC Vive eller en Rift + Rouch

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberVillain:

Kanske inte så chockerande med tanke på priset på en PC som fixar VR och en HTC Vive eller en Rift + Rouch

Uhm gör lite forskning, en begagnad PC från 2013 för 3500:- typ 2500k + gtx970 eller liknande klarar VR utan problem, och man kan koppla PSVR till datorn..

Folk är okunniga bara.

EDIT:

Problemet är att man _Alltid_ ska ha det dyraste när det kommer till PC..Även ett RX 460 klarar VR galant..man kan säkerligen bygga en dator med RX 460 + G4560 + 8GB RAM och billigt moderkort för typ 5000:-

Sen har alla datorer hemma också, så allt de säkerligen skulle behöva är en ny GPU som klarar VR, dessa börjar väl på runt 1000:-? Eller så kollar man begagnat och kommer ännu högre i prestanda..

Som sagt, okunnighet.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Uhm gör lite forskning, en begagnad PC från 2013 för 3500:- typ 4690k + gtx970 eller liknande klarar VR utan problem, och man kan koppla PSVR till datorn..

Folk är okunniga bara.

alla på jorden kan väl inte köpa begagnat dock, hur skulle det funka

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

alla på jorden kan väl inte köpa begagnat dock, hur skulle det funka

Gjorde en edit.

Sen har väl alla mobiltelefoner i dagsläget också? Dessa klarar av att streama spel från din dator till din TV, moonshine kallas detta.

Sjukt smidigt, bara man tittar åt fler håll..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Den släpptes i mitten av oktober 2016. 4 månader senare hade den sålt 900 000 exemplar. Nästkommande ~4 månader har den sålt 100 000 exemplar. Låter inte bra. Doa skulle jag kassa det som, till och med floppen kinect gjorde bättre ifrån sig.

Sen påstår han även att försäljningen ökat stadigt sen mitten av februari hmmmm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Sen har alla datorer hemma också, så allt de säkerligen skulle behöva är en ny GPU som klarar VR, dessa börjar väl på runt 1000:-? Eller så kollar man begagnat och kommer ännu högre i prestanda..

Så får vi komma ihåg att majoriteten inte hänger på sweclockers och har en 1337 pc hemma

VR är en nisch fortfarande, tycker siffrorna är rätt höga.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kan lätt säga att nya Star Trek: Bridge Crew som är cross platform med Playstation VR är skitkul! Vi med Vive kan röra oss lite friare men that's it. Tror alla som är scifi intresserade blir hookade om de får prova på. Lirade häromdagen med en större streamer från andra sidan atlanten, har nog aldrig haft så roligt i ett spel

https://www.twitch.tv/videos/149376963

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

@Deerhall: VR är grejen helt klart. Star Trek är antagligen det bästa jag upplevt spelväg på ett decennium. Problemet är att tackla massmarknaden. Jag berättade för några bekanta att jag satt upp ett Virtual Reality headset hemma. Ingen visste vad det var överhuvudtaget. De lite nördigare av oss behöver bara testa i någon timme för att fastna. Hur det blir i framtiden vette sjuttsingen, men jag har iaf fantastiskt roligt!

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Avstängd

Sure, men det blir en del reprojection i många titlar med den specen, sedan vill man gärna ha lite super sampling pga denna gens låga upplösning

Skrivet av VadSaDu:

Uhm gör lite forskning, en begagnad PC från 2013 för 3500:- typ 2500k + gtx970 eller liknande klarar VR utan problem, och man kan koppla PSVR till datorn..

Folk är okunniga bara.

EDIT:

Problemet är att man _Alltid_ ska ha det dyraste när det kommer till PC..Även ett RX 460 klarar VR galant..man kan säkerligen bygga en dator med RX 460 + G4560 + 8GB RAM och billigt moderkort för typ 5000:-

Sen har alla datorer hemma också, så allt de säkerligen skulle behöva är en ny GPU som klarar VR, dessa börjar väl på runt 1000:-? Eller så kollar man begagnat och kommer ännu högre i prestanda..

Som sagt, okunnighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Gjorde en edit.

Sen har väl alla mobiltelefoner i dagsläget också? Dessa klarar av att streama spel från din dator till din TV, moonshine kallas detta.

Sjukt smidigt, bara man tittar åt fler håll..

Skulle vara recept för illamående för VR då latensen blir på tok för hög. Kanske OK för vanligt soffsittande men helt andra krav vid VR. Samma sak med PC kraven, man kan köra med en klenare PC men får man inte tillräckligt hög samt stabil FPS så fungerar det inte i praktiken.

Fråga @JonasT så instämmer han nog gärna om hur viktigt det är att minimera illamåendet.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Kanske inte så chockerande med tanke på priset på en PC som fixar VR och en HTC Vive eller en Rift + Rouch

Håller med, men jag tror knappast PC gamers och PS4 gamers är samma typ marknad.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

alla på jorden kan väl inte köpa begagnat dock, hur skulle det funka

Nej men alla på jorden vill väl inte heller ha samma dator? Poängen är att 970, 780ti, 980, 1060, R9 390, R9 290X, det finns massor av andra hands GPUer som klarar VR. Men jag tror snarare att de gamers som köper en Playstation över en PC, är inte att de handlar om pengar, snarare att entusiasmen, intresset inte finns där. Och sen är VR rent allmänt dåligt på PC just nu. Finns inga bra titlar än, PS4 har faktiskt bättre speltitlar i VR; och på grund av hur konsolexklusivitet fungerar så delar de tyvärr inte med sig av titlar till PC; vilket är en idioti, då entusiastargumentet går åt bägge hållen. Jag hoppas att VR går ner i pris snart, och att PC börjar få fler riktigt bra titlar

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

Håller med, men jag tror knappast PC gamers och PS4 gamers är samma typ marknad.

Vi är lite sugna på att porta vårt spel till PSVR för att få en större spelarbas (multiplayer) rätt skeptisk till PS Move fixar denna nivå av finlir dock

Om ni vet ett PSVR spel med samma nivå av "finmotorik" får ni gärna länka video eller så

eller som här, sikta "på riktigt"

Sedan vette fan hur det blir med pretandan på en PS4(Som filmen ovan där vi ökar antal draw calls med upp till 50% för att rendera innehållet i kikarsiktet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

I en intervju med The Verge meddelar nu Shawn Layden, VD för Sony Interactive Entertainment America, att försäljningen ökat stadigt de senaste månaderna och nu uppgått till över en miljon. Enligt Layden beror detta till stor del på att de ökat produktionen och gjort den mer tillgänglig för kunder, något de hade problem med under förra årets julhandel.

Så de sålde 900k på de 4 första månaderna, och nästkommande nästan 4 månader har man sålt 100k, i mina öron låter det som en ganska kraftig minskning i försäljning

Eller menar dom att de sålt flera totalt, för det är väl ganska irrelavant information, för det är ju självklart, det är ju inte så att man direkt kan "osälja" en produkt så att dessa siffror minskar (Ja jag vet att man kan göra återköp men i praktiken kan inte försäljningen minska)

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Med tanke på "att försäljningen ökat stadigt de senaste månaderna" har de nog inte sålt 1.0 miljoner, utan snarare *över* en miljon, vilket också står i artikeln, eller har de haft en tillfällig svacka i försäljningen och att den nu är borta.
Undrar hur många sålda Vive det är nu?

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

Så de sålde 900k på de 4 första månaderna, och nästkommande nästan 4 månader har man sålt 100k, i mina öron låter det som en ganska kraftig minskning i försäljning

Eller menar dom att de sålt flera totalt, för det är väl ganska irrelavant information, för det är ju självklart, det är ju inte så att man direkt kan "osälja" en produkt så att dessa siffror minskar (Ja jag vet att man kan göra återköp men i praktiken kan inte försäljningen minska)

Det som många här i tråden inte tänker på är att många köpte det vid släppningen, sedan fortsatte konsumenterna lugnt köpa vidare (inte snabbt eller mycket) vilket leder till att det har "minskat" så pass mycket.

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Vi är lite sugna på att porta vårt spel till PSVR för att få en större spelarbas (multiplayer) rätt skeptisk till PS Move fixar denna nivå av finlir dock

https://www.youtube.com/watch?v=yS88FuOp_EE

Om ni vet ett PSVR spel med samma nivå av "finmotorik" får ni gärna länka video eller så

eller som här, sikta "på riktigt"
https://youtu.be/wtG3GukC2kA?t=26

Sedan vette fan hur det blir med pretandan på en PS4(Som filmen ovan där vi ökar antal draw calls med upp till 50% för att rendera innehållet i kikarsiktet)

Jag tänkte mer marknadsgrupper så är de världar ifrån varandra.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X