Cooler Master visar Cosmos C700P och Cosmos II 25th Anniversary Edition

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master visar Cosmos C700P och Cosmos II 25th Anniversary Edition

För att fira sitt 25-årsjubileum lanserar Cooler Master en uppdaterad utgåva av datorlådan Cosmos II, samt introducerar det nya Cosmos-chassit C700P.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Testpilot

Grymt snygga är dem!

Synd bara att man inte har plats för dessa monster-chassin

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Silverfärgad plast får mig tyvärr att tänka på en billig elektronik från nittiotalet.. inget för mig

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Grymt snygga är dem!

Synd bara att man inte har plats för dessa monster-chassin

Håller med, jag har fått upp ögonen för gigantiska datorlådor mer och mer, särskilt nu när de kommer med härdat glas som panelfönster...detta gör så att datorlådan blir en riktigt fin inredning i hemmet, typ husets hjärna eller nåt..men sen är jag lite av en sci-fi nörd också.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Usch det var ingen vacker kälke

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Den ser ut som om någon designer på 70-talet hade fått frågan "Hur kommer en dator att se ut på 2010-talet?" Skulle passat perfekt på bryggan i startrek.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Cosmos C700P såg intressant ut, synd bara att den inte kommer förrän Q4

Permalänk
Medlem

Ja det var då ingen vacker skapelse... Känns lite 2005 över det hela.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit något fan av LED-belysning och glasluckor men C700P gillar jag faktiskt ändå. Vid nästa bygge kanske det är läge att pensionera mitt Cosmos 1000.

Den mest brännande frågan är ändå hur det skulle bete sig i en skidbacke.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd

Känns som designen börjar bli gammal på cosmos serien och har haft äldre cosmos liggande ett par tre gånger som hamnat i förrådet och sålts vidare då jag själv kört med nån cheap liten 500kr låda för dom är så jävla irriterande stor och behöver man inte ett chassi att parkera bilen i är dom rätt onödiga

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Alltid gillat formerna på cosmos 2 men det är inte acceptabelt med ett så stort chassi med rum för så lite radiatoryta

Permalänk
Medlem

Lite mycket disko i mitt tycke. En dator ska se ut som en IKEA möbel så den smälter in i Svenskhetsporren i vardagsrummet. Annars var det snyggt Bra funktioner med mera.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Så liten nya cosmos är. Hoppas de gör cosmos III istället, inte denna downsizade leksaken som knappt kan montera flera radiatorer.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av VadSaDu:

Håller med, jag har fått upp ögonen för gigantiska datorlådor mer och mer, särskilt nu när de kommer med härdat glas som panelfönster...detta gör så att datorlådan blir en riktigt fin inredning i hemmet, typ husets hjärna eller nåt..men sen är jag lite av en sci-fi nörd också.

Önskar jag hade fysisk plats att ha en fin datorlåda som en del av inredningen. Har just nu en stor Kallax möbel med min spelsamling (retrospel/konsoler, exklusiva titlar och sådant) som tröst i alla fall hehe - Så tills vidare får jag nöja mig med att mitt Define S står tyst i ett hörn och inte stör sambo/besökare

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Proffsmoddare

Det var tydligen inte bara chassin som fick plats i bild

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

C700P är intressant beroende på prisbilden... skulle aldrig köpa ett chassi över 2000:-

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell