Be Quiet visar nätaggregaten Straight Power 11 och SFX-L Power

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet visar nätaggregaten Straight Power 11 och SFX-L Power

Nya nätaggregat visas i Be Quiets monter på Computex 2017, med nya modeller i både SFX-L- och ATX-formfaktorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När ska vi få chassin som är optimerade efter SFX-L standard på psun? Känns som att man borde kunna få till ett riktigt schysst bygge med t.ex. mATX och SFX-L kring 20 liter.

Permalänk
Medlem

@fiskebulle
Är ju i princip vad Silverstone har satsat helhjärtat på, dem har massor modeller med allt från ett dussin liter med SFX-L.
EDIT: Stryk det. Inte mATX.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Speciellt SFX-L-aggen ser ut att kunna bli intressanta. Lagom effektnivå för många högpresterande/överklockade SFX-byggen, som ändå aldrig kör SLI/CF (500 eller 600W blir nog perfekt), och ser dessutom ut att hamna i en hyfsat vettig prisklass (ivf. 500W-varianten).

Trevligt! Ser fram till ett SweC/Jonas-test.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ja SFX-L aggen verkar vara en trevlig kompromiss där man i många fall inte förlorar så mycket mot att ha fullstora ATX agg.
Ofta tillräckligt med effekt och med 120mm fläkt så finns chansen för låga ljudnivåer också.

De mindre SFX aggen eller ännu mindre varianter så är det oftare mer man får kompromissa på.
Men SFX-L skulle kunna passa till det mesta.

Permalänk
Medlem
Citat:

SFX-L Power är till mångt och mycket lik Straight Power 11, men har en mindre storlek på grund av formfaktorn SFX-L. Denna är något större än SFX-L, något som enligt Be Quiet möjliggör användandet av större 120 mm-fläktar.

Ovan är citerat från artikeln (med min tillagda fetstil) ...
Är det felskrivet? Ska det stå Denna är något större än SFX?
Jag antar det, annars betyder det väl att det här agget är lite större än SFX-L och kanske inte passar alla chassin som stödjer SFX-L?

rättat felskrivning
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ovan är citerat från artikeln (med min tillagda fetstil) ...
Är det felskrivet? Ska det stå Denna är något större än SFX?
Jag antar det, annars betyder det väl att det här agger lite lite större än SFX-L och kanske inte passar alla chassin som stödjer SFX-L?

Verkar som de är felskrivet. Detta då de påstår att den extra längden på agget möjliggör 120mm fläktar vilket SFX-L standarden trotts allt är ämnad att göra.

Jag har dock väntat på passiva sfx/sfx-l agg och äntligen verkar de vara påväg:

Passiv SFX-L Prototyp @ Tomshardware
Passiv SFX-L Prototyp @ Smallformfactor

Hitta en till länk
Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ovan är citerat från artikeln (med min tillagda fetstil) ...
Är det felskrivet? Ska det stå Denna är något större än SFX?
Jag antar det, annars betyder det väl att det här agger lite lite större än SFX-L och kanske inte passar alla chassin som stödjer SFX-L?

Där står det också:

Citat:

något som enligt Be Quiet möjliggör användandet av större 120 mm-fläktar

Hur stor skillnad är de på de större 120mm fläktarna mot de normalstora 120mm fläktarna?

Om jag inte är helt ute och cyklar så ska bredd och höjd vara samma på SFX och SFX-L, medan SFX-L är längre än vanliga SFX, vilket möjliggör användande av 120mm fläkt samt lite större kretskort och lite mer utrymme för komponenter.
Vilket gör att det blir lite lättare att göra ett SFX-L agg med 500W+ och relativt låg ljudnivå jämfört med standard SFX agg.

Permalänk
Medlem

@GuessWho: Mjoo de gjorde de visst. Kan ju alltid hoppas att de får in en tjockare 120mm fläkt. På bilderna tycker jag inte det ser ut som om de har ökat djupet mer än till de 130mm som sfx-l gör.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Ovan är citerat från artikeln (med min tillagda fetstil) ...
Är det felskrivet? Ska det stå Denna är något större än SFX?
Jag antar det, annars betyder det väl att det här agget är lite större än SFX-L och kanske inte passar alla chassin som stödjer SFX-L?

Skrivet av GuessWho:

Där står det också:
Hur stor skillnad är de på de större 120mm fläktarna mot de normalstora 120mm fläktarna?

Om jag inte är helt ute och cyklar så ska bredd och höjd vara samma på SFX och SFX-L, medan SFX-L är längre än vanliga SFX, vilket möjliggör användande av 120mm fläkt samt lite större kretskort och lite mer utrymme för komponenter.
Vilket gör att det blir lite lättare att göra ett SFX-L agg med 500W+ och relativt låg ljudnivå jämfört med standard SFX agg.

Stämmer bra, blev lite fel där. Ska vara SFX såklart.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?