Permalänk
Medlem

Xiaomi produkter Tråden.

På senaste tiden har jag blivit faktiskt fan av Xiaomi produkter. Dom gör hög kvalite produkter till relativ låga priser jämfört med mera kända märken. Nackdelen är bara man måste beställa från Kina för de mesta och då blir det lite högre pris. Men ändå billigt jämfört med mera kända märken.
Varje gång jag vill köpa något så måste jag googla lång tid för hitta bästa pris och från sajter som är pålitliga. Det tar tid att göra det och tänkte varför inte starta en tråd om Xiaomi produkter och man kan tipsa om deras produkter och var kan beställas.

Största nackdelen med köpa Xiaomi produkter från Kina är att blir svårt med garanti ärenden. Att skicka tillbaks till Kina kostar och inte värt mödan för min del. Så det är mera "köp och släng" ifall det går sönder för min del. Men inga av alla Xiaomi produkter jag köpt genom åren har gått sönder. Allt fungerar fortfarande.

De mesta jag har inte behövt betala tull och moms. Då försöker beställa genom butiker som erbjuder EU stock eller tull försäkring (som LightInTheBox erbjuder) och då får man tillbaks tull och moms som man betalat för.

Xiaomi produkter som jag beställt genom åren är följande:
- Xiamo RedMi Note 3 Prime
https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-...
- Mi Max Pro 6.44"
https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Mi-Max-6-44-4...
- Xiaomi Mi5s
http://shop.gizchina.com/xiaomi/xiaomi-mi-5s-64gb-smartphone-...
- Xiaomi MiJia Induction Heating Rice Cooker 2 3L (IHFB01CM) (2 st. Då min kusin ville också ha en)
http://www.lightinthebox.com/xiaomi-ih-3l-smart-electric-rice...
- Xiaomi Air Purifier 2
http://www.lightinthebox.com/xiaomi-mi-air-purifier-second-ge...
- Air Purifier Filter Antibacterial Version for Xiaomi
http://www.lightinthebox.com/original-air-purifier-filter-ant...
- Xiaomi Flora Monitor
https://www.aliexpress.com/item/Xiaomi-Mi-Flora-Monitor-Smart...
- Xiaomi Powerstrip Power Strip Outlet XMCXB01QM Quick Charging 3 USB Socket Patch 250V 10A 2500W
https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Powerstrip-Po...
- Xiaomi Smart Home Kit Mijia 6in1 Gateway + Door Window, Temperature Humidity, Human Body Sensor, Wireless Switch, Zigbee Socket
https://www.aliexpress.com/item/Xiaomi-Gate-way-Door-Window-T...
- Xiaomi Yeelight Blue II LED Smart Bulb (Color) E27 9W 600 Lumens
https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Yeelight-II-S...
- Xiaomi Mijia Smart Power Strip Intelligent 6 Ports WiFi Wireless Remote Power on/off with Phone APP Control
https://www.aliexpress.com/item/2016-New-Original-Xiaomi-Smar...
- Xiaomi diverse hörlurar och bluetooth headset.
- Mi band 2

Xiaomi produkter som jag är intresserad av:
- Xiaomi TV Bar Dolby Atmos. Medföljer vid köp av Mi TV 4, men vill endast köpa soundbaren separat ifall Xiaomi släpper den löst senare.
- Mi 6. Väntar tills det droppar ner i pris som Mi 5.
- Xiaomi ZSH Bath Towel (kommer förmodligen beställa snart)

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Jag har också köpt ett antal xiaomiprodukter senaste året och är nöjd med kvaliteten. Det har varit mest powerbankar, hörlurar och annat gott.
Men nu har jag senaste veckorna i omgångar beställt deras kameror och sensorer för dörrar, fönster, temperatur och rörelse för att bygga upp automatiseringen här hemma.

Har ju kikat på deras luftrenare men varit rädd för tullkostnaden. Men om lightinabox har tullförsäkring så måste jag kolla upp det

Men du kör med kinesiska skarvdosor. Byter du då ut kontakten till väggen på varje?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Föredetting

Kör själv en Redmi Note 4X. Slängde ut mjukvaran det första jag gjorde, funkar rätt fint med AOSPExtended. Delar redan med mig av allt till Google och Facebook, random kineser håller jag helst på avstånd.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snöflinga:

Jag har också köpt ett antal xiaomiprodukter senaste året och är nöjd med kvaliteten. Det har varit mest powerbankar, hörlurar och annat gott.
Men nu har jag senaste veckorna i omgångar beställt deras kameror och sensorer för dörrar, fönster, temperatur och rörelse för att bygga upp automatiseringen här hemma.

Har ju kikat på deras luftrenare men varit rädd för tullkostnaden. Men om lightinabox har tullförsäkring så måste jag kolla upp det

Men du kör med kinesiska skarvdosor. Byter du då ut kontakten till väggen på varje?

Skickades från m.sweclockers.com

Fick betala 764kr i tull och moms för Air Purifier 2. Men skall få tillbaks dom denna vecka. Funkar mycket bättre än min gamla Electrolux som var helt kass och som kostade 1900kr. Min sambo säger också att luften blivit bättre med den och knappt röklukt kvar inne i lägenheten. Röklukt var anledning jag köpte den, då vi både röker inne i lägenheten. Det som är bra med Air Purifier 2, den har inlärning funktion och ställer in automatiskt efter hur ofta man ändrar olika lägen.

Har alltid kört med adapter, men nu när jag sett att Xiaomi också har grendosor som passar de flesta länder och redan beställt 2st. Som jag skrivit på 1 inlägg. Beställde förra veckan Smart kit, Smart outlet, ZSH handdukar, XiaoFang wifi kamera och väntat på dom skall komma.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Fick betala 764kr i tull och moms för Air Purifier 2. Men skall få tillbaks dom denna vecka.

Du får gärna återkomma hur det går med tullavgiften. Är sugen att köpa en sån där luftrenare till grabbens rum.
Ska du få in beloppet på kortet eller blir det tillgodo på LightInTheBoxkontot?

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem

Kör en Xiaomi Mi Box 3 som jag är jättenöjd med, smidig och snygg liten sak som klara Kodi och 4K utan större problem

Permalänk
Medlem

Köpte en Xiaomi Redmi Note 4 Pro för någon månad sen. Är supernöjd. Självklart är det en risk med att köpa från Kina i och med att det kan bli problem med garantier osv men det är det värt tycker jag (känns som att detta kanske ändras när (om) min telefon går sönder

Permalänk
Medlem

Kör själv med en Mi4c, flickvännen har en Redmi 4 Pro (tidigare Redmi Note 3 Pro (krossad skärm), och Redmi 2 (tappad i vatten)). Garantierna är ju inte användbara när vi köpt via AliExpress, men vi har på fyra år betalat ungefär samma pris för fyra telefoner som det hade kostat att köpa en ny flaggskeppsprodukt från Samsung/Apple/Sony/etc., så det kvittar lite tycker jag.
Mjukvarumässigt kör jag TeamSuperluminal CM13.1, och hon senaste Xiaomi.eu.
Jag funderade på att köpa en Mi6, men avsaknaden av hörlursuttag gjorde att det sket sig

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Mi 5S för några månader sedan och jag är riktigt nöjd! Kör LineageOS på den så det är i princip stock Android.

Xiaomi har många fina produkter och jag kommer säkert att handla av dem igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Redmi 3 Pro/Prime i snart ett år, kostade ungefär 1400 när det begav sig. Men tidigare i veckan föll jag till föga och beställde en Redmi 4X Pro "Global" som har fördelen att den även har Band 20, vilket är något jag saknar då jag hyffsat ofta är i mer glesbebyggda områden. Påstås att den har snäppet bättre kamera och skärm också, men det återstår väl att se. I övrigt inga skavanker värda att nämna på Redmi 3:n. Imponerad över byggkvalitén, och är otroligt mycket fräschare än min Sony Z1C var efter ett års användande. Ska nog göra 3:an till multifjärr eller något i den stilen, eller bara lekenhet.

Kör även Xiaomis Hybrid-in-ear-lurar, bra ljud för vardagsbruk, bra mikrofon och verkar överleva det mesta, jag har inte varit försiktig i min hantering av dem.

Funderar på en Mi Box 3 till sovrummet, och att de börjat göra handdukar är ju fantastiskt! Även smart-home-kitet är ju väldigt intressant, måste kolla om det går att bygga ut.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av snöflinga:

Du får gärna återkomma hur det går med tullavgiften. Är sugen att köpa en sån där luftrenare till grabbens rum.
Ska du få in beloppet på kortet eller blir det tillgodo på LightInTheBoxkontot?

1 gången fick jag tillbaka ca: 350kr för riskokaren inom 3 dagar.
Men extra längre tid denna gång, förmodligen p.g.a det höga beloppet kanske. Jag skrev 764SEK, men nån missförstod det och skrev 764 USD. Skulle inte vara fel om jag fick tillbaka 764 USD.
Iallafall återbetalade hela beloppet 764kr och för 2 riskokaren 340.50kr som jag beställde till min släkting till mitt paypal konto idag. Då jag betalade med paypal så återbetalas beloppet till paypal kontot.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Jag köpte Xiaomis Soocare X3 tandborse till dottern för ett år sedan.
https://nis-store.com/beauty-and-personal-care/xiaomi-soocare...

Den funkar strålande och hon är väldigt nöjd med den. Den har lägre drifttid per laddning än vad Philips Sonic care har. X3 ska dessutom ha blåtandskoppling men då det krävde att man registrerade konto så avstod vi från att testa den funktionen.

Permalänk
Medlem

Ett problem jag märkt med Xiaomi gadgets är att tidzonen är inställd på Kina och då fungerar inte schemalagda inställningar på diverse produkter inte som det skall. Måste sätta på +6H på alla tid inställningar.

- Xiaomi Air Purifier 2 +6H
- Mi Riskokare -1H. Tiden skall ställas in automatiskt, men ändå är det -1H skillnad.
- Smart Powerstrip
o.s.v

Xiaomi produkter är inte menad säljas utanför Kina, förstår tidzonen är inställd på Kina. Men nån som har lyckats med ställa in tidzonen på EU?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ett problem jag märkt med Xiaomi gadgets är att tidzonen är inställd på Kina och då fungerar inte schemalagda inställningar på diverse produkter inte som det skall. Måste sätta på +6H på alla tid inställningar.

- Xiaomi Air Purifier 2 +6H
- Mi Riskokare -1H. Tiden skall ställas in automatiskt, men ändå är det -1H skillnad.
- Smart Powerstrip
o.s.v

Xiaomi produkter är inte menad säljas utanför Kina, förstår tidzonen är inställd på Kina. Men nån som har lyckats med ställa in tidzonen på EU?

Vill du dra en kort recension på Air Purifier 2? Funderar på att klicka hem en från ebay UK.
Hur är ljudnivån? Schemaläggs det? Hur känns kvaliten? Fortfarande nöjd?

Permalänk

Kolla gärna hur många av dessa produkter som finns på xiaomis hemsida (får kolla den kinesiska), det är väldigt mycket på ali och banggood som "lånar" xiaomi-namnet

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Vill du dra en kort recension på Air Purifier 2? Funderar på att klicka hem en från ebay UK.
Hur är ljudnivån? Schemaläggs det? Hur känns kvaliten? Fortfarande nöjd?

Jag kan endast jämföra med min gamla Electrolux Oxygen Z9124 som jag köpte för ca 1800:- för några år sen. Electrolux var värdelöst för min del, förstår inte att folk skriver på prisjakt att luften känns renare med den, själv märker jag ingen skillnad och köpte den p.g.a positiva prisjakt kommentarer.
Både jag och min sambo röker inomhus. Då luktas det stark rökluft varje gång när kommer hem och öppnar ytterdörren. Vilket Electrolux misslyckas totalt med ta bort röklukten.
Men efter använt Xiaomi så känner jag skillnaden, den tar bort röklukten inne i lägenheten, vilket förvånade mig och ingen stark röklukt varje gång ytterdörren öppnas när kommer hem.

Ljudnivån: På auto, så kan man höra den lite när den jobbar i normal läge, vid avkänning av dålig lukt så ganska högljud när den börjar spinna upp. Vid max läge är det riktigt högljutt, vilket jag aldrig kör med. Jag har den nästan alltid på Nattläge, vilket hörs inget och tar bort lukt lika bra som på Auto. Bara det tar längre tid för få bort dålig lukt. Vilket jag har inget emot så länge den är knäpptyst.

Schema: Inte brytt mig av det, bara testat lite och lat för lägga till -6 timmar på varje schema. Då det går att fjärrstyra via mi home app, så behöver jag inte schemalägga den.
Sen har den auto inlärningsfunktion, som känner av hur ofta man växlar läge ex till nattläge eller stänger av den och då ställs den in automatiskt och växlar till det läget.

Kvalite: Plastig som andra luftrenare, fast mycket snyggare än de flesta. Filtret är mycket lätt att byta jämför med andra som ibland består av 2-5 delar. Vilket jag tycker är mycket bra designat. Positivt man kan se dagar kvar till byta filtret i Mi Home appen och vet när det är dags att beställa nytt.

Sen är det positivt att det går kombinera ihop med Mi Home Kit för automatiskt on/off. Fast inget behov av det även jag har Mi Home Kitet.

Nöjdhet: 100%. En av de bättre investeringar jag gjort till hemmet.

Nackdel: Filter måste beställa utomlands.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Köpte Redmi Note 3 för ett halvår sedan. Tömde den direkt och installerade en ren custom rom, stereo mod och lite annat. Troligen den bästa och även billigaste telefonen jag någonsin haft. Hade den gått sönder idag hade jag köpt en likadan direkt. Hade velat rekommendera den till familj och vänner men då är det jag som får roota och sköta supporten och det orkar jag inte. MIUI är ren och skär skit imo. Kameran är ju även den inte mycket att hänga i granen. Inget som stör mig då jag aldrig fotograferar men om man gör det så hade jag inte rekommenderat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Jag kan endast jämföra med min gamla Electrolux Oxygen Z9124 som jag köpte för ca 1800:- för några år sen. Electrolux var värdelöst för min del, förstår inte att folk skriver på prisjakt att luften känns renare med den, själv märker jag ingen skillnad och köpte den p.g.a positiva prisjakt kommentarer.
Både jag och min sambo röker inomhus. Då luktas det stark rökluft varje gång när kommer hem och öppnar ytterdörren. Vilket Electrolux misslyckas totalt med ta bort röklukten.
Men efter använt Xiaomi så känner jag skillnaden, den tar bort röklukten inne i lägenheten, vilket förvånade mig och ingen stark röklukt varje gång ytterdörren öppnas när kommer hem.

Ljudnivån: På auto, så kan man höra den lite när den jobbar i normal läge, vid avkänning av dålig lukt så ganska högljud när den börjar spinna upp. Vid max läge är det riktigt högljutt, vilket jag aldrig kör med. Jag har den nästan alltid på Nattläge, vilket hörs inget och tar bort lukt lika bra som på Auto. Bara det tar längre tid för få bort dålig lukt. Vilket jag har inget emot så länge den är knäpptyst.

Schema: Inte brytt mig av det, bara testat lite och lat för lägga till -6 timmar på varje schema. Då det går att fjärrstyra via mi home app, så behöver jag inte schemalägga den.
Sen har den auto inlärningsfunktion, som känner av hur ofta man växlar läge ex till nattläge eller stänger av den och då ställs den in automatiskt och växlar till det läget.

Kvalite: Plastig som andra luftrenare, fast mycket snyggare än de flesta. Filtret är mycket lätt att byta jämför med andra som ibland består av 2-5 delar. Vilket jag tycker är mycket bra designat. Positivt man kan se dagar kvar till byta filtret i Mi Home appen och vet när det är dags att beställa nytt.

Sen är det positivt att det går kombinera ihop med Mi Home Kit för automatiskt on/off. Fast inget behov av det även jag har Mi Home Kitet.

Nöjdhet: 100%. En av de bättre investeringar jag gjort till hemmet.

Nackdel: Filter måste beställa utomlands.

Recension av klass som underlättar min beslutsamhet. Nu blir det att beställa. Tack och trevlig helg!

Permalänk
Skrivet av myusername:

Jag köpte Xiaomis Soocare X3 tandborse till dottern för ett år sedan.
https://nis-store.com/beauty-and-personal-care/xiaomi-soocare...

Den funkar strålande och hon är väldigt nöjd med den. Den har lägre drifttid per laddning än vad Philips Sonic care har. X3 ska dessutom ha blåtandskoppling men då det krävde att man registrerade konto så avstod vi från att testa den funktionen.

Svarar mig själv här.
Jag var lite besviken att X3-tandborsten inte kom med ett etui så som min Philips gjorde så jag köpte ett originaletui åt henne. Philips etui har inbyggd laddare med mini USB anslutning så man kan enkelt ladda under resans gång.
Det går inte med Xiomis etui.

Inför semestern laddade dottern upp sin X3 i den stationära laddaren och sedan drog vi iväg.
Efter mera än tre veckor kom vi hem och hon kunde fortfarande använda tandborsten. Dock blinkade den rött lite irriterat.
Ikväll startade den inte.
29 dagar räckte en laddning!
Imponerande.

Min Philips klarade 16 dagar när den var helt ny. Nu knappt två veckor.
Inte undra på att Philips behöver bygga in en laddare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Administrativ avgift

@XPerion: Hur funkar outletsen med våra vanliga kablar dvs en vanlig datorkabel? Har du några bilder hur du monterat allt smart hemma? Är nämligen sugen att dra hem ett kit av följande: Riskokare , luftrenare (Ev men då jag inte röker kanske inte) , hemmakit, och lampor)

Kan du förklara lite saker man behöver tänka på osv?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@XPerion: Hur funkar outletsen med våra vanliga kablar dvs en vanlig datorkabel? Har du några bilder hur du monterat allt smart hemma? Är nämligen sugen att dra hem ett kit av följande: Riskokare , luftrenare (Ev men då jag inte röker kanske inte) , hemmakit, och lampor)

Kan du förklara lite saker man behöver tänka på osv?

Kollar på Champions League nu, så tar det kortfattat om powerstripen. Själva kontakten behövs en EU adapter för koppla in Sveriges vägguttag och själva outleten behöver det inte. Då den stödjer EU kontakter mm. Så elkontakter som vi använder i Sverige är det bara stoppa in utan adapter.
Har inga bilder att visa tyvärr. Men jag har kopplat in TV, reciever, 2x digitalbox, luftrenare och allt stänga av när är på jobbet för dom inte ska stå i standby läge och drar el.

Det jag som tycker är viktigast är väl använda en bra kvalité eu adapter till outleten, då jag inte litar på den eu adapter som man får med vid köp av outleten och sen bara koppla in apparater i den. Se till bara adaptern klarar av max antal watt som alla apparater som skall koppla till outleten.

Nej tillbaks till fotbollen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Administrativ avgift

@XPerion: Skulle du kunna hjälpa mig sätta ihop ett kit med smarthemkit, lampor och en kamera? Eventuellt 1-2 outlets + riskokare ^? Otur att dom inte har en AC också xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@XPerion: Skulle du kunna hjälpa mig sätta ihop ett kit med smarthemkit, lampor och en kamera? Eventuellt 1-2 outlets + riskokare ^? Otur att dom inte har en AC också xD

Ta och installera Mi Home appen och skapa konto. Med appen kan man se vilka smart grejer det finns. Sen finns det också demo på vissa produkter som man kan testa och se hur det fungerar.
Svårt att hjälpa dig välja om inte vet vilka produkter du är ute efter. Xiaomi har olika "versioner" av smart produkter.

- Riskkokare finns varmluft och vanlig el kokare.
- Lampor finns i vitt och RGB versioner.
- Smarthome kit finns i olika delar inkluderad. 4-7 delar kits.
- Kamera finns en hel drös av dom.
- Outlets finns också i olika versioner. Med fjärrstyrning, utan, USB o.s.v.

Sen har dom faktiskt också AC. https://xiaomi-mi.com/news-and-actions/smart-air-conditioning...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Liten update! Älskar Xiaomis prylar. Har som jag sa tidigare i tråden numer en Redmi 4X Global, lätt bästa telefonen jag haft. Väldigt kvick sen jag fick Android 7.1 på den, och batteritiden är fortfarande grym.

Under Wish-hypen beställde jag fler Xiaomi-prylar som nu hittat hem. Försökte få tag på dammsugarroboten, men kontot blev spärrat. Däremot hann jag få hem:

Mi Band 2 - Extremt roligt med sömnstatistik, börjar få lite svar på mitt rätt låga sömnbehov: har tydligen en ansenlig mängd djupsömn. Även motiverande med stegräknaren, försöker komma upp i 8k steg varje dag nu!

Bluetooth Speaker (Rektangulära varianten) - Köpte för att få roligare podcast-ljud i köket, och funkar ypperligt. Blir nog ett bra vandrings-sällskap i sommar också!

Soocare X3 tandborste - Holy crap vad det kittlade i munnen innan jag vant mig, men sanslöst vad rent och fräscht det känns.

Överlag imponerad över vilken kvalitetskänsla man får av att öppna deras paket. Riktigt hög nivå på detaljkänslan. Känns kul att de börjar etablera sig i Spanien också, som det ser ut med bra prisnivå, så kanske det går att beställa från EU-land framöver.

Det roligaste är ju att ovanstående produkter i just detta nu ser ut att bli gratis då Wish spärrade kontot och tog bort ordern, trots att tre av fem produkter redan skickats. Återstår att se...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

@xperion
Tja, undrar hur du tycker dessa saker funkar? Jag fundrar själv på att köpa gateway, rörelsesensor och lampa då det verkar vara ett billigare alternativ som funkar minst lika bra likt Philips Hue.

Xiaomi Smart Home Kit Mijia 6in1 Gateway + Door Window, Temperature Humidity, Human Body Sensor, Wireless Switch, Zigbee Socket, Xiaomi Yeelight Blue II LED Smart Bulb.

@choffe
Hur upplever du att ljudet i bluetooth högtalaren är?
Jag upplever att basen lätt tar över vid tex radio/musik vilket i sig inte är så farligt, dock är de värre vid pod lyssning då man vill ha klart ljud.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Jag har faktiskt inte haft något problem med basen, det går inte att EQ:a något i telefonen? Jag kör en ganska klar ljudinställning på det mesta. Kan också tänka mig att det beror på vad den står på, hur väl basen fortplantar sig. Prova flytta den något och se om det blir bättre! Tycker att ljudet är överraskande bra, så långt.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Administrativ avgift

Någon som använder Riskokaren som kan guidea/hjälpa mig? Saknar Rice manager saken o jag kan inte kinesiska xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Någon som känner till en svensk webshop som har Xiaomi prylar hemma? Är på jakt efter några temperatur-sensorer bla. och det tar ju så låååång tid att få hem dem från Kina.

Permalänk

Xiaomi redmi note 4x och Xiaomi Mi Robot är de Xiaomi produkterna jag har köpt så här långt och jag är otroligt nöjd. Allt bara funkar

Permalänk
Medlem

De senaste headseten jag ägt har bara varit Xiaomi. Har provat ett par andra billigare alternativ, men inget slår Xiaomi på den punkten.

Hade flera produkter funnits tillgängliga i Sverige så hade jag ägt fler