In Win 806 är chassi med stilfull implementation av trä

Permalänk
Melding Plague

In Win 806 är chassi med stilfull implementation av trä

Inflation av härdat glas på marknaden får taiwanesiska In Win att blicka mot nya horisonter, och med den nya chassiskapelsen 806 är det istället materialet trä som står i fokus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Inflation av härdat glas på marknaden får taiwanesiska In Win att blicka mot nya horisonter, och med den nya chassiskapelsen 806 är det istället materialet trä som står i fokus.

Läs hela artikeln här

Ett chassi där Noctuas skitfula fläktars färgschema passar in bra

Permalänk
Medlem

Skönt att se att de satsat på riktig plywood i varje fall. Till skillnad från att enbart använda folie eller fanér på t e x mdf.

Men det kan inte bli särskilt billigt att tillverka.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Har länge saknat komponenter i trä. När kommer tangentbord i trä?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Proffsmobbare

Riktigt fina lådor, men vilken logistisk mardröm det måste vara med både glassidor och plywood! En månad på ett fuktigt containerskepp låter som hög risk för delaminering.

Ska bli roligt att se vad folk hittar på med träbehandling för att göra den mer personlig! Valnöt hade varit galet snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Har länge saknat komponenter i trä. När kommer tangentbord i trä?

för kanske 2 år sen så fanns det både tagentbord & mus i trä kommer tyvär inte ihåg vad tillverkaren hette.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Kul att blanda in trä, och det kan nog bli en grej av det

... men jag är lite tveksam till om jag upplever detta chassi som speciellt stilfullt...
Jag kan inte skaka av mig känslan av en vanlig fyrkantig låda, med en böjd skiva trä påskruvad.
Det smälter inte riktigt ihop. Bara jag?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Heeelt min smak.. Och ännu viktigare: fick sambons godkännande

Skulle vara fint med klart glas dock men mörkt väl funkar också.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

@Roger W: Ja, det har varit snyggare om dom hade gjort som på deras 904 till exempel.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag kan inte skaka av mig känslan av en vanlig fyrkantig låda, med en böjd skiva trä påskruvad. Det smälter inte riktigt ihop. Bara jag?

Jag gillar idén, men jag håller med. Det ser ut som att någon har hittat en möbel av något slag där måtten stämmer ungefär och valt att sätta ihop den med sin datorlåda.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det skarpt, det var en riktigt snygg blandning av material i mina ögon. Ska bli intressant att se recensioner på hur väl de faktiskt lyckats rent praktiskt sen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Gillar inslag av trä, men gillar inte spegel/glasaktiga och blanka eller genomskinliga material. Hade det varit alu eller tyg på sidorna så hade det både varit snyggare, och dessutom undvikit att vara fingeravtrycksmagneter,

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag gillar idén, men jag håller med. Det ser ut som att någon har hittat en möbel av något slag där måtten stämmer ungefär och valt att sätta ihop den med sin datorlåda.

Hehe välformulerat

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det där där ser inte bra ut.

Permalänk
Medlem

Ett steg i rätt riktning. Är så jävla trött på alla lysande datorer som ser ut som rymdskepp :). Har själv stoppat in mina komponenter i en sekretär, så jag ser bara skärmen. Datorer är inte snygga, imo.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Om den får kallas ful så är den tillräckligt ful för att bli snygg per automatik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vissa köper akustiska gitarrer, andra akustiska chassin :'D
Tror det är rätta touchen för att bringa fram fina toner från diskar och fläktar/pump

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Bra initiativ. Men tycker det skär sig mot det svarta glaset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd

Tycker verkligen om detta kanske blir ett köp.

Tror iofs att stora chassin kommer va ett minne blått om ca 5år och att komponenterna istället kan sitta bakom skärmen och inte ta någon plats.

Permalänk
Medlem

@Grumie:

haha sambons godkännande

Visa signatur

korWWW

Permalänk

tycker om trä snyggt saknar dock plats på framsidan för tex intern minneskortläsare

Permalänk
Medlem

Ser bra ut (förutom att jag inte gillar glaset, men att ersätta det med trä skulle kanske bli lite för mycket). De hade gärna fått skippa logokonturen på fronten också, det räcker med att det står "In Win" ovanpå i/o-modulen.

Skrivet av Laine:

Valnöt hade varit galet snyggt.

Oja, definitivt!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Ser bra ut (förutom att jag inte gillar glaset, men att ersätta det med trä skulle kanske bli lite för mycket). De hade gärna fått skippa logokonturen på fronten också, det räcker med att det står "In Win" ovanpå i/o-modulen.

Oja, definitivt!

lite slippapper och olja/lack så kan man slipa bort loggan = trä

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Riktigt fina lådor, men vilken logistisk mardröm det måste vara med både glassidor och plywood! En månad på ett fuktigt containerskepp låter som hög risk för delaminering.

Ska bli roligt att se vad folk hittar på med träbehandling för att göra den mer personlig! Valnöt hade varit galet snyggt.

Är nog knappast känsligare för fukt än all elektronik som skeppas runt världen.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Tycker verkligen om detta kanske blir ett köp.

Tror iofs att stora chassin kommer va ett minne blått om ca 5år och att komponenterna istället kan sitta bakom skärmen och inte ta någon plats.

Kan bli jobbigt med pivot då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En mindre variant för max mATX så är det ett köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tycker verkligen om detta kanske blir ett köp.

Tror iofs att stora chassin kommer va ett minne blått om ca 5år och att komponenterna istället kan sitta bakom skärmen och inte ta någon plats.

Många skulle redan nu kunna gå över på en sån lösning, men om det inte sker något revolutionerande kommer jag sitta med en stor burk även om 5 år. Iaf på jobbet.

Permalänk
Medlem

Den är gjuten i mitt hem. Blir absolut ett köp. Estetik är viktigt!

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Riktigt fina lådor, men vilken logistisk mardröm det måste vara med både glassidor och plywood! En månad på ett fuktigt containerskepp låter som hög risk för delaminering.

Ska bli roligt att se vad folk hittar på med träbehandling för att göra den mer personlig! Valnöt hade varit galet snyggt.

Kompetent limning av trä släpper inte av lite fuktig miljö - tänk på alla limträbalkar som används i hus, vore jobbigt om de sprack för att man lämnade garagedörren öppen en natt.... men som sagt det förutsätter att man gör rätt. Tyvärr är väl att göra fel också billigare....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duckface21:

lite slippapper och olja/lack så kan man slipa bort loggan = trä

Ytfanéren är endast 0,6 mm och loggan är troligtvis fräst djupare än så.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N