Asus förbereder Rampage VI Extreme – moderkort i värstingklassen med X299

Permalänk
Melding Plague

Asus förbereder Rampage VI Extreme – moderkort i värstingklassen med X299

Asus satsar på entusiastsegmentet med det senaste tillskottet i Rampage-serien för X299, vilket kommer med inbyggt stöd för vattenkylning och stora anslutningsmöjligheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Maffigt, om man skulle köpa nytt så är detta något jag skulle vilja ha.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Nästa bygge, vare sig det blir Skylake-X eller Threadripper, kommer bli i ett helt slutet chassi, inge mer RGB för mig. Kanske man kan spara lite pengar på non-RGB mobo och minne iaf .

Permalänk
Medlem

Det börjar bli bra med led nu tycker jag.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

3st M.2 platser, den utvecklingen gillar jag

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

När kommer hela moderkortet göras av en LCD-display. 2019..?

Permalänk
Medlem

Coolt moderkort, fast allt bling bling kommer ju försvinna när man mionterar vattenblock (vilket man måste om man vill ha äkta high end).

Permalänk

Priset bör väl hamna på minst 7000 kr.
Men moderkortet blir i alla fall billigare än processorn om man
väljer Intel Core i9 Skylake-X

Permalänk
Avstängd

Ser trevlig ut förutom leds som kan få den att passa in i en pride parad

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Asus och ett gäng kända överklockar slog lite rekord i överklockning med X299 och Rampage VI Apex-kortet:
https://rog.asus.com/articles/maximus-motherboards/rampage-vi...

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som skit! Hur kan man ens gilla sådant här fult skräp!? Ge mig en grön moderkaka utan några som helst kylflänsar och leds tack! Taiwaneserna har fortfarande inte förstått sig på vad som signalerar hög kvalitet tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Tycker att led är skit men allt annat verka ju vara toppen även om priset kanske skrämmer bort lite kunder så kommer jag ändå att försöka köpa denna även om jag måste spara ett lite tag så är det värdet det tycker jag.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Snyggt, dock har Gigabyte bättre

Jag tycker att Gigabytes X299 Aorus Gaming 9 ser bättre ut, overkill med deras RGB, men sånt gillar jag.
BTW så låter det som att rösten börjar ge upp eller så är det bara jag som tycker så...

Permalänk
Medlem

Kortet ser ju skitsnyggt ut med RGB färger som jag gissar att man kan ändra till endast en färg. Asus gör ett av de snyggaste och bästa moderkorten, och detta säger jag inte bara för att jag blivit sponsrad, utan för att jag faktiskt anser det.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Ser ut som skit! Hur kan man ens gilla sådant här fult skräp!? Ge mig en grön moderkaka utan några som helst kylflänsar och leds tack! Taiwaneserna har fortfarande inte förstått sig på vad som signalerar hög kvalitet tyvärr.

Var glad att det inte är brunt som på den gamla goda tiden då moderkorten inte hade kylflänsar ;p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick nog av Asus Rampage V Extreme. Maken till ej fungerande moderkort har jag aldrig stött på och aldrig varit med om ett moderkort som det släppts så mycket nya bios till med "förbättrad stabilitet". Ska köra RMA när jag orkar eller så blir den brädan en fin tavla på väggen.
Gick helt enkelt över till EVGA istället och kommer inte köpa några fler ROG produkter förrän dom förbättrar sin kvalitetskontroll.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Hur snyggt som helst!

Skickades från m.sweclockers.com