Ubisoft tillkännager Far Cry 5 – lanseras februari 2018

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft tillkännager Far Cry 5 – lanseras februari 2018

Kort efter att Ubisoft meddelat att en ny del i Far Cry-serien är på gång avtäcker de nu spelet officiellt. Den nya delen får namnet Far Cry 5 och utspelar sig i Montana i USA.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här ser sjukt bra ut! Ritigt peppad! Lite väl långt kvar till release bara.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Varför 5 när Far Cry Primal skulle varit 5an, olika studios?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Varför 5 när Far Cry Primal skulle varit 5an, olika studios?

Far Cry: Primal var väl mer en spinoff. Sidospår, liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Varför 5 när Far Cry Primal skulle varit 5an, olika studios?

Far Cry Primal var mer ett sidospår skulle jag nog säga.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Far Cry: Primal var väl mer en spinoff. Sidospår, liksom.

Skrivet av Sir_Manfred:

Far Cry Primal var mer ett sidospår skulle jag nog säga.

Okej tack, då förstår jag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Vad menas med "Playstation 4 (Pro)"? Att det endast fungerar till PS4 Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oriba-chan:

Vad menas med "Playstation 4 (Pro)"? Att det endast fungerar till PS4 Pro?

Jag antar att det menas att det kommer med support för PS Pro. Som jag har förstått får inte spel komma endast till Pro utan måste komma till vanliga PS4 också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Intressant och lite modigt att de kör den i USA och inte något "third world" land!
(Ibland kan jag tycka Far Cry serien liksom ursäktat folkmord med att man ju "bara" skjuter utländska terrorister eller nått sånt...)

Undrar hur detta kommer att tas emot av gemene man... Folk som lever i Amerikanska södern kanske blir lite sura?

Och undrar hur det kommer funka både spelmässigt och trovärdighetsmässigt att skjuta religiösa fanatiker på löpande band på bondvischan?

Skrivet av oriba-chan:

Vad menas med "Playstation 4 (Pro)"? Att det endast fungerar till PS4 Pro?

Nej, då hade de knappast satt Pro inom parentes
(plus att det vore rätt dumt att släppa en stortitel som inte stödjer en vanlig PS4)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag antar att det menas att det kommer med support för PS Pro. Som jag har förstått får inte spel komma endast till Pro utan måste komma till vanliga PS4 också.

Okej, tack. Skönt att höra! Då kan man vänta med att uppgradera ett tag till.

Permalänk
Medlem

Skönt och intressant att de gör ett miljöombyte iaf även om jag tycker det hade varit roligare med Vilda Västern (Är väl medveten om att Red Dead kommer men för min del hade det inte gjort något)

Men kommer aldrig hypa något med Ubisoft någonsin igen så jag sitter lugnt i båten tills andra har fått säga sitt

Permalänk
Snusfri

Undras om man kommer att stöta på Agent 47

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Roger W:

Intressant och lite modigt att de kör den i USA och inte något "third world" land!
(Ibland kan jag tycka Far Cry serien liksom ursäktat folkmord med att man ju "bara" skjuter utländska terrorister eller nått sånt...)

Undrar hur detta kommer att tas emot av gemene man... Folk som lever i Amerikanska södern kanske blir lite sura?

Och undrar hur det kommer funka både spelmässigt och trovärdighetsmässigt att skjuta religiösa fanatiker på löpande band på bondvischan?

Nej, då hade de knappast satt Pro inom parentes
(plus att det vore rätt dumt att släppa en stortitel som inte stödjer en vanlig PS4)

Det har redan blivit sura miner på Twitter. Några favoriter är de som tyckte att Ubisoft var fega som inte förlade spelet till mellanöstern med islamistiska extremister istället och de som tyckte att det minsann hade blivit ramaskri om spelet istället utspelat sig i en storstad med gängkriminalitet. Dessa personer har bevisligen inte sett ett enda dataspel de senaste 10 åren. Jag räknar med att det kommer bli mer bråk om det senare när det väl släpps. Gissningsvis kommer Ubisoft vara lika glada som Rockstar över all gratisreklam.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt schysst koncept, det är ju i själva verket IS(Islamiska Staten) fast med kristna i Amerikanska södern istället. Dom har ju tom likadana pickups med ksp ...

Lite Bioshock vibbar också, fanatiker som fanatiker, inte fel för denna typen av spel.

Kommer antagligen att köpa

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tycker detta ser riktigt lovande ut, och även lite nydoftande tänk.
Välkommen hem i mitt spelbibliotek!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tycker grafiskt sett till perspektiv så ser det nästan misstänksamt snyggt ut, för snyggt och det är Ubisoft vi snackar om här.

Men jag ska hålla mig undan förväntan till 27'e Februari 2018.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Ser ut att bli ett skitspel, inget kontroversiellt, galna hillbilys temat som är uttjatat. Hade varit intressant om dom inte fegat ur utan gjort femman om BLM dårarna som är lika galna som nazisterna.

Permalänk

@Roger W:
Det är inte södern det handlar om
Montana gränsar till Kanada men visst är det livet på landet på flera håll

Permalänk
Avstängd

Har vetta om detta ett tag nu men blir ännu mer taggar vare gång jag läser mer om detta fina spel.

Tycker om att köra tunga fordon i spel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Finns det någon bättre fiende än någon psykosekt, när jag är klara med dom kommer dom tycka helvetet låter trevligt!..... men vänta det är ubisoft som gör spelet så där dog mine hype

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

far Cry 5 låter lovande minsann. Tyvärr får vi vänta ett tag på det.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr*Gibson:

far Cry 5 låter lovande minsann. Tyvärr får vi vänta ett tag på det.

Var inte ledsen du kan ju spela Crysis 4 som kommer ut i år så läge eller varför inte nya Battlefield bad company 3 som kommer ut i år?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Ser spännande ut! Får ta och invänta recensioner, det är trots all Ubisoft som utvecklar det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Folk som lever i Amerikanska södern kanske blir lite sura?

Skrivet av the squonk:

Verkar vara ett riktigt schysst koncept, det är ju i själva verket IS(Islamiska Staten) fast med kristna i Amerikanska södern istället.

Helt klart ett intressant koncept som jag tror jag oxå kommer köpa.

Men vad det här med Amerikanska södern att göra fattar jag inte? Det brukar alltid vara roligt att se när folk gör narr av Amerikaner som inte kan placera land i Europa på rätt plats på kartan. Att kalla Montana för Amerikanska södern är som att placera Sverige i Spanien... Amerikaner är nog inte så dåliga på geografi ändå jämfört med oss välbildade Svenskar...

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Ser spännande ut! Får ta och invänta recensioner, det är trots all Ubisoft som utvecklar det.

Far Cry-serien har varit ganska bra, tycker jag, för att vara Ubisoft. I alla fall om man ser hur dåligt optimerade många av deras andra spel är.

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Historiken här är liksom mindre verklig och politisk korrekt än att att jorden är platt liksom men ändå känns den väldigt intressant. Ser ut som det fokuserats mera på gameplay denna gång. Ser ganska bra ut faktiskt. Gillar hur omgivningen ser ut speciellt, Far Cry 4 kändes alldeles för "sandboxy" för min smak, lite lekplatser här och där med väldigt "fake" omgivning med overkliga proportioner överallt osv, kändes som någon hade kört lite russian roulette eller varit ordentligt hög när man designat världskartan. Den punkten verkar vara betydligt bättre här dock då det är bra variation med åkrar, skogsomgivningar, bergspass och sjöar osv. med mindre random-genererad känsla, på den punkten får den tummen upp av vad jag kan se från denna trailer. I jämförelse så var FC4 urtrist designat på den punkten, såg nästan likadan ut överallt med högsta möjliga ointressanta design av omgivningen. Den betydligt tätare vegetationen gör susen för mig personligen, texturerna verkar ju inte vara sådär jätte detaljerade precis men man har troligtvis satsat mera på just att fylla ut vegetationen att kännas mera verklig istället denna gång.

Vill se mer helt klart, lite gameplay videos vore riktigt najs nu.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Trevligt med ett FC5.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

Haha verkar ju lagom sjukt, riktigt härligt att se co-op i kampanjen, bra Ubisoft!!

Permalänk
Skrivet av superegg:

Var inte ledsen du kan ju spela Crysis 4 som kommer ut i år så läge eller varför inte nya Battlefield bad company 3 som kommer ut i år?

Hmm, har inte sett någonting om att det är något Crysis 4 på gång.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Hmm, har inte sett någonting om att det är något Crysis 4 på gång.

..och jag har inte sett något om Bad Company 3. Han skojar/hittar nog på bara.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.