Chassie till Raspberry Pi (3) som har plats för 3.5" HDD?

Permalänk

Chassie till Raspberry Pi (3) som har plats för 3.5" HDD?

Jag letar efter ett billigt chassie för Raspberry Pi som har plats för en 3.5" HDD.

Tanken är att jag skall köra den som mediacenter och vill därför använda mina gamla överblivna diskar.

Finns det någon chassie som är lämplig att ha vid TVn, och där det finns möjlighet att bygga in en större disk?

Jag har idag ett vanligt externt kabinett och en vanlig standard Pi låda, men det är både fult och trassligt med alla sladdar. Vore fint att samla det i ett gemensamt kabinett med en enda strömkabel så att jag bara får HDMI ut och ström in.

Om någon vet så länka gärna! Jag har googlat massor men inte hittat något vettigt.

//GF

Permalänk

Leta upp någon gammal DVDspelare eller liknande och fäst med dubbelhäftande tejp, fungerar rätt bra som vibrationsdämpning också!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

Jag har kollat lite på sånna lösningar också, tänkte ta en gammal mac classic eller något. Men det skulle vara så skönt om det fanns en färdig lösning med nätagregat och allt..

//GF