Inga Youtube-aviseringar efter telefonbyte

Permalänk
Hedersmedlem

Inga Youtube-aviseringar efter telefonbyte

Jag bytte nyligen från en Honor 8 till en P10 Plus (mycket nöjd med båda), men har fått problem med aviseringar från Youtube. Innan (Honor 8) så fick jag aviseringar regelbundet från de kanaler följer. Med nya telefonen: inte en enda. Testat alla inställningar jag kan komma på utan framgång.

Startade gamla telefonen för att plocka bort Google-kontot i hopp om att de skulle fatta att jag bytt telefon, då rasade det in en veckas aviseringar på en gång. Loggade ut från allt och plockade bort Google-kontot, still nada. Finns bara nya telefonen och stationära datorerna om jag tittar på mitt konto, aviseringar påslaget även där (och då i telefonen också givetvis). Fortfarande ingenting. Väldigt irriterande!

Alla tips mottages tacksamt.

(använde Huaweis nya kloningsprogram för att byta telefon, funkade kanon, men kanske det ställt till det på något sätt?)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Antar att du satt att Youtube inte ska stängas när skärmen stängs av?
Som man får göra i ex Honor 8 på appar man vill ska fortsätta uppdateras när skärmen stängs av.

Permalänk
Hedersmedlem

Först idag lyckades jag få igång aviseringarna efter att ha testat i princip allt. Först efter att ha ändrat under Inställningar - Appar - kugghjulet längs ner (flytande meny) - Särskild åtkomst - Åtkomst till aviseringar och därunder tillåtit "Android-system" så startade Youtube. (och varför var det avslaget som standard?)

Trots detta har andra aviseringar fungerat under tiden såsom Gmail och SMS.

iOS är enklare...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro