Åsikter om min kundvagn (Dator)

Permalänk

Åsikter om min kundvagn (Dator)

Tjenare!

I behov av ännu en dator till hemmet och har plockat ihop en liten kundvagn på Inet. Kundvagnen kommer att paras ihop med ett gammalt 780Ti, därför har jag inte lagt i något grafikkort. Datorn kommer huvudsakligen att användas till att spela spel som League of Legends, Counter-Strike GO och dylikt.

Kundvagn

Vad tycks? Bör jag ändra något?

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut, men bara så du vet så är en SSD alltid bättre för spel

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Ser helt ok ut, men bara så du vet så är en SSD alltid bättre för spel

Nu tycker jag du är otydlig. En SSD påverkar ju inte spelprestandan överhuvudtaget förutom när det kommer till just laddningstider. Kan man överleva lite längre laddningstider så klarar man sig utan SSD.

Men nu har han ju en SSD i varukorgen också.

Citat:

Vad tycks? Bör jag ändra något?

Din kundvagn ser helt okej ut. Om du är okej med att beställa från flera butiker så går det ju att få ner priset en del kanske.

Tycker du ska se om du kan lyckas beställa det här för 969 kr:
https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/218045-corsa...

Är ju extremt billigt minne dessutom på 3200 Mhz. Men det finns inte i lager, står att det är beställningsvara. Kan man få hem minnena för det priset är det ju ett kap.

Uppdatering:
Nån minut efter jag skrev detta inlägg står det att produkten har utgått. Synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexon:

Nu tycker jag du är otydlig. En SSD påverkar ju inte spelprestandan överhuvudtaget förutom när det kommer till just laddningstider. Kan man överleva lite längre laddningstider så klarar man sig utan SSD.

Men nu har han ju en SSD i varukorgen också.

Självklart är de laddningstider där det blir skillnad... Och en 250gb ssd får man inte plats mycket spel på då man aldrig ska ens komma i närheten av att fylla upp hela ssdn då det skulle påverka prestandan nämnvärt.
Själv har jag 250gb ssd för OS och en 250gb för spel och sen en HDD för skit som inte behöver hög prestanda typ film bilder ect.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Självklart är de laddningstider där det blir skillnad... Och en 250gb ssd får man inte plats mycket spel på då man aldrig ska ens komma i närheten av att fylla upp hela ssdn då det skulle påverka prestandan nämnvärt.
Själv har jag 250gb ssd för OS och en 250gb för spel och sen en HDD för skit som inte behöver hög prestanda typ film bilder ect.

Skickades från m.sweclockers.com

De flest spel får bara mycket marginellt kortare laddnigstider med SSD. Med tanke på hur dyrt det är med SSD skulle jag inte rekommendera någon att ta en större SSD bara för spel.

Det som gör mest skillnad är att låta Windows ligga på SSD:n och kanske några program man använder ofta.

Jag kan docka tycka att man kan fundera på att ta denna 525 GB SSD:n istället helt enkelt på grund av bättre pris per GB:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/harddisk/ssdsata...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexon:

De flest spel får bara mycket marginellt kortare laddnigstider med SSD. Med tanke på hur dyrt det är med SSD skulle jag inte rekommendera någon att ta en större SSD bara för spel.

Det som gör mest skillnad är att låta Windows ligga på SSD:n och kanske några program man använder ofta.

Jag kan docka tycka att man kan fundera på att ta denna 525 GB SSD:n istället helt enkelt på grund av bättre pris per GB:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/harddisk/ssdsata...

Nej.. ssd gör stor skillnad på laddningstider, men exakt hur mycket beror helt på vilket spel man jämför på. Vissa spel kan va 30sek med ssd och 90 med hdd. Skulle nog säga att det är stor skillnad
Finns de några kronor över så är det en självklarhet att ha spel på ssd

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Nej.. ssd gör stor skillnad på laddningstider, men exakt hur mycket beror helt på vilket spel man jämför på. Vissa spel kan va 30sek med ssd och 90 med hdd. Skulle nog säga att det är stor skillnad
Finns de några kronor över så är det en självklarhet att ha spel på ssd

Av hans användningsbeskrivning att döma spelar han mest multiplayer spel i vilka det har noll betydelse.