Ubisoft tillkännager Far Cry 5 och nytt Assassin's Creed

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft tillkännager Far Cry 5 och nytt Assassin's Creed

Efter en längre tids rykten bekräftar Ubisoft att flera av företagets spelserier får uppföljare under det kommande året, med bland annat ett nytt Assassin's Creed och Far Cry.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas att nya Assassin's Creed blir bra och att det har 21:9-stöd.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Tyckte 1:an var enastående, 2:an sisådär. Får hoppas det lever upp till mina förväntningar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Yay, vilda västern tema på far cry.. Flygande hästar att ta sig fram med?
Som tidigare spel fick man ju ränna fram och tillbaka för att göra uppdrag, 4an fick man flyga åtminstone..
Nu havremoppar, blä

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Far Cry 5.. Där ser man på minsann. Ja, Ubisoft behöver väl lite mer pengar. Tyckte FC 4 var mycket bra i single player men desto mindre bra i CO-OP. Multiplayer har jag ingen aning om dessvärre. 3:an var också bra men framför allt mycket bättre CO-OP. Heller ingen aning om huruvida multiplayer i 3:an var bra jämfört med 4:an. Gillar hellre att samarbeta som man gör i CO-OP i spel. Hoppas Ubisoft passar på att förbättra sin mjukvara (Uplay)till spelen så inga spelkrascher sker mitt i ett äventyr. Så är det iaf med FC3 CO-OP. 3:an vinner dock stort mot 4:an. Det har varit en hel del spelstunder i det och sker ännu. Spelar en hel del FC3 CO-OP med jämna mellanrum.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är tveksam till spel som släpps så pass ofta som Far Cry-serien? Känns inte som spelen kan vara särskilt bra med tanke på hur kort tid de varit i utveckling. Av den korta tid jag spenderade med Far Cry 4 fick jag intrycket av ett själlöst spel med otroligt platta karaktärer och platt story. Nää, jag håller mig till mer välpolerade spel som GTA, Red Dead, Nintendo-spel etc när jag väl spelar, men å andra sidan är jag ingen riktig gamer längre.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Är någon förvånad egentligen? Mjölka de spelserier som uppenbarligen säljer. Trots "cinematic FPS" och buggar som påminner om Bethesta spel från 90 talet.

S&M är kanske stort bland dagens gamers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

Far Cry 5.. Där ser man på minsann. Ja, Ubisoft behöver väl mera pengar. Tyckte FC 4 var mycket bra i single player men desto mindre bra i CO-OP, 3:an var också bra men framför allt mycket bättre CO-OP.

Inte så mycket för de spelen. När kommer nästa rayman? Helt ok för att vara till konsol imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Inte så mycket för de spelen. När kommer nästa rayman? Helt ok för att vara till konsol imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du att de inte kostar så mycket?

Rayman??? Ingen aning. Har aldrig spelat det.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Utkikstorn i vildavästern vad vi har längtat !!!

Permalänk
Medlem

Hoppas far cry 5 lyckas med det som far cry 3 och 4 lyckades med så bra. 3an hade fantastisk story, 4an kanske inte hade den bästa storyn men gameplayet var förfinat sen 3an. La många timmar i båda spelen

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Ge oss något nytt!
jag är så trött på remakes, prequels, sequels, osv.... jösses, vi behöver inte fler assasins creed med mindre grafiska uppdateringar och exakt samma spelmekanik...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av quattro-2.6:

Yay, vilda västern tema på far cry.. Flygande hästar att ta sig fram med?
Som tidigare spel fick man ju ränna fram och tillbaka för att göra uppdrag, 4an fick man flyga åtminstone..
Nu havremoppar, blä

Skickades från m.sweclockers.com

Vart någonstans är det bekräftat att Far Cry 5 skulle vara Västern -tema ?
Vad jag förstår det som är det bara lösa rykten...

Anyways, alltid varit en fan utav Far Cry sedan 3'an och kommer helt klart köpa 5'an oavsett vart de beger sig.
Ev. avsteg om de väljer framtiden som tema dock..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

Ge oss något nytt!
jag är så trött på remakes, prequels, sequels, osv.... jösses, vi behöver inte fler assasins creed med mindre grafiska uppdateringar och exakt samma spelmekanik...

The Divison var rätt nytt. Men det ryktas och att ett nytt Space game från ubisoft. Det hintades i Watch dogs 2

Permalänk
Medlem

Inga piratskepp i näst Assassins Creed? Inget köp för min del.

Kom igen och släpp något nytt pirat spel istället.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

@jojjo981: Jo det har du rätt i, kanske inte det mest nytänkande med dock en ny titel!

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Yay, vilda västern tema på far cry.. Flygande hästar att ta sig fram med?
Som tidigare spel fick man ju ränna fram och tillbaka för att göra uppdrag, 4an fick man flyga åtminstone..
Nu havremoppar, blä

Skickades från m.sweclockers.com

The Red Dead Redemption PC port we never got!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Ubi har tappat pinnen. Men ser fram emot snygga trailers.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Inte så lite CoD-varning här - men eftersom jag personligen inte lockats av vare sig AC eller FC så får andra bedöma om det luktar mjölkning eller om de faktiskt kan tänkas vara intressanta.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Gillar western-fps (främst pga gamla goda Outlaws) så FC 5 låter faktiskt intressant.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

Ge oss något nytt!
jag är så trött på remakes, prequels, sequels, osv.... jösses, vi behöver inte fler assasins creed med mindre grafiska uppdateringar och exakt samma spelmekanik...

Exakt!

Hur kan folk inte ha tröttnat på dessa spelen ännu?? Jag har spelat 2,5 AC spel. Första var kul, andra helt ok men det tredje la jag av efter halva. Samma skit ju.

Samma sak med FC. Spelade 1an, delar av tvåan och trean men alltså... hur kul är det egentligen?

Permalänk
Medlem

Är faktiskt taggad inför nytt Far Cry. Även om det mjölkas en del, så gillar jag verkligen konceptet. Möjligheten till många många speltimmar finns verkligen!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Hedersmedlem

Jag älskar AC-serien, även ifall det varit blandad kvalité mellan spelen/DLC.
AC2 + alla dess expansioner är några av de roligaste spelen jag spelat!
Ezio Auditore da Firenze <3

Ska bli kul med nytt AC-spel!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Infiniti:

Är det bara jag som är tveksam till spel som släpps så pass ofta som Far Cry-serien? Känns inte som spelen kan vara särskilt bra med tanke på hur kort tid de varit i utveckling. Av den korta tid jag spenderade med Far Cry 4 fick jag intrycket av ett själlöst spel med otroligt platta karaktärer och platt story. Nää, jag håller mig till mer välpolerade spel som GTA, Red Dead, Nintendo-spel etc när jag väl spelar, men å andra sidan är jag ingen riktig gamer längre.

De gör ju ett bra grundspel, som med 3:an och 4:an, sen släpper de uppföljare som använder samma värld som det tidigare spelet, Blood Dragon och Primal använder samma omvärld som 3:an respektive 4:an gör (med vissa modifikationer), de bara slänger på nytt ljusfilter, så där sparar de en massa arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Ubi har tappat pinnen. Men ser fram emot snygga trailers.

Yep... med Cinematisk 30 FPS upplevelse

Vet att Ubisofts utvecklare behöver mat på bordet de också... men ärligt, kan de inte iaf försöka göra något nytt?

Permalänk
Avstängd

Jag var nyligen i Venedig på semester och blev efter det imponerad av jobbet de gjort med assain creed II. Det var länge sen jag spelade det men kände ändå igen mig på flertalet platser.
Sen vet jag inte om historien räcker till en del till. Har inte spelat del IV heller och testade bara Black Flag lite snabbt.
Allt är samma sak med nya personer och nya områden.

Dax att spelproducenterna tar fram något nytt och det gäller även filmvärlden. Remakes eller fortsättning på tidigare toppfilmer tycks vara vägen att gå just nu.
Gör man något nytt så ska allt vara effekter i överflöd.
Inget av detta blir bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 & 4 var så snarlika varann men dom var toppen spel också.

Hoppas på mycket tekniskt nytt till Far Cry 5, med tanke på nya PS4 Pro och kommande Scorpio, utnyttja kraften och slippa så fula konsoliga titlar för PC.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag älskar AC-serien, även ifall det varit blandad kvalité mellan spelen/DLC.
AC2 + alla dess expansioner är några av de roligaste spelen jag spelat!
Ezio Auditore da Firenze <3

Ska bli kul med nytt AC-spel!

Håller med, Ezios och Desmonds storyline var riktigt bra. tyckte även senaste var helt ok så det känns bra att de har haft längre tid på sig nu. Blir bara så trött om de inte lägger in ultrawide-stöd denna gång.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Inga piratskepp i näst Assassins Creed? Inget köp för min del.

Kom igen och släpp något nytt pirat spel istället.

En riktig piratsim baserad på ac4 hade varit underbart!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Ser fram emot vad The Crew 2 har att erbjuda! Hoppas nu de kan putsa till det som de missade med ettan och framför allt, dedikerade servrar! Far Cry har aldrig riktigt intresserat mig och AC måste vara den mest fantasilösa och tråkiga spelserie någonsin i AAA-format.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2