European Hardware Association nominerar årets produkter inför Computex 2017

Permalänk
Melding Plague

European Hardware Association nominerar årets produkter inför Computex 2017

Efter överläggningar hos EHA:s nio redaktioner har nomineringarna för årets European Hardware Awards slutförts. Nu inleds röstningsprocessen, varefter vinnarna presenteras på Computex 2017.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmmmm....
Jag är rädd att man misstagit "bästa" för "dyraste":-)
Kan man inte ändra titeln till "mest prisvärda"?
Något alla vi konsumenter skulle ha direkt nytta av.

Permalänk
Inaktiv

Skrattar redan åt nomineringarna i första kategorin:
"1. Best CPU
AMD Ryzen 5 1600X
AMD Ryzen 7 1700
AMD Ryzen 7 1700X
AMD Ryzen 7 1800X
Intel Core i5 7600K
Intel Core i7 6950X
Intel Core i7 7700K
Intel Pentium G4560"

Varför ingen Ryzen 1600 t.ex.? Eller går de på ren prestanda? Varför finns då G4560 där???

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon12433:

Skrattar redan åt nomineringarna i första kategorin:
"1. Best CPU
AMD Ryzen 5 1600X
AMD Ryzen 7 1700
AMD Ryzen 7 1700X
AMD Ryzen 7 1800X
Intel Core i5 7600K
Intel Core i7 6950X
Intel Core i7 7700K
Intel Pentium G4560"

Varför ingen Ryzen 1600 t.ex.? Eller går de på ren prestanda? Varför finns då G4560 där???

Det är upp till varje redaktion att prioritera och avgöra vad som gjort störst avtryck på dem! För vissa är det endast prestanda som avgör, för andra kan det vara hur prisvärd en produkt anses vara. En grundförutsättning är att man faktiskt testat och/eller har någon erfarenhet av produkten man nominerar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmmmm....
Jag är rädd att man misstagit "bästa" för "dyraste":-)
Kan man inte ändra titeln till "mest prisvärda"?
Något alla vi konsumenter skulle ha direkt nytta av.

Jag tycker redan det är med budget GPU och CPU, kvar är övrig hårdvara.
Och jag kommer inte på någon budget nätdel som har gjort avtryck, det finns säkert, men sånt uppmärksammans ej så lätt.
Detsamma gäller det lite skärmar, vi som köper billiga skärma köper ofta några äldre modeller.

Jag skulle dock många som mig ha dåligt namnminne på sakerna och jag får kolla in varenda skärm, tagentbord, mus etc manuellt för att få en hum om vad det är för någon.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmmmm....
Jag är rädd att man misstagit "bästa" för "dyraste":-)
Kan man inte ändra titeln till "mest prisvärda"?
Något alla vi konsumenter skulle ha direkt nytta av.

Fast den nyttan får du ju här.

Vad som är "prisvärt" är omöjligt för Sweclockers, EHA eller för den delen någon annan testare att tala om för dig. Det är ju endast du själv som vet vilken ekonomi du har och vad din budget begränsas till. Här har du i alla fall ett gäng produkter vilka rankas som det bästa som testats under året. Då har du short list att väga mot vad din budget klarar av. De som faller din ekonomi i smaken är sannolikt också de som är just "mest prisvärda".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laxpudding:

Fast den nyttan får du ju här.

Vad som är "prisvärt" är omöjligt för Sweclockers, EHA eller för den delen någon annan testare att tala om för dig. Det är ju endast du själv som vet vilken ekonomi du har och vad din budget begränsas till. Här har du i alla fall ett gäng produkter vilka rankas som det bästa som testats under året. Då har du short list att väga mot vad din budget klarar av. De som faller din ekonomi i smaken är sannolikt också de som är just "mest prisvärda".

Håller med och det är ej hyperdyra saker som listades som jag såg, som en skärm för 80 000kr eller en Xeon Xeon E5-2690 för 26 000kr.
Utan det är saker som nog fler har råd att köpa eller drömma om. För min del är jag förtjust i flera av skärmarna som listades och om något år kanske en sådan blir min.

Permalänk
Bildexpert 📺

@anon159643: Det finns skärmar för 80.000 kronor som är oerhört prisvärda. Kanske för att det inte finns något alternativ eller för att det alternativ som finns kanske kostar 800.000 kronor.

Permalänk
Avstängd

Som hårdvarans uberlord lägger jag in ett veto och säger ryzen 1600 vinner

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Ganska förvånad över att Arctis 5 har blivit nominerat! Provade ett par på netonnet, kändes som on-ear hörlurar utan öronkuddar. Antar att ljudet måste vara otroligt bra

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Är detta något man själv kan rösta på?

Permalänk
Medlem

Inte den här fåniga omröstningen igen... Helt meningslöst att rösta på "den bästa".

Vadå den bästa? Relativt som fan vad som är "bäst".

Sen finns det inte en själ i världen som har testat alla dessa produkter och kan komma med någon form av kvalitativ utvärdering i vilken som är bäst inom varje kategori.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad löjligt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Inte den här fåniga omröstningen igen... Helt meningslöst att rösta på "den bästa".

Vadå den bästa? Relativt som fan vad som är "bäst".

Sen finns det inte en själ i världen som har testat alla dessa produkter och kan komma med någon form av kvalitativ utvärdering i vilken som är bäst inom varje kategori.

Håller helt med. Något som kanske skulle fungera bättre vore om listan hette mest rekommenderade då man inte behöver testat alla för det, bara veta lite grann. Men som andra redan sagt, alla har ju olika behov och pentium är bäst för vissa, Ryzen för vissa och i7-e för andra och alla dessa ska ha olika rekommendationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Ja nej detta jippo kan man ju vara utan. Låter ju fancy, men ärligt talat är nog bildandet av EHA och all organisation för att samköra alla dessa olika sido,r och därmed tid och pengar, bortkastat. Som jag ser det tjänar det bara ett marknadsföringssyfte mot EU-kramande opålästa kunder. Stämpla en EU-flagga här å där.

Laxpuddings skärmrecensioner eller Jonas chassi recensioner. Där har vi stoff. Övriga större lanseringar på hårdvarufronten täcker swec upp väl också, även om jag förväntat mig att swec skulle inrymma lite mer spetsexpertis iom att kontoret växt över åren.

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Inte den här fåniga omröstningen igen... Helt meningslöst att rösta på "den bästa".

Vadå den bästa? Relativt som fan vad som är "bäst".

Sen finns det inte en själ i världen som har testat alla dessa produkter och kan komma med någon form av kvalitativ utvärdering i vilken som är bäst inom varje kategori.

Har du inte klurat ut det. Det är subjektivat. Jag har däremot inte hittat en länk till att rösta i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.