Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem

De försöker konstant skicka min post vidare till grannkommunen. Som tur var har brevbäraren där koll på detta, stryker över den felaktiga adressen (Som posten tryckt i efterhand) och ser till att de hamnar rätt. Enbart tack vare henom så kommer största delen av min post fram, men alltid några dagar sent.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Avstängd

Vissa företag skall/skulle aldrig privatiseras, och Postnord (Posten) är ett av dom. Svenska staten sabbade de hela rejält när dom sålde ut de. Jag kan också intyga om mycke dålig posthantering sedan Posten blev Postnord!
Men jag tror inte vi skall bidra de hela till att gå i konkurs. Då kommer hela postsystemet att krasha i hela landet. Postnords konkurrenter klarar inte av att ta över hela de ansaret!

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

När man privatiserade /bolagiserade och började sätta vinst före samhällsfunktion, då började det spåra.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Man har inte privatiserat.

Skrivet av Valonen:

När man privatiserade och började sätta vinst före samhällsfunktion, då började det spåra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Man har inte privatiserat.

Du har rätt, menade bolagiserade. Tack för heads-up.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Sammanslagning med något bolag iDanmark är boven, Danmark har gått enormt dåligt vilket inte Postmord i Sverige gjorde på samma sätt. Därför så hjälper man den danska delen och detta drabbar den svenska genom att man skär ner på personal, försöker pressa löner och allt det där. Samma antal personal får ett mycket större område.

Och så vidare och så vidare...

Jag tycker att om man kan så välj bort detta företag både som kund och som företagare om det går och man kan göra det. Det är det enda vi kan göra åt saken, ja jag är själv drabbad främst vid leveranser som skall gå till dörr.

Har suttit och väntat hemma utanför min port, grejat med bilen samtidigt. Får SMS att det inte fanns portkod men att man ringt på porttelefonen och ingen var hemma.

Ren lögn utan undantag inte nån bil eller någon person alls har visat sig vid min port på hela den dan.

Varpå man ringt och nån bara sagt att oj ja vi har en praktikant som kör och jag skall säga till honom, eller så har man skyllt på något annat. Vilket också är ren lögn och inget annat för nog om detta händer en eller två gånger men inte femton gånger på raken och andra företag lyckas få fram paket...

Tycker att man då minst upphör med utkörning och sänker priset och låter oss hämta paketet direkt på utlämningsstället utan det dygnets fördröjning man får på det systemet.

Ja jag har fått skadade paket ungefär ett av 12 kanske men haft tur inget känsligt dom gångerna.

Postmord i ett nötskal.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av charta77:

Det är exakt samma företag, samma människor, samma ledning, Det är "bara" ett namnbyte. Posten i sig har alltid varit snabba i förändringsarbetet både på kort och lång sikt. Men ett problem är ju konkurrensvillkoren och kraven på övernattbefordran som inte finns hos andra logistikföretag, bra villkor kostar pengar produktvillkor och anställningsvillkor.

Svenska delen går bra, det är inga miljardförluster där. Den går sämre nu än tidigare. Den Danska delen drar ned lönsamheten rejält och det är där miljonförlusterna kommer ifrån.

Posten eller PostNord, enda skillnaden är stavningen och att det är två olika ord.

Oavsett namnbyte och samma ledning så vet jag med flera andra att det fungerade helt ok, bättre än ok faktiskt när det var Svenska Posten som hanterade det hela. Postmord som det ser ut och fungerar som organisation idag är ett uppnebart skämt som inte verkar vilja förändras och anpassa sig efer sina kunder. Troligen därför att dom et att en förhandla fram en ny partner med ett nytt företag är ingenting som regeringen (eller nu vilka som har ansvar, staten va?) gör i ett nafs direkt. Så därför känner man nog att man sitter säkert i båten ett tag till, oavsett mängden klagomål man får in.

Var dock inte medveten om att det var enbart den danska delen som gick dåligt, tack för klargörandet där.
Jag skulle vilja se en modell likt den Tyskland har, dvs där sköter så vitt jag förstår DHL all postutdelning och man går under 2 företagsnamn, Deutshe Post och DHL: Deutsche Post AG, operating under the trade name Deutsche Post DHL Group

Har aldrig hafr några problem med DHL och det är egentligen det företag jag tycker sköter sig bäst, tätt följt av Schenker.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har fått ett antal paket demolerade av Postnord och varit rena turen att det inte blivit skador på produkterna jag köpt.. Är väl den där pellejönsen från Linköping som man sett på youtube, som kastar in paketen i lastbilen.

Funderar på om man ska kräva av handlarna att få varorna levererade av andra bolag istället.
Annars gör man affärer med någon annan som inte enbart anlitar Postnord.

Men å andra sidan, även om jag inte fått något paket demolerat av DHL eller Schenker, så håller de också på verkar det som... finns en del klipp även på dem.

https://www.youtube.com/results?search_query=postnord+dhl+sch...

Edit: Här är en bild på det senaste paketet jag fick.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte om posten fungerar helt annorlunda i södra Sverige men här uppe i Norrland så är i alla fall posten absolut snabbast av alla budfirmor. De har nog aldrig slarvat bort en försändelse för mig och har aldrig fått någonting som varit transportskadat. Har åkt på någon skadad kartong någon gång men innehållet har alltid varit oskatt.
De är dock dyra och jobbar aldrig på helger, det är väl det enda jag har emot dem.

Kan ju tillägga att jag har näthandlat sedan 1999. Fast eftersom jag är så nöjd med dem så kommer det väl hända någonting snart.

DHL, FedEx, UPS osv är däremot riktiga tomtar. De är extremt långsamma, ringer inte före de kör ut, missar tider etc. Schenker tycker jag duger dock. Kanske inte exakt lika snabba som posten men billigare, när jag skickar något blir det oftast via dem.

Permalänk
Medlem

Själv har jag haft färre problem med Posten paket än de andra firmorna trots att jag får många fler posten paket.
Sen är personalen i mitt närmsta post-hål mycket trevliga till skillnad från nötterna i Dhl/schenker hålen.
Men min lokale brevbärare har börjat misshandla min post de senaste månaderna vilket är lite frustrerande, 90% av det som kommer i lådan är ju bara trams men när mina prenummerationstidningar är trasiga blir jag sur.

Kan man få kontakt med den som är ansvarig för detta på något vis?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Kan man få kontakt med den som är ansvarig för detta på något vis?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.pts.se/sv/Privat/Post/Anmalan-om-klagomal-pa-post...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig någonsin haft problem med postnord, då beställer jag 2-3 paket i princip varje vecka som levereras med dom från södra till norra sverige. Däremot schenker och dhl, där kan vi snacka katastrof! ALLTID 4-5 dagar senare leveranser än postnord och alltid skadat paket.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

@Modellören
Våran postnord brevbärare gör exakta motsatsen till din. Han tar post som egentligen ska hämtas på postutlämning och kör dörr lämning med dem om han har tid samt utrymme i bilen, är man inte hemma så lämnar han av lappen om att man har ett paket att hämta på utlämningsplatsen och kör tillbaka med det givet att det inte får plats i brevlådan. Ingen aning om han bara gör så för mitt hushåll som tar emot väldigt mycket post och ofta har någon hemma, men sjukt trevligt iaf.

Har däremot hänt några få gånger att utlämnings notisen har kommit innan paketet faktiskt anlänt till utlämningsplatsen vilket bara är lite märkligt. Inte brevbäraren som gillar tag med sig pakets fel för ofta så spåras dem då till helt andra orter bara halvvägs genom sin resa. Låter som om något IT problem.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har fått ett antal paket demolerade av Postnord och varit rena turen att det inte blivit skador på produkterna jag köpt.. Är väl den där pellejönsen från Linköping som man sett på youtube, som kastar in paketen i lastbilen.

Funderar på om man ska kräva av handlarna att få varorna levererade av andra bolag istället.
Annars gör man affärer med någon annan som inte enbart anlitar Postnord.

Men å andra sidan, även om jag inte fått något paket demolerat av DHL eller Schenker, så håller de också på verkar det som... finns en del klipp även på dem.

https://www.youtube.com/results?search_query=postnord+dhl+sch...

Edit: Här är en bild på det senaste paketet jag fick.

http://forumbilder.se/G82RS/postnord.JPG

Fy tusan, lider med dig oavsett innehåll. Det där är fan inte acceptabelt nånstans.
Det tragiska är ju att detta knappast heller år nån engångsföreteelse utan snarare typ standard på vissa sorterings-centraler.
Hoppas du får ditt innehåll ersatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

jag har haft en del märkligheter med dem, som ett av mina paket åkte runt i cirklar mellan olika platser i ett par dagar innan det kom till där det skulle vara(en plats som den då hade besökt 3-4 gånger redan för att sedan skickas vidare till nästa osv...) men annat än det så har de varit ganska bra. har personligen inte haft några paket mosade så jag är nöjd hitils. de andra alternativen är skitdyra för det jag använder posten till så vitt jag vet så postnord har varit det enda ekonomiska valet att skicka saker över landet för mig.

Permalänk
Avstängd

Tycker överlag att det fungerar mycket bra med Postnord bortsett från en sak... när utländska sändare av paket valt tjänsten utkörning (verkar vara normaltjänsten i en del länder) så *måste* de försöka köra ut paketet innan de kan skicka det till utlämningsstället (jag jobbar dagtid så det fungerar ju sådär...) och även fast avsändaren skrivit mitt telefonnummer på paket så blir jag inte uppringd/får SMS utan några dagar innan paketet skall skickas tillbaka så får jag ett brev där det står "påminnelse om paket" och information om paketet, kolli-nummer och sådant. Det stör mig enormt att jag får en påminnelse då de inte tagit kontakt med mig överhuvudtaget innan. Går man in och söker på kolli-nummer så står det att de ringt men ingen gjort det. När jag väl har informationen kan jag gå in med appen och bestämma utkörning till en specifik dag. Eftersom jag inte är hemma får de sedan ta paketet till utlämningstället. Jag önskar att de kunde skriva en kommentar på min adress att paketen skall gå direkt till utlämningstället då jag faktiskt önkar det. Väldigt stelbent hela kalaset.

Permalänk

Postnord är nog bland top tre sämsta företag som jag någonsin råkat ut för.
När man ska ha hemleverans så är det nästan standard att man får en avi om att de försökt leverera paketet, men inte kunnat trots att någon har varit på plats hela den dagen. Utöver detta så har de slarvat bort paket och helt struntat i att svara när man gjort en anmälan med kvitto och allt.
Jag undviker Postnord till varje pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Har fått ett antal paket demolerade av Postnord och varit rena turen att det inte blivit skador på produkterna jag köpt.. Är väl den där pellejönsen från Linköping som man sett på youtube, som kastar in paketen i lastbilen.

Funderar på om man ska kräva av handlarna att få varorna levererade av andra bolag istället.
Annars gör man affärer med någon annan som inte enbart anlitar Postnord.

Men å andra sidan, även om jag inte fått något paket demolerat av DHL eller Schenker, så håller de också på verkar det som... finns en del klipp även på dem.

https://www.youtube.com/results?search_query=postnord+dhl+sch...

Edit: Här är en bild på det senaste paketet jag fick.

http://forumbilder.se/G82RS/postnord.JPG

Hur var paketet packat? Ser väldigt klent packat ut på bilden (det vill säga mycket tomrum/luft)... tänker på om paketet hamnat under något tungt och då bara gett med sig och det har hjälpt till att få så rejäla skador. Man måste ju packa så att paketet klarar ganska stor belastning.

OM det var ordentligt packat så verkar paketet fått utstå en orimlig behandling.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några negativa upplevelser från Postnord ännu. Precis flyttat, igen, bodde på landsbygden ett tag och alla mina beställningar gick via Postnord till ombud 2 mil bort, vilket jag sedan fick ringa lantbrevbäring på sedan. Allt har varit i sin ordning.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Allt går mot en mer globaliserad värld utan gränser om vi nu vill så eller inte. I denna värld är det ett krav att globala funktioner som brev & paket / logistiktjänst ska fungera ordentligt.

Men nej. Denna uppgift är för mycket för ett bolag som Postnord.

När tror ni vi som Svenskar kommer få ett funktionellt post bolag?

  • Sena transporter.

  • Problem i leveranser.

  • Trasiga paket i leveranser.

  • Ockerpriser på deras tjänster som påtvingas kunden.

  • Onödiga fördröjningar i tull-terminaler.

  • Problem med hemtransport.

  • Dyra kostnader på deras tjänster. (125:- för att läsa tulletiketten???!!)

  • Allmän apati och tröghet från bolagets ledning och anställda och kundtjänst.

Hur hjälper vi detta bolag att gå i konkurs så att konkurrenterna kan köpa upp eller ta över detta bolag?

Skriv förslag här hur man kommer runt Postnord, speciellt med paket som kommer in i landet då jag har tröttnat helt.
UPS / FEDEX / DB SCHENKER kan leverera utan att postnord är involverad i transportkedjan, det vet jag redan och kommer alltid använda då jag inte vill att en enda krona av mina pengar ska gå till postnord.

Detta icke funktionella förlustbolag måste ersättas eller göras om från början.

Hjälp varande i denna tråd att komma runt detta bolag, eventuellt kommer något förändras. Även om det kommer ta väldigt lång tid då bolaget drivs på våra skattepengar till stor del.

Vi kan hjälpa varandra med juridiska tips och erfarenhet från tvister med detta skit bolag.

Tillsammans kan vi göra en ändring. Glöm aldrig bort det.

Posten/Postnord, fungerar i de flesta fall ok. Inte varit med om att paket kommit bort, däremot i tjänsten så verkar folk hävda att rekommenderade brev inte når fram (vilket är en lögn, breven kommer fram men mupparna vill inte hämta ut delgivningar).

UPS - Hemleveranser fungerar inte alls, man ska avisera i tid innan leveransen. Trots mina 5 minuters promenad mellan hemmet och arbetsplatsen så fungerar det inte. Får bara en AVI, försökt leverera men ingen hemma. Detta trots att man ibland väljer att arbeta hemma hela dagen för att det ska fungera. Bättre då att välja att leverera till arbetsplatsen där receptionen kan kvittera paketen, men man vill inte ha alla paket till arbetsplatsen.

DHL - fungerar för det mesta helt ok.
Schenker, se DHL, men ibland blir det väldigt väldigt tokigt, paket från mitten av Sverige skickas till Örebro för sortering och sen blir det stående där istället för att skickas norrut.

Paket som blir stående i tull, varför inte be det bolag som sänder paketet att förtulla?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Med inkvoterade Anitra Steen i styrelsen, vad hade ni väntat er?? De har vidare vinnlagt sig om att det viktigaste i styrelsen är att det är lika många män som kvinnor. Det är den viktigaste kompetensen för att hamna i PostNords styrelse.

Galenskap!!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Läste också att personal minskas ned så att arbetarna får slita ihjäl sig och orsaka ännu mer misstag. Snart får man åka runt i Sverige och hämta hem sina paket själv

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Verkar vara en stor skillnad på postnord i storstäder och småstäder, enligt min egna erfarenhet går ingenting sönder och leveranserna e tvärsnabba. Men folk i större städer verkar ha alla möjliga problem.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broder Truck:

Jag kan sträcka mig till att rubriksättningen är ett grammatiskt haveri.

Kul att det fick dig att skriva i tråden iaf.
Synd att du bara gnäller och inte förslår en ny rubrik eller rättar felen.

Passiv-aggressiv troll eller bara leker smart och smug?

Skriv gärna en bättre rubrik så ändrar jag till ditt förslag, du som verkar väldigt språkkunnig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Kul att det fick dig att skriva i tråden iaf.
Synd att du bara gnäller och inte förslår en ny rubrik eller rättar felen.

Passiv-aggressiv troll eller bara leker smart och smug?

Skriv gärna en bättre rubrik så ändrar jag till ditt förslag, du som verkar väldigt språkkunnig.

Jag såg det som ett potentiellt lärtillfälle för dig att rätta till det, men där gick jag bet.

"En logistisk katastrof" låter snäppet bättre än "ett logistiskt katastrof".

Permalänk

Vart är mitt paket?

Hej på er.
För 4 veckor sedan köpte jag ett grafikkort av en kille, Han skickade paketet med min adress och telefon, När han hade betalt frakten fick han inget kvitto där troligtvis Paketnummret står. Nu har det då alltså gått ett bra tag och börjar bli orolig vart paketet faktiskt har tagit vägen? varför tar dom inte kontakt med mig om något nu har hänt med det? eller skickar ut ett brev till mig vad som har hänt och om den är klar att hämta? Varför visar dom ingen respekt. Paketet är ju faktiskt värt en hel del pengar och det gör ju samhället inte bättre om dom går förlorade. Jag får antagligen kontakta Postnord som verkar vara väldigt svårt.

http://www.postnord.se/storningsmeddelanden/forsenade-paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Jag såg det som ett potentiellt lärtillfälle för dig att rätta till det, men där gick jag bet.

"En logistisk katastrof" låter snäppet bättre än "ett logistiskt katastrof".

Kan också vara "ett logistiskt haveri"...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av solojoni99:

För 4 veckor sedan köpte jag ett grafikkort av en kille

Påstår säljaren sig inte fått något kvitto med kolli-id och ha skickat paketet för fyra veckor sedan låter det snarare som att du råkat ut för en bedragare än att Postnord sitter och myser med ditt paket någonstans.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

SÅ mycket problem med detta bolag. På företaget har vi dagliga leveranser av en grym chaufför. Han kommer V-A-R-J-E dag med nya leveranser.

Men sen finns det ett problem.

Varje vecka få vi 10+++++ leveranser som "inte kunde levereras då ingen var på plats, vänlig uppsök närmaste upphämtningställe).

Tiderna markerade är alltså dagtid. Vi är bemannade 06:30-17:00.

Dom har för fan en gubbe hos oss varje dag, men ändå hamnar mer än ett paket om dagen hos dom för att ingen var på plats enligt dom.

Det roliga är att pappret för att meddela att dom inte kunnat leverera kommer i en klump.
En dag fick vi 14 brev (vi tömmer varje dag).

14 BREV, inklusive påminnelser på missade leveranser.

Sen splittar dom på pallgods om det tar upp en halvpall men ändå ligger på en pall. DÅ får vi följesedel på en del av godset, och får invänta det andra godset. Så minst en gång i veckan får vi ringa leverantörer och fråga hur fan dom packar. Men dom säger att allt ska vara inplastat runt.

Splitta på pallgods, är dom helt d-i-h ?

Permalänk

@twit: Han som gått i förlust eftersom jag inte har betalt han än. Han är besviken över att han troligtvis har förlorat det.