Permalänk
Medlem

Köpråd GeForce 1070

Hej! Imorgon ska man bege sig för att uppgradera datorn. Har kollat runt lite nu och det har slutat med att det nog blir nån av dessa 3.
Gigabyte 1070 G1
Asus Rog Strix 1070 OC
Msi 1070 Gaming X

Eller ska man ta nått helt annat kort?
Ska köra i 1440p
Nån av dom som har bättre kylning? Vad jag förstår så går det att överklocka dom till närmare 2ghz. Sen beror det väl på hur tur man har också. Men jag har beslutsångest! Nån som skulle kunna hjälpa
Tack på förhand!!

Permalänk

Tycker du ska köra på Msi. Har hört att dem är bra.

Permalänk
Medlem

Om du ska köra i 1440p hade de nog varit bättre med ett 1080 för att vara på den säkra sidan. Speciellt nu när priset inte skiljer super mycket från dem!
Jag har ett 980 ti och kör i 1080p och med de klarar jag att maxa allt utan lagg. Dock i ME:A prova att scale upp till 1440p. Mycket mindre flyt blev de och de lär nog inte bli bättre med native 1440p. Känns som att 1070 är "minimum" kort för 1440p om man vill ha bra fps.

https://www.komplett.se/product/892074/datorutrustning/pc-kom...

https://www.komplett.se/product/895035/datorutrustning/pc-kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Om du ska köra i 1440p hade de nog varit bättre med ett 1080 för att vara på den säkra sidan. Speciellt nu när priset inte skiljer super mycket från dem!
Jag har ett 980 ti och kör i 1080p och med de klarar jag att maxa allt utan lagg. Dock i ME:A prova att scale upp till 1440p. Mycket mindre flyt blev de och de lär nog inte bli bättre med native 1440p. Känns som att 1070 är "minimum" kort för 1440p om man vill ha bra fps.

https://www.komplett.se/product/892074/datorutrustning/pc-kom...

https://www.komplett.se/product/895035/datorutrustning/pc-kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Har också tänkt på det. Grejen är den att jag sitter på en i7 2600, 16gb ram och ett gigabyte z68ap-d3. Känns som det blir lite overkill jämfört med resten av burken? Eller tror du det kommer fint? Cpu'n kommer ju bottlenecka lite redan men hört att det blir inte så farligt eftersom jag kör 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maykan81:

Har också tänkt på det. Grejen är den att jag sitter på en i7 2600, 16gb ram och ett gigabyte z68ap-d3. Känns som det blir lite overkill jämfört med resten av burken? Eller tror du det kommer fint? Cpu'n kommer ju bottlenecka lite redan men hört att det blir inte så farligt eftersom jag kör 1440p.

Tror inte den kommer bottlenecka så mycket i 1440p. I flesta tester av processorer är ju inte ens 1440p med pga fpsn blir oförändrad. Nu Vet jag inte hur mycket du tänkt lägga på ett grafikkort men i länkarna jag skickade skiljde priset på ca 500 kr. Mest på grund av de som gör valet lättare ;p själv sitter jag på en 4770k och den duger!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Tror inte den kommer bottlenecka så mycket i 1440p. I flesta tester av processorer är ju inte ens 1440p med pga fpsn blir oförändrad. Nu Vet jag inte hur mycket du tänkt lägga på ett grafikkort men i länkarna jag skickade skiljde priset på ca 500 kr. Mest på grund av de som gör valet lättare ;p själv sitter jag på en 4770k och den duger!

Tack som fan. Jag det blir nog ett 1080 istället. Precis som du säger så skiljer det ju 500 så vi kör på det Kommer nog vara den där extra skjutsen som min gamla Bettan behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlastairP:

Tycker du ska köra på Msi. Har hört att dem är bra.

Skulle nog säga precis tvärtom även om det var länge sedan nu. Efter 3 trasiga grafikkort (2 olika modeller) och ett moderkort så köper jag aldrig MSI igen. Aldrig.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Om du ska köra i 1440p hade de nog varit bättre med ett 1080 för att vara på den säkra sidan. Speciellt nu när priset inte skiljer super mycket från dem!
Jag har ett 980 ti och kör i 1080p och med de klarar jag att maxa allt utan lagg. Dock i ME:A prova att scale upp till 1440p. Mycket mindre flyt blev de och de lär nog inte bli bättre med native 1440p. Känns som att 1070 är "minimum" kort för 1440p om man vill ha bra fps.

https://www.komplett.se/product/892074/datorutrustning/pc-kom...

https://www.komplett.se/product/895035/datorutrustning/pc-kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Har ett 1070 och 1440p. Maxar både Witcher III och Battlefield One. Blev själv förvånad hur mycket det pallade. (Detta gäller 60 FPS)

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

@Maykan81:

Mja! jag hade köpt detta EVGA 1070

EVGA har väldigt schysst kundtjänst som jag har förstått det.

Just nu erbjuder de 280kr tillbaka på det kortet vilket pressar ner det till ca 4000kr

Brorsan pressar 80-90fps i Mass Effect Andromeda i 1440p med ett 980 ti. Jag ska inte säga att det är maxat men mannen är kräsen så det är nog inte långt ifrån. Jag skulle därför säga att 1070 räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maykan81:

Tack som fan. Jag det blir nog ett 1080 istället. Precis som du säger så skiljer det ju 500 så vi kör på det Kommer nog vara den där extra skjutsen som min gamla Bettan behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas de blir bra, lycka till! Vilken modell lutar de åt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Har ett 1070 och 1440p. Maxar både Witcher III och Battlefield One. Blev själv förvånad hur mycket det pallade. (Detta gäller 60 FPS)

Jadå de duger! Jag har har kvar scalen så de ligger på 1440p på min med. Men som jag sa är flytet mycket bättre i 1080p! Från konstant 60 fps till average 55 med 30 i low ibland. Och i med att de bara är 500 kr mer så är de ju värt att vara på den säkra sidan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Hoppas de blir bra, lycka till! Vilken modell lutar de åt?

Blir nog asus kortet för 5800

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stort tack till alla som kommit med hjälp och förslag. Idag hämtar jag ett Asus GeForce 1080 Strix

Skickades från m.sweclockers.com