Permalänk
Medlem

Värdering gammal i7 burk

Tjena.

Har en i7a ståendes som jag tänkte avyttra.
Har noll koll på värde på denna dock.

Är en:
I7 930
8 gb ram
Asus GeForce 660 Windforce
430 watt corsair agg

Saknar dock hårddisk men är det lönt att skaffa en SSD och installera om datorn och lägga ut?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Tjena.

Har en i7a ståendes som jag tänkte avyttra.
Har noll koll på värde på denna dock.

Är en:
I7 930
8 gb ram
Asus GeForce 660 Windforce
430 watt corsair agg

Saknar dock hårddisk men är det lönt att skaffa en SSD och installera om datorn och lägga ut?

Jag tror absolut att du kan tjäna på att sätta i en ssd, kanske inte här på sweclockers men på typ blocket.
Speciellt om du har samvete att vara lite säljare, med "Kraftfull i7" "Klarar alla spel" "Grym för e-sport" och liknande slagord. Mycket svårare att sälja till "vanliga personer" om datorn inte är komplett och fungerande.

EDIT: Speciellt värt med ssd om du hittar begagnad.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag tror absolut att du kan tjäna på att sätta i en ssd, kanske inte här på sweclockers men på typ blocket.
Speciellt om du har samvete att vara lite säljare, med "Kraftfull i7" "Klarar alla spel" "Grym för e-sport" och liknande slagord. Mycket svårare att sälja till "vanliga personer" om datorn inte är komplett och fungerande.

EDIT: Speciellt värt med ssd om du hittar begagnad.

Har nog en 500gb disk liggandes.
Pytsar i den och slänger ut den på blocket så får man se.

Nån priside man kan starta på?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ