Permalänk
Medlem

Recept på kokad dator.

Tag ett stycke 1080ti vilket kräver viss modifiering på befintlig custom loop, tillsätt också nytt kylmedium då det ändå var dags att byta. Läcktesta sedan tre timmar (i princip är det samma setup som tidigare, vad kan gå fel?). Låt din grabb spela SWBF några timmar utan problem för att sedan konstatera att tempsen ser strålande ut. Prova att överklocka lite igen. Faila överklockningen och resetta cmos och glöm bort vilka settings du haft tidigare. Bli irriterad på att du får cpu fan error eftersom att du har vattenkylning och sätt ignore på den. Glöm därefter att sätta en fläktkurva och dra igång BF1. Spela ca 15 minuter varpå en av dina nya kopplingar ger efter för trycket då vattnet i princip kokar eftersom inte en enda fläkt snurrar i systemet trots skyhöga temperaturer. Tag tacksamt emot skållhet vatten i knät medan du i panik slänger dig efter strömbrytaren och strömsladden. Torka upp och njut, känn hur du bränner dig på chassits aluminiumtopp och tacka gudarna för att du hade helt ny, icke ledande vätska i systemet. Enjoy!

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Bra dag?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

@Maho: Ha ha, med tanke på vad som hänt idag har jag ingen rätt att klaga men jäkligt typiskt att det händer kl 00:27 efter några glas vin. Hela reservoaren tömdes så det blev lite torkande om man säger så.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Ajaj låter inte kul

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wounds:

Tag ett stycke 1080ti vilket kräver viss modifiering på befintlig custom loop, tillsätt också nytt kylmedium då det ändå var dags att byta. Läcktesta sedan tre timmar (i princip är det samma setup som tidigare, vad kan gå fel?). Låt din grabb spela SWBF några timmar utan problem för att sedan konstatera att tempsen ser strålande ut. Prova att överklocka lite igen. Faila överklockningen och resetta cmos och glöm bort vilka settings du haft tidigare. Bli irriterad på att du får cpu fan error eftersom att du har vattenkylning och sätt ignore på den. Glöm därefter att sätta en fläktkurva och dra igång BF1. Spela ca 15 minuter varpå en av dina nya kopplingar ger efter för trycket då vattnet i princip kokar eftersom inte en enda fläkt snurrar i systemet trots skyhöga temperaturer. Tag tacksamt emot skållhet vatten i knät medan du i panik slänger dig efter strömbrytaren och strömsladden. Torka upp och njut, känn hur du bränner dig på chassits aluminiumtopp och tacka gudarna för att du hade helt ny, icke ledande vätska i systemet. Enjoy!

Brawahahaha!
You crack me up! Sällan jag skrattar högt på grund av foruminlägg!

Beklagar på alla sätt och vis såklart.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Brawahahaha!
You crack me up! Sällan jag skrattar högt på grund av foruminlägg!

Beklagar på alla sätt och vis såklart.

He he... Ibland kan man inte göra något annat än att skratta. Jag tror att allt har klarat sig. Hann rycka sladden innan datorn dog.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Körde min första setup med en undermålig vattenpump, den dog.

Hederlig gammal Thunderbird utan några temperaturskydd, kokade ur blocket, smälte silverpastan till silver och fick kopparblocket att ändra färg. BSOD.

Hade DangerDen Maze2 block vill jag minnas. Arctic silver kylpasta. Har kvar tuben än och använder ibland

CPU höll !

Limmade sedan en bimetallbrytare på blocket som kapade pwd good från PSU.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

@Karaff:

Du var med före min tid ser jag. Allting verkar ha gått bra dock, skriver på datorn i detta nu. Enda jobbiga är att det rasslar som sjutton i systemet nu pga av luften, hade glömt hur det var i början tills man hade fått bort all luft.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd

Mina slangklämmor ger aldrig upp efter jag dragit åt dem

Permalänk
Medlem

@wounds: Ok men kan jag ha en GTX 1070 istället? xD

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Mina slangklämmor ger aldrig upp efter jag dragit åt dem

Jag kör ju med akrylrör och tror att jag fått på kopplingen lite snett. O-ringen hade också gått åt skogen (kanske den gick först, svårt att säga) så jag bytte ut alltihop då jag hade några kopplingar i reserv.

Skrivet av Dragoned:

@wounds: Ok men kan jag ha en GTX 1070 istället? xD

Det går utmärkt men det blir inte riktigt lika fylligt då.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.