Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja det går varmt! Fläktar som utblås är nog ett måste

Tyvärr sitter vi som har batch 1 Limestone lite i klistret, då färgen skiljer sig åt. Fick som tur var tag på en S och en M limestone batch 1 tophat via marknaden, så värt att kika där! Alternativt skicka ett mail till LOUQE och fråga om de har en sådan i lager, kanske finns något undangömt.

Var det en NZXT Kraken X52 som du hade?

Angående luftkylare - hittade denna bjässe:

http://thermalright.com/product/axp-100-full-copper/

Med en slim-fläkt så hamnar totala höjden på 44mm + 15mm = 59mm. Någon som har sett denna kylare användas i Ghost S1?

Stämmer bra det vill ha fästena vridbara på pumpen och inte för hårda slangar för snygg montering i chassit.

Riktigt nöjd med Nzxt-X52 kraken hittills

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Nää, facepalm :/ Har ju inte x65.. Har l9a och n12. Lutar mot att testa Black ridgen ändå.

Såklart.. Är Mio med i louqe eller inte? Trodde han bara var någon som sammanfattade sakerna på Slack.

Från början var Louqe enbart Patrik Michalski sedan anställdes Mio och Aiden i April.

Mio är på supporten och Aiden på försäljning och återköp.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Japp, kör en 2700X i stock och får under 60 grader i spel. Med NH-L12 toppade jag på strax under 80 grader och då gick fläkten mycket högre.

Ser att mina minnen ligger risigt till vad det gäller black ridgen. Vad har du för minnen? Blir nog för mycket att byta ut ramen också. Får nöja mig med l12.

Skrivet av Jonas79:

Från början var Louqe enbart Patrik Michalski sedan anställdes Mio och Aiden i April.

Mio är på supporten och Aiden på försäljning och återköp.

Alright där ser man. Får se om Mio svarar mig då.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Ser att mina minnen ligger risigt till vad det gäller black ridgen. Vad har du för minnen? Blir nog för mycket att byta ut ramen också. Får nöja mig med l12.

Har Corsair Vengeance LPX minnen, är ungefär vad som krävs för den kylaren. NH-L9x65 har nästan samma kylkapacitet som Black Ridge men är mer högljudd om du vill ha en som inte begränsar minnena, båda är tystare än min NH-L12 dock.

Testade BF V idag efter jag stoppat i mitt nya 2080 Ti kort, maxade CPU på 61 grader. Rätt bra för att vara helt utan tophats osv.

Permalänk
Medlem

Kör med nh-l12 utan tophat. Tycker min i5 8600k kör lite väl varmt, det är alltså black ridge med noctua slim som gäller samt utblås i botten?

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Har Corsair Vengeance LPX minnen, är ungefär vad som krävs för den kylaren. NH-L9x65 har nästan samma kylkapacitet som Black Ridge men är mer högljudd om du vill ha en som inte begränsar minnena, båda är tystare än min NH-L12 dock.

Testade BF V idag efter jag stoppat i mitt nya 2080 Ti kort, maxade CPU på 61 grader. Rätt bra för att vara helt utan tophats osv.

Det var ju riktigt bra. Får planera in ett sådant byte senare

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Icte @Aktsu Har det hänt nånting på sfx/sfx-l sidan av nätsggen? Dvs kommit nya som är bra eller bättre än tex Corsair sfx 600w? För visst stämde det att Ghost rymmer sfx-l?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

@Icte @Aktsu Har det hänt nånting på sfx/sfx-l sidan av nätsggen? Dvs kommit nya som är bra eller bättre än tex Corsair sfx 600w? För visst stämde det att Ghost rymmer sfx-l?

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror ju på vad man anser vara "bra", eller vad som behöver bli bättre. Finns inte mycket att klaga på nu för tiden...
https://www.tomshardware.com/reviews/corsair-sf750-psu,5979.html

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

@Icte @Aktsu Har det hänt nånting på sfx/sfx-l sidan av nätsggen? Dvs kommit nya som är bra eller bättre än tex Corsair sfx 600w? För visst stämde det att Ghost rymmer sfx-l?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du nu? Corsair SF 600 är ju helt otroligt grymma nätaggregat. Även första versionen som var guldklassad levde nästan upp till platinum och version 2 är ju Platinum. De har dessutom sleevade kablar och en semipassiv fläkt. I min mening är de i princip perfekta med dagens mått. Att de dessutom är av den mindre varienten av SFX-nätagg skadar ju inte.

Försöker gärna svara på frågan, men måste då ha lite info om vad du saknar hos dessa nätaggregat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

@Icte @Aktsu Har det hänt nånting på sfx/sfx-l sidan av nätsggen? Dvs kommit nya som är bra eller bättre än tex Corsair sfx 600w? För visst stämde det att Ghost rymmer sfx-l?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte så mycket nej - SF450 V2, SF600 V2 och SF750 är de senaste modellerna från Corsair och dessa fungerar väldigt, väldigt bra. Väldigt tysta är de också, även gentemot Silverstones SFX-L nätagg.

Ghost rymmer SFX-L ja, men blir svårare med kabeldragningen i och med mindre utrymme samt ännu svårare att få en fläkt under PSU:n.

Kör på SF600 V2 eller SF750 - jag har både SF600 V1 och V2 och fläktarna på dessa går inte igång under spel. Enda gången dessa spinner upp var när jag körde Prime95 på alla kärnorna + UNIGINE Heaven samtidigt, men även då var de tysta och överröstades av CPU:ns samt grafikkortets fläktar.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

@Icte @Aktsu Har det hänt nånting på sfx/sfx-l sidan av nätsggen? Dvs kommit nya som är bra eller bättre än tex Corsair sfx 600w? För visst stämde det att Ghost rymmer sfx-l?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör SF600 v2, fungerar bra tycker jag och gott om kraft.

Permalänk
Medlem

@Bewise: Seasonic har tagit fram ett nytt agg, men det är SFX-L, inte SFX, så snäppet längre.

Jag hade nog valt det om det fått plats i mitt chassi. Det har en bättre fläkt och är tystare, men 25mm längre.

https://seasonic.com/focus-sgx

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Bewise: Seasonic har tagit fram ett nytt agg, men det är SFX-L, inte SFX, så snäppet längre.

Jag hade nog valt det om det fått plats i mitt chassi. Det har en bättre fläkt och är tystare, men 25mm längre.

https://seasonic.com/focus-sgx

Mvh

Lite större fläkt ja, men "endast" 80 Plus Gold jämfört mot SF600 V2 och SF750 V2 (80 Plus Platinum)

https://classic.prisjakt.nu/#rparams=ss=focus%20sgx
https://classic.prisjakt.nu/#rparams=ss=corsair%20sf

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Jag hade fortfarande tagit Seasonic alla dagar i veckan om det passat storleksmässigt. Fläkten i Corsair agget har rifle bearing och Seasonic har FDB, som är avsevärt tystare och har en längre livslängd, sen håller Seasonic generellt högst kvalité av alla PSU OEM. I slutändan står sig den nominella skillnaden i effektivitet (plat vs gold) sig slätt i mina ögon vägt mot tidigare nämnda fördelar.

Synd att det inte är SFX, förstår faktiskt inte varför dom inte gör ett i korrekt formfaktor.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Icte: Jag hade fortfarande tagit Seasonic alla dagar i veckan om det passat storleksmässigt. Fläkten i Corsair agget har rifle bearing och Seasonic har FDB, som är avsevärt tystare och har en längre livslängd, sen håller Seasonic generellt högst kvalité av alla PSU OEM. I slutändan står sig den nominella skillnaden i effektivitet (plat vs gold) sig slätt i mina ögon vägt mot tidigare nämnda fördelar.

Synd att det inte är SFX, förstår faktiskt inte varför dom inte gör ett i korrekt formfaktor.

Mvh

Ahh, hade för mig att Corsair också körde med FDB! Visserligen erbjuder båda tillverkare 10 års garanti, men ändå tråkigt att sitta utan PSU om fläkten pajar

Får hoppas att Seasonic kommer ut med en ny serie SFX nätagg (Focus SGX-serien släpptes 2017), populariteten på mindre SFX-byggen har ökat på sistone och vore trevligt med en ny, fräsch SFX-modell från dem

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Icte: Jag hade fortfarande tagit Seasonic alla dagar i veckan om det passat storleksmässigt. Fläkten i Corsair agget har rifle bearing och Seasonic har FDB, som är avsevärt tystare och har en längre livslängd, sen håller Seasonic generellt högst kvalité av alla PSU OEM. I slutändan står sig den nominella skillnaden i effektivitet (plat vs gold) sig slätt i mina ögon vägt mot tidigare nämnda fördelar.

Synd att det inte är SFX, förstår faktiskt inte varför dom inte gör ett i korrekt formfaktor.

Mvh

Grejen med Corsairs nätdelar är väl att de aldrig startar fläkten om man inte har ett enormt strömkrävande system. På mina SF600 och SF600 V2 har de aldrig snurrat vad jag vet. Isf spelar det ingen roll vad de har för fläkt. Men visst belastar man dem riktigt mycket så kan jag tänka mig att det gör skillnad.

Vill minnas att du hade en threadripper i SFF-format uppe i marknaden för några månader sedan och där kan jag tänka mig att det spelade större roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Icte @Aktsu @Aeig Ber ursäkt för mitt smått ignoranta och ouppdaterade kunskap, ska beställa mina grejer den Inet och som jag såg så hade inte Inet Corsair sfx600 V2 och jag har fått för mig att V1 hade problem med ljud/fläkt.

Aeig, har ett vanligt Seasonic 750w i min stora speldator som jag är väldigt nöjd med, Seasonic som Corsair (EVGA med flera är säkert jäkla bra dom med) men tror jag tyvärrr måste gå efter storleken denna gång och då är det Corsair som gäller om än jag hade velat ha Seasonic, tror jag ska köpa mig platinum Corsair sfx750!

Skrivet av lhugo:

Hur menar du nu? Corsair SF 600 är ju helt otroligt grymma nätaggregat. Även första versionen som var guldklassad levde nästan upp till platinum och version 2 är ju Platinum. De har dessutom sleevade kablar och en semipassiv fläkt. I min mening är de i princip perfekta med dagens mått. Att de dessutom är av den mindre varienten av SFX-nätagg skadar ju inte.

Försöker gärna svara på frågan, men måste då ha lite info om vad du saknar hos dessa nätaggregat.

Jo som sagt jag var ouppdaterad och ignorant! Ditt tips har fått mig nog mer bestämt att köpa mig ett Platinum 750w!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Jag har nya corsair sf750. Mycket bra. Rekommenderas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

@Icte @Aktsu @Aeig Ber ursäkt för mitt smått ignoranta och ouppdaterade kunskap, ska beställa mina grejer den Inet och som jag såg så hade inte Inet Corsair sfx600 V2 och jag har fått för mig att V1 hade problem med ljud/fläkt.

Aeig, har ett vanligt Seasonic 750w i min stora speldator som jag är väldigt nöjd med, Seasonic som Corsair (EVGA med flera är säkert jäkla bra dom med) men tror jag tyvärrr måste gå efter storleken denna gång och då är det Corsair som gäller om än jag hade velat ha Seasonic, tror jag ska köpa mig platinum Corsair sfx750!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har haft både v1 och v2, inte hört det i något av fallen.

Kör mitt SF600 v2 med ett 2080 Ti FE och en 2700X utan problem eller ljud som jag kan höra från nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

@Icte @Aktsu @Aeig Ber ursäkt för mitt smått ignoranta och ouppdaterade kunskap, ska beställa mina grejer den Inet och som jag såg så hade inte Inet Corsair sfx600 V2 och jag har fått för mig att V1 hade problem med ljud/fläkt.

Riktigt tidiga exemplar av 600w v1 hade en mer aggressiv fläktkurva vilket gjorde att agget fick endel dåliga reviews pga fläktljuden. Det är uppdaterat i senare exemplar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Grejen med Corsairs nätdelar är väl att de aldrig startar fläkten om man inte har ett enormt strömkrävande system. På mina SF600 och SF600 V2 har de aldrig snurrat vad jag vet. Isf spelar det ingen roll vad de har för fläkt. Men visst belastar man dem riktigt mycket så kan jag tänka mig att det gör skillnad.

Vill minnas att du hade en threadripper i SFF-format uppe i marknaden för några månader sedan och där kan jag tänka mig att det spelade större roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill generellt ha så hög kvalité som möjligt på samtliga komponenter och delar, oavsett vilket system dom sitter i Hursomhelst så förstår jag vad du menar, och instämmer, om lasten är lägre allt som oftast, då bör det ej vara ett problem, datorn blir antagligen omodern innan nätdelens fläkt går sönder.

Skrivet av Bewise:

@Icte @Aktsu @Aeig Ber ursäkt för mitt smått ignoranta och ouppdaterade kunskap, ska beställa mina grejer den Inet och som jag såg så hade inte Inet Corsair sfx600 V2 och jag har fått för mig att V1 hade problem med ljud/fläkt.

Aeig, har ett vanligt Seasonic 750w i min stora speldator som jag är väldigt nöjd med, Seasonic som Corsair (EVGA med flera är säkert jäkla bra dom med) men tror jag tyvärrr måste gå efter storleken denna gång och då är det Corsair som gäller om än jag hade velat ha Seasonic, tror jag ska köpa mig platinum Corsair sfx750!

Jo som sagt jag var ouppdaterad och ignorant! Ditt tips har fått mig nog mer bestämt att köpa mig ett Platinum 750w!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, precis som du säger så är det Corsair som gäller till 100% när storleken är #1.

Hoppas du blir nöjd

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Har Corsair Vengeance LPX minnen, är ungefär vad som krävs för den kylaren. NH-L9x65 har nästan samma kylkapacitet som Black Ridge men är mer högljudd om du vill ha en som inte begränsar minnena, båda är tystare än min NH-L12 dock.

Testade BF V idag efter jag stoppat i mitt nya 2080 Ti kort, maxade CPU på 61 grader. Rätt bra för att vara helt utan tophats osv.

Vad kör du för moderkort, lite frågetecken om det passar mitt asrock x370 fatal1ty gaming itx/ac.

De nämner på sin hemsida att asrock och msi kanske inte funkar.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Vad kör du för moderkort, lite frågetecken om det passar mitt asrock x370 fatal1ty gaming itx/ac.

De nämner på sin hemsida att asrock och msi kanske inte funkar.

Jag kör ett Asus ROG STRIX B450i och på den funkar det bra iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag kör ett Asus ROG STRIX B450i och på den funkar det bra iaf.

Alright, tack Hittade denna:

ser ut som att det "kanske" skulle få plats om den inte stöter i risern.

Hur pass mycket mer låter l9x65? Kanske värt att köra på den så säkrar jag både ram och kompatibilitet så får jag stå ut med lite högre ljud.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Dekkan:

Tror inte den kommer ta i PCIe risern, tror vad de varnade för är att monteringsanordningen kan ta i komponenter runt omkring på vissa moderkort.

L9x65 tycker jag låter mycket mer, jag var inte så sugen på att fortsätta köra den iaf.

Permalänk
Medlem

@Alumax @lhugo @Icte @Aktsu @kniven @Aeig Som sagt, tack för eran input och information, jag har som sagt varit lite och har nu fått en klarare syn på hur det ligger till, det blir Corsair och det blir 750! Tack

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Alright, tack Hittade denna: https://i.imgur.com/et96lhu.png ser ut som att det "kanske" skulle få plats om den inte stöter i risern.

Hur pass mycket mer låter l9x65? Kanske värt att köra på den så säkrar jag både ram och kompatibilitet så får jag stå ut med lite högre ljud.

Som @aktsu säger så är det en eller två av komponenterna på moderkortet, beroende på typ som är i vägen. Motsvarade på din bild är i toppen av bilden. Sitter två mörkgråa saker som sticker upp. Monteringsskenorna för Black Ridge är onödigt stora för AM4. Det är för att passa AM3 och bakåt med samma skenor. Jävligt dumsnålt. Dom är dom lite svängda inåt mot CPU-sloten och tar således i dessa komponenterna. Men, jag fick köpa en dremel för metallen dom använder är det fan inget fel på. Slipade några mm på en skena och voilà, som handen i handsken. Tar ju några minuter extra att installera men inget man ska dra sig för.

Jag har lite svårt för vinandet som kommer från den lilla fläkten på undersidan (som är en noctuafläkt i mitt system) men i övrigt fixar den min 1600X utan problem. Är ju så subjektivt upplevt det där med ljud.

Edit:
För kännedom kör jag MSI B450i Gaming Plus AC

Skickades från m.sweclockers.com

Fel moderkort...
Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

En fråga, visst har de justerat färgen på Limestone att vara mer vit? Jag skulle behöva en stor top hat pga. Nya planer men har första batchen av spöket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

En fråga, visst har de justerat färgen på Limestone att vara mer vit? Jag skulle behöva en stor top hat pga. Nya planer men har första batchen av spöket.

Stämmer bra det. Har också batch 1 Limestone, och tyvärr är tophats från butikerna batch 3 (och därmed ljusare).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Stämmer bra det. Har också batch 1 Limestone, och tyvärr är tophats från butikerna batch 3 (och därmed ljusare).

typiskt, men så går det väl när man är seg...

Jag köper en svart, bättre än ingenting alls!