Reklamera ett ospelbart spel??? INTE hos spelbutiken.se ialf.

Permalänk
Medlem

Reklamera ett ospelbart spel??? INTE hos spelbutiken.se ialf.

Hej är det någon som har reklamerat ett spel pga ospelbart fortfarande efter 5månader?
Har försökt kontakta speltillverkaren via deras sida (mail och kontaktformulär) och via FB men utan lycka...

Fick spelet i november -16 och det har inte fungerat bra sedan dess det har blivit bättre och även sämre med olika uppdateringar som släppts.
Men nu sedan januari så är det helt ospelbart dvs jag kan inte ens komma in i en online match.
Samt att det random fryser även i menyerna.
Och även det andra spelet som ingick i bundlen jag köpte är extremt buggigt men går att spela hjälpligt.

Har formaterat flera ggr tagit bort oc etc men felen kvarstår alla mina andra spel fungerar felfritt kan tilläggas.
Det är INTE hårdvarurelaterat så är ni snälla strunta i dom kommentarerna.
Det är dock troligt att det har med att göra att spelen är dåligt optimerade för min hårdvara men det är inte relevant för reklamationen då jag inte har någon obskyr rigg med underlig hårdvara eller mjukvara.

Så man tycker ju att det borde vara enkelt.
Jag har köpte en produkt som inte fungerar nu vill jag reklamera den samma.
För mig är detta en princip sak det handlar inte om pengarna utan jag känner mig lurad.

Spelbutiken.se som jag köpt spelet av bara rycker på axlarna och tycker det är mitt problem.
Så dem är jag färdig med kommer aldrig mer handla där.

Tacksam för svar!
/Mvh Daniel

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Hedersmedlem

Efter fem månader tror jag du hade fått samma svar från de flesta ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Hej är det någon som har reklamerat ett spel pga ospelbart fortfarande efter 5månader?
Har försökt kontakta speltillverkaren via deras sida (mail och kontaktformulär) och via FB men utan lycka...

Fick spelet i november -16 och det har inte fungerat bra sedan dess det har blivit bättre och även sämre med olika uppdateringar som släppts.
Men nu sedan januari så är det helt ospelbart dvs jag kan inte ens komma in i en online match.
Samt att det random fryser även i menyerna.
Och även det andra spelet som ingick i bundlen jag köpte är extremt buggigt men går att spela hjälpligt.

Har formaterat flera ggr tagit bort oc etc men felen kvarstår alla mina andra spel fungerar felfritt kan tilläggas.
Det är INTE hårdvarurelaterat så är ni snälla strunta i dom kommentarerna.
Det är dock troligt att det har med att göra att spelen är dåligt optimerade för min hårdvara men det är inte relevant för reklamationen då jag inte har någon obskyr rigg med underlig hårdvara eller mjukvara.

Så man tycker ju att det borde vara enkelt.
Jag har köpte en produkt som inte fungerar nu vill jag reklamera den samma.
För mig är detta en princip sak det handlar inte om pengarna utan jag känner mig lurad.

Spelbutiken.se som jag köpt spelet av bara rycker på axlarna och tycker det är mitt problem.
Så dem är jag färdig med kommer aldrig mer handla där.

Tacksam för svar!
/Mvh Daniel

Vilket spel är det som det handlar om?
Andra personer här kanske hittat ett sätt att få just ditt spel att fungera.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Efter fem månader tror jag du hade fått samma svar från de flesta ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast är det så tycker du?
Det är ju inte direkt ovanligt att ett spel är nästan osplebart när det släpps, har ju nästan blivit normen nu mera med buggiga releaser.
Men har man tålamod och väntar så fixar det oftast till sig med tiden då uppdateringar släpps så är dock inte fallet här.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Vilket spel är det som det handlar om?
Andra personer här kanske hittat ett sätt att få just ditt spel att fungera.

Har googlat rätt mycket men utan större lycka...
CoD Infinite Warfare och Modern Warfare Remastered

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem

I och med att du säger att det inte är hårdvarurelaterat så borde det vara en enkel sak att bevisa då det betyder att en stor mängd spelare (gissningsvis de flesta) har samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Fast är det så tycker du?
Det är ju inte direkt ovanligt att ett spel är nästan osplebart när det släpps, har ju nästan blivit normen nu mera med buggiga releaser.
Men har man tålamod och väntar så fixar det oftast till sig med tiden då uppdateringar släpps så är dock inte fallet här.

Tror inte det har med fel/rätt i åsikten att göra, utan att tyvärr så är där inga vettiga skydd för konsumenter på just mjukvara (något som egentligen behövts i typ 10+ år nu). De som är kan böjas och vridas på så sätt att ingen behöver bry sig...

Så det är mer att det blir otroligt svårt "att få rätt" och få det återköpt, när lagarna inte verkar fungera på just mjukvara

Personligen vill jag ha samma regler, lagar och krav på mjukvara som hårdvara, även om man självklart få räkna med att kostnaden för mjukvara går upp. Men du kommer säkert höra programmerare som säger att det är "sååå svårt" att ta ansvar för vf man gör, trots att alla andra företag och marknader inom iaf EU, måste ta detta ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Har googlat rätt mycket men utan större lycka...
CoD Infinite Warfare och Modern Warfare Remastered

Om det inte är hårdvara så är det ju någon mjukvara. Så pass stora titlar hade fått väldigt stor uppmärksamhet om det var ett problem som drabbade väldigt många. Däremot som andra säger så tror jag det är mer eller mindre omöjligt att reklamera ett spel efter så pass lång tid. Hade jag kunnat reklamera Forza Horizon 3 t ex hade jag gjort det, men hoppats på att det ska patchas upp. Nu är det inte totalt ospelbart för mig som dina spel verkar vara för dig, men tillräckligt för att det ska förta hela spelupplevelsen.

Forumet här kan ju vara väldigt användbart i felsökningssyfte, vi kanske kan försöka hjälpa dig att felsöka istället (även om jag antar att du lagt en del tid på det innan så är det inte ovanligt att folk här kanske har nya lösningar)?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hej tack för alla snabba svar!
Och jag håller absolut med att det har gått lång tid man skulle nog inte varit så tålmodig (sällan det är negativt ;D )

Hittade detta på KOs sida:
"Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar konsumenten inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid."

Så det ser väl mörkt ut i mitt fall....

Jag har lagt många timmar på att läsa div forum reddit, steam etc och även postat på Activisions forum samt FB sida.
Inget har gett några resultat i mitt fall.
Har förvisso inte lagt så mycket tid på att kolla lösningar nu senaste månaden så det skulle ju kunna kommit ut något.

CoD Remastered buggigt/lagg tex kan ni prova att googla får du se det är helt oöverskådligt mycket info om det...

Har spelat alla cod sedan första spelet kom men detta var sista droppen har bara stadigt blivit sämre och sämre tills nu när det inte ens är möjligt att spela.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Hej tack för alla snabba svar!
Och jag håller absolut med att det har gått lång tid man skulle nog inte varit så tålmodig (sällan det är negativt ;D )

Hittade detta på KOs sida:
"Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar konsumenten inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid."

Så det ser väl mörkt ut i mitt fall....

Jag har lagt många timmar på att läsa div forum reddit, steam etc och även postat på Activisions forum samt FB sida.
Inget har gett några resultat i mitt fall.
Har förvisso inte lagt så mycket tid på att kolla lösningar nu senaste månaden så det skulle ju kunna kommit ut något.

CoD Remastered buggigt/lagg tex kan ni prova att googla får du se det är helt oöverskådligt mycket info om det...

Har spelat alla cod sedan första spelet kom men detta var sista droppen har bara stadigt blivit sämre och sämre tills nu när det inte ens är möjligt att spela.

Sånt där suger ju och det är ju knappast hårdvaran som är för klen... Tänker på ditt 1080, när skaffade du det? Körde du DDU innan?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Om du inte kommer in i lobbys för att spela online, kan det inte ha att göra med inställningen i din router, brandvägg etc?

Vissa ISPs kör ju "flerlagers-NAT"modeller där IP byts flera ggr och ställer till det när man ska försöka spela online i vissa spel.

Att det är fel på själva spelet i sig själv är högst osannolikt, då som skrivits tidigare att det är en stor titel och sådana problem hade varit väldigt uppmärksammade och inte svårt att hitta information om.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag googlade "CoD Remastered buggigt/lagg" som du sa men det enda som kom upp var folk som klagade på lag och lag compensation vilket inte verkar vara vad du klagar på då sådant till största delen beror på folks nätverksutrustning samt uppkoppling.