Crytek säljer Bulgarien-studio till Sega – byter namn till Creative Assembly Sofia

Permalänk
Melding Plague

Crytek säljer Bulgarien-studio till Sega – byter namn till Creative Assembly Sofia

Som en konsekvens av företagets ekonomiska problem valde Crytek att stänga ned samt sälja av ett flertal utvecklarkontor. En av dessa är Crytek Black Sea, där Sega nu blir ny ägare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Undra om Crytek kommer gå i konkurs helt eller kan de hålla det flytande genom att sälja av sina studios? Bra förvärv av Creative Assembly och SEGA!

En annan sak jag kom att tänka på är att detta är studion som gjorde Knights of Honor vågar man hoppas på en uppföljare kanske?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Administrativ avgift

fler Sega spel <3

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför tex Ryse sålde dåligt, tycker det var ett grymt kul spel! snyggt som faaan fortfarande

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Undra om Crytek kommer gå i konkurs helt eller kan de hålla det flytande genom att sälja av sina studios? Bra förvärv av Creative Assembly och SEGA!

En annan sak jag kom att tänka på är att detta är studion som gjorde Knights of Honor vågar man hoppas på en uppföljare kanske?

Måtte vi se KoH2 snart. Fortfarande helt unikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att det verkar gå väldigt dåligt för Crytek. Dom har levererat en hel del bra spel och rent visuellt så är nog deras Cryengine obesegrad, kanske Frostbite motorn som är en värdig utmanare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Tycker det är tråkigt att det verkar gå väldigt dåligt för Crytek. Dom har levererat en hel del bra spel och rent visuellt så är nog deras Cryengine obesegrad, kanske Frostbite motorn som är en värdig utmanare.

Den var väldigt bra när den kom, men känns som den blev omsprungen. Kanske var det också verktygen runtom motorn som inte var lika bra som i andra motorer. Jag tror också de fick problem med ekonomin efter att EA lade ner Crysis-serien med Crysis 3.

Man får väl ändå se det som att Cryengine lever vidare som Amazon Lumberyard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Den var väldigt bra när den kom, men känns som den blev omsprungen. Kanske var det också verktygen runtom motorn som inte var lika bra som i andra motorer. Jag tror också de fick problem med ekonomin efter att EA lade ner Crysis-serien med Crysis 3.

Man får väl ändå se det som att Cryengine lever vidare som Amazon Lumberyard.

Jo exakt, jag har både cryengine och UE installerat. UE är lättare och bättre verktyg men inte direkt bättre på andra sätt tycker jag. Cryengine är ju gratis nuförtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blir så jävla sur på pirater är ju deras fel också . Jag har köpt alla Crysis spel tappade bort Crysis 1 så köpte det igen . Alla mina kompisar pirata det och väldigt många andra pirata spelet så detta är erat fel pirater!!! Oj glömde att det inte är tillåtet att diskutera piratkopiering syns efter mitt konto har blivit upplåst

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Tycker det är tråkigt att det verkar gå väldigt dåligt för Crytek. Dom har levererat en hel del bra spel och rent visuellt så är nog deras Cryengine obesegrad, kanske Frostbite motorn som är en värdig utmanare.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller inte med. Det var Cryengine 1 (farcry) samt Cryengine 2 (crysis) som jag tykte var något sen vart det för konsoligt och fysiken fick stryka på foten, dem jag älskade i crysis. Sen tycker jag crysis 2 och 3 är bra spel men inte mer än så.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fattar inte varför tex Ryse sålde dåligt, tycker det var ett grymt kul spel! snyggt som faaan fortfarande

Har inte testat men tror det var media framföralt på pc. All media som jag lästa var ju anti hela tiden.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Har inte testat men tror det var media framföralt på pc. All media som jag lästa var ju anti hela tiden.

jag tycker du skall testa det! bra SLI stöd och väloptimerat! sjukt jävla snyggt fortfarande och jag tyckte storyn var riktigt bra. Går ju att hitta billigt som fasen på steam rea lite då och då

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

jag tycker du skall testa det! bra SLI stöd och väloptimerat! sjukt jävla snyggt fortfarande och jag tyckte storyn var riktigt bra. Går ju att hitta billigt som fasen på steam rea lite då och då

Får nog göra det. Om jag inte är nöjd med tangetbordet och rottan så kan jag faktisk spela med kontroller. Gör det i DarkS2 och 3.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Får nog göra det. Om jag inte är nöjd med tangetbordet och rottan så kan jag faktisk spela med kontroller. Gör det i DarkS2 och 3.

jag körde det på TVn via inhouse stream i steam, med xbox kontroller, fungerade fint.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200