Phanteks luftkylare skapa egen monteringsbracket

Permalänk
Medlem

Phanteks luftkylare skapa egen monteringsbracket

Började modda en Phanteks PH-TC12LS. Genom att fila ner på ovansidan av Kylblocket för att få plats med en fläkt emellan tornet och Kylblocket. Missade dock att då funkar ej metall bracketen som ska gå över Kylblocket för att jag ändrat dimensionerna.

Hur svårt är det att göra denna själv och vilket material och hur hade ni löst detta.

Tänkte använda en 14 mm tjock 92 mm Noctua fläkt under tornet.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Metall bracketen är 90 mm lång och Håldiametern är 78 mm till monteringen på sidorna med ett varsitt håll där man ska skruva från ovansidan med tumskruv.

Edit: Ska lägga in bilder senare så ni ser tydligt

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Första länken på översta bilden ser man Metall bracketen som måste tillverkas om pga luftrum då jag filat bort på över delen av blocket.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tror brara jag hade böjt orginalet och använt en mutter (eller 2 för låsning) istället för orginal skruven, om jag nu förståt dit problem rätt.
mät yter diamerter och avstånd mellan "tänderna" på gängan och kolla mot metriska och unc gängor, tror kjell säljer ett litet kitt med små metriska mutrar och skruvar. annars vete fan vart man får tag i så små mutrar. evt göra dem själv, gängtap fins på biltema för rimlig päng.

http://i.imgur.com/DAD7pxU.png

inte helt säker på om jag förstår hur du ska montera fläckten och vad som är problemet om det inte är de där skruvarna. en paint bild vore nice

om du vill göra en ny bracket är det väl plåt du ska ha tag i. bauhous eller slöjd detaljer, alternativt din lokaka stål handlare.

Visa signatur

MSI mpower, i5 4670k, 32gb Corsair Dominator, gtx 1070, 850w psu, vatenkylning