PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Värt och skaffa? Körde en hel del H1Z1 förut och Rust har jag 600 timmar i.

Hört det laggar en hel del, har 1080TI iofs men orkar inga 40 fps framedrops.

jag har spelat h1z1 sen release och tycker helt klart att PUBG är värt att testa om du gillar h1z1, det finns bra grejer i båda spelen som jag saknar i det andra, en mix av de både hade varit perfekt i mitt tycke. Mitt största problem med pubg är dock att foven är konstig så man får ont i huvudet efter ett tag, spelar med några polare och alla känner samma sak. Annars riktigt kul och väldigt kort inlärningskurva om du är van vid h1z1 battle royale

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Såååå sjukt larvigt. Var 8 pers kvar och ringen börjar bli sjukt liten. Hör en snubbe i en byggnad och ska kasta in en frag genom ett fönster men står för nära ett skjul så ser bara bakhuvudet på mig själv. Går fram en bit för att kunna se var den ska hamna och spränger mig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jag har spelat h1z1 sen release och tycker helt klart att PUBG är värt att testa om du gillar h1z1, det finns bra grejer i båda spelen som jag saknar i det andra, en mix av de både hade varit perfekt i mitt tycke. Mitt största problem med pubg är dock att foven är konstig så man får ont i huvudet efter ett tag, spelar med några polare och alla känner samma sak. Annars riktigt kul och väldigt kort inlärningskurva om du är van vid h1z1 battle royale

FoV ska fixas med slider i senare update är det sagt, hjälper ju inte mycket just nu men de vet om problemet iaf och tydligen var det värre innan, UWS skärmar var ännu värre men det är "fixat".

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Såååå sjukt larvigt. Var 8 pers kvar och ringen börjar bli sjukt liten. Hör en snubbe i en byggnad och ska kasta in en frag genom ett fönster men står för nära ett skjul så ser bara bakhuvudet på mig själv. Går fram en bit för att kunna se var den ska hamna och spränger mig själv

Haha nästan exakt samma sak gjorde jag, var 3 kvar, jag har high ground med 360 skydd i ett hus, ~250 skott till AKM med x4, 200 till UMP med x2 och ljuddämpare samt 2 first aid och 4 medkits samt gearad till tänderna. Kommer i en eldstrid med en i ett lägre hus, hans vinkel att skjuta mig är nästan omöjlig medan jag ser honom vart han än försöker gömma sig typ och han tar cover, jag lite smart tänker *HAHA jag har frag" tar fram, bågen vägrar gå ut genom fönstret och PANG död ^^ Det sög, enda gången jag varit nära att vinna och allt annat hade gått min väg =P

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

FoV ska fixas med slider i senare update är det sagt, hjälper ju inte mycket just nu men de vet om problemet iaf och tydligen var det värre innan, UWS skärmar var ännu värre men det är "fixat".

Hoppas verkligen inte de gör något åt foven... att köra med ultrawide är hur skönt som helst tycker jag...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Såååå sjukt larvigt. Var 8 pers kvar och ringen börjar bli sjukt liten. Hör en snubbe i en byggnad och ska kasta in en frag genom ett fönster men står för nära ett skjul så ser bara bakhuvudet på mig själv. Går fram en bit för att kunna se var den ska hamna och spränger mig själv

du kan ju inte dra ut sprinten och hålla i granaten för länge, då är det klart den sprängs

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Som jag förstått det ska de bara sätta in möjligheten att ändra den ingame dvs vi bör ha kvar samma FoV på UWS /LazyEpic

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

du kan ju inte dra ut sprinten och hålla i granaten för länge, då är det klart den sprängs

Du har inte kastat en granat irl. Granaten apteras inte när man drar ur säkringen, det sker när man släpper grepen.

Permalänk
Medlem

Stötte precis på min första mer eller mindre obvious hacker campar i ett hus, cover bakom stol sitter stilla med hagelbrakaren och personen vänder in i rummet genom dörren och insta HS, nu blir det till att slå på ReLive och kunna spara för reports :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Du har inte kastat en granat irl. Granaten apteras inte när man drar ur säkringen, det sker när man släpper grepen.

Helt rätt, tyvärr är det så det funkar i PUBG

Skrivet av Ferrat:

Stötte precis på min första mer eller mindre obvious hacker campar i ett hus, cover bakom stol sitter stilla med hagelbrakaren och personen vänder in i rummet genom dörren och insta HS, nu blir det till att slå på ReLive och kunna spara för reports :/

Man får tänka på att "netcoden" inte är perfekt, lagg förekommer och det är en alpha som gör att saker kan se konstiga ut. Det är väldigt många fighter där man instant-dör och andra knasigheter händer.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Du har inte kastat en granat irl. Granaten apteras inte när man drar ur säkringen, det sker när man släpper grepen.

ja då är det något fel. annars om man växlar vapen och sätter ned en osäkrad granat i bältet igen är det klart man sprängs.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ett tips. Spela på NA servers i stället. Mycket bättre respons där. Jag får helt andra resultat på NA än EU. Nästan varenda skott träffar nu och på längre distanser (150 meter plus) är det ett helt annat spel. Plötsligt känner jag att det är jag som survivar alla fighter. På EU var det bara att dra ned byxorna och vända stjärten till.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Ett tips. Spela på NA servers i stället. Mycket bättre respons där. Jag får helt andra resultat på NA än EU. Nästan varenda skott träffar nu och på längre distanser (150 meter plus) är det ett helt annat spel. Plötsligt känner jag att det är jag som survivar alla fighter. På EU var det bara att dra ned byxorna och vända stjärten till.

hmm.. vad är pingen på dom tro?

Permalänk
Medlem

@milky81: Jo möjligt men aldrig sett något liknande.

Ett tips för de som inte märkt det, slut cirkeln är alltid (från alla de matcher jag spelat idag och igår iaf, aldrig slagit fel) på den halvan av ön som är störst relativt till drop planets bana exempel nedan:
Så om planet är den röda banan så hamnar cirklarna på den del som är störst och ofta typ mer eller mindre rakt ut från mitten av planets bana.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Ett tips. Spela på NA servers i stället. Mycket bättre respons där. Jag får helt andra resultat på NA än EU. Nästan varenda skott träffar nu och på längre distanser (150 meter plus) är det ett helt annat spel. Plötsligt känner jag att det är jag som survivar alla fighter. På EU var det bara att dra ned byxorna och vända stjärten till.

Vill bara påpeka att det har varit tvärt om för mig. Visserligen har det bara prövats två ggr, men de nordamerikanska servrarna har presterat enormt mycket sämre än de europeiska för undertecknad och mina vänner. Såg på att detta rekommenderades även på Reddit, men kan absolut inte förstå varför.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

För mig verkar NA eller EU inte göra enorm skillnad, däremot märks det mer på EU när det är många som kör runt middagstid.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

https://steamcommunity.com/id/joppz/

Söker folk för duo/squad, adda gärna, använder gärna både Discord och Teamspeak! Ligger för tillfället på ca 130 timmar (200+ om man räknar closed beta) och en hel del wins om någon bryr sig!

EDIT: Spelar mest för att det är roligt men kan spela dödsseriöst om så önskas!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ja då är det något fel. annars om man växlar vapen och sätter ned en osäkrad granat i bältet igen är det klart man sprängs.

Självklart ska man inte kunna växla från en granat. Men här var det FOV'en som stökade till det, pga för nära ett skjul, så jag var tvungen att förflytta mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Desync är riktigt jobbig ibland. Jag har råkat köra över spelare på en öppen väg

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Någon som kör detta på en Ryzen processor? Och som gått över från Intel? Hur presterar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Desync är riktigt jobbig ibland. Jag har råkat köra över spelare på en öppen väg

Det har hänt mig med. Vilken tragedi.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Vad för grafikkort har folk? Jag ska köpa ett gtx 1060 6gb eller 1070... velar fram och tillbaka :D. Spelar 1080p på en 144hz skärm.

Permalänk
Medlem

Det här spelet är ju FANTASTISKT! Spelade det för första gången ikväll då jag ville uppleva det själv (vet inte vad ni tycker men att kolla på andras gameplays på tex Twitch var inte särskilt "upphetsande" som folk beskriver det) och skriver av mig tills adrenalinet gått ner och jag kan sova

Började en match med en naken gubbe och hoppade av planet nära mitten av banan. Försöker öppna en dörr till ett hus samtidigt som någon annan springer förbi mig och öppnar dörren. Jag springer efter, boxar och får in ett par slag tills denne kryper upp i ett hörn och laddar en nyfunnen shotgun (!!!) Lyckligtvis var mina knogar mördande och han tuppar av precis när han laddat klart.

Lootar huset, går upp till övervåningen och hör hur någon kommer in. Smyger mig ner och öppnar en dörr och visst sitter någon dörr väntades med en pistol. Two shotgun skott i huvudet och jag får lite mer loot

Börjar gå mot ön längst ner på banan då den ligger nästintill i mitten av den vita cirkeln och går in i ett annat hus. När jag väl är på övervåningen hör jag någon skjuta utanför huset och ser genom ett fönster hur en person springer hit men dör på fläcken. Bakom denne finns en annan person som jag börjar skjuta på med min nyfunna assault rifle + 8x scope. Lyckas döda denne och lootar båda kropparna.

Fortsätter min resa i sydriktning utan att träffa på någon tills jag kommer fram i närheten av vattnet. Där finns ett träd med en motorcykel som jag tror mig sett tidigare. Men se där, där sitter någon under trädet och stirrar mot bron på östra sidan av ön. Tar fram min shotgun och skjuter iväg två skott mot huvudet och får lite mer loot! I detta läge är vi ca 30 spelare kvar så jag simmar fram till en båt i närheten och tar mig till ön dit cirkeln krymper.

Väl framme går jag upp på en kulle och ser en noob springandes iväg mot mitten av ön. Använder min scoped AR och får en kill till men vågar inte gå fram då denne dog precis i mitten mellan flertal mindre kullar i ett ganska öppet område. Väljer istället att loota två närliggande hus och blir därefter påtvingad av cirkeln närmare mitten av ön.

Hittar en större kulle som jag går upp mot för att få en bättre utsikt av området nedan, någon fabrik nära mitten av ön och även cirkeln. Hör och blir träffad av AR skott samt någon som skjuter med en sniper (tror jag) och ser en person vid en sten som jag passerade. Får in tre headshots och därmed ytterligare en kill och springer iväg med ca 60% health upp mot en hög backe medan sniperskott vinar förbi mig. Plötsligt träffas jag av AR skott igen, vänder mig om och ser ytterligare en person. Får in två träffar med min pistol (som jag drog upp tidigare för att springa snabbare) men dör en noobig död.

Dold text

6 kills, #10 utav 98 spelare. Väldigt bra spel, ger det 9/10 i betyg och kommer definitivt att spela igen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Vad för grafikkort har folk? Jag ska köpa ett gtx 1060 6gb eller 1070... velar fram och tillbaka :D. Spelar 1080p på en 144hz skärm.

Sitter på ett övcerklockat 8GB 1070 och kör 1440p 144hz och ligger sällan under 80-100fps med medium/high settings! Har dock hört att det kan variera mellan alla då spelet fortfarande är väldigt dåligt optimerat men dom jobbar hårt på det!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Sitter på ett övcerklockat 8GB 1070 och kör 1440p 144hz och ligger sällan under 80-100fps med medium/high settings! Har dock hört att det kan variera mellan alla då spelet fortfarande är väldigt dåligt optimerat men dom jobbar hårt på det!

Du skrev inte vilka grafik inställningar du hade . JG kör allt på lägsta för att det ska flyta på bättre.
Samt vet du om field of view fungerar? Jag har den på max men jag har hört rykten om att den inte fungerar ännu.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Hej, funderar på att köpa detta. Tyvärr är min main gaming wingman inte så peppad och jag kommer få köra single antar jag. Hur lång tid tar ett genomsnittligt spel i single läge?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Hej, funderar på att köpa detta. Tyvärr är min main gaming wingman inte så peppad och jag kommer få köra single antar jag. Hur lång tid tar ett genomsnittligt spel i single läge?

Allt från 1 minut till ca 25-30 min ifall du hamnar bland top10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Du skrev inte vilka grafik inställningar du hade . JG kör allt på lägsta för att det ska flyta på bättre.
Samt vet du om field of view fungerar? Jag har den på max men jag har hört rykten om att den inte fungerar ännu.

Settings;

Dold text

Man kunde skriva ett kommando i engine-filen förut för att öka FOVen men eftersom att vissa såg det som ett advantage så patchade dom det så alla fick default igen. Dom har dock sagt att dom ska lägga till en FOV-slider i settings men den skulle dock bara fungera i first person!

Taget från patchnotes;
"- Prevented adjusting the FOV by changing the game settings file (ini).
- FOV will be adjustable from the settings menu in-game in a future update. Will only affect first person."

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Hej, funderar på att köpa detta. Tyvärr är min main gaming wingman inte så peppad och jag kommer få köra single antar jag. Hur lång tid tar ett genomsnittligt spel i single läge?

Körde första matchen igår, tog ca 20-30 min men då blev jag ändå #10. Slog även ihjäl en person med knogarna i början av matchen, ca 1 minut efter att vi hoppade från planet så det beror helt enkelt på hur mycket tur/skicklig du är Men det går relativt snabbt, inte längre än en Operations match på BF1 iaf!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci