Z270 MicroATX-brädor, vilken skulle ni rekommendera.

Permalänk
Medlem

Z270 MicroATX-brädor, vilken skulle ni rekommendera.

Dags att plöja ner halva lönen i en ny burk, dags att hiva min Sandy Bridge genom fönstret.
Andra gången jag väntade in AMD och nästan lika besviken båda gångerna, (för mitt ändamål )

Moderkort är en djungeln även om antalet Z270 MicroATX är ganska begränsat.
De jag har tittat på ligger i 1.5k-segmentet, med vettigt motiv kan jag säkert gå upp ett segment.

MSI Z270M Mortar

Asus Z270M-Plus

Gigabyte GA-Z270M-D3H idiotiskt namn schema.

Inga större skillnader, Asus kortet har stöd för 2 M.2 kort men färre Sata-platser.

Vill ha ett som har bra fläktstyrning (låg rpm) och enkelt att klocka.
Är det någon skillnad alls mellan realtek chipen?

Permalänk
Medlem

@ramlösa: Jag har beställt Länk

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem

@Severin87: Tittade över det både en och två ggr, men såg ingen direkt fördel för mina behov?
Bluetooth är väll det ända, frågan är hur ofta jag skulle använda det.
FX DACn skulle ändå bara vara ett glorifierat Realtek-chip.

Permalänk
Medlem

@ramlösa: Jag tog det pga trådlös internet, bluetooth och på grund av att det är Asus.
Jag köpte en komplett dator på Inet som dom ska bygga ihop åt mig och för att få
monteringen så tog jag 2 Asus produkter.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

@ramlösa: Jag tog det pga trådlös internet, bluetooth och på grund av att det är Asus.
Jag köpte en komplett dator på Inet som dom ska bygga ihop åt mig och för att få
monteringen så tog jag 2 Asus produkter.

Är en snål jävel, får se vad det blir.

Permalänk
Medlem

Är också på jakt efter ett mATX kort till en 7700k.
Hur vet man hur bra ett kort är att på klocka cpun?

Står mellan dessa två
MSI Z270M MORTAR
ASUS STRIX Z270G GAMING

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ