Huawei Mate 9 Pro - Vart är den billigast?

Permalänk
Medlem

Huawei Mate 9 Pro - Vart är den billigast?

Tjenis,

Är det någon som har koll på vart man hittar Mate 9 Pro billigast just nu? Finns det någon kampanj hos någon operatör där man kan få loss den mycket billigare?

Skall försöka sälja min (oöppnad) och vill sätta ett bra pris.

Är jag dum i huvudet som vill ha 7k för den, när den kostar 8k ny?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Den finns som billigast på prisjakt för ca 7700kr inkl frakt. Men jag tror att många väljer att handla sina telefoner på avbetalning och har svårt att slänga upp så mycket på en gång och då kan det bli svårt att bli av med den om det "bara" är 700kr billigare än att köpa en ny.

Visa signatur

Säljer Mobiltillbehör på www.bumpy.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Tjenis,

Är det någon som har koll på vart man hittar Mate 9 Pro billigast just nu? Finns det någon kampanj hos någon operatör där man kan få loss den mycket billigare?

Skall försöka sälja min (oöppnad) och vill sätta ett bra pris.

Är jag dum i huvudet som vill ha 7k för den, när den kostar 8k ny?

Tyvärr är det väl så att privatpersoner ofta vill köpa av butik för att få enklare hantering av garanti och reklammationer.

Då butiken inte måste ge garanti till köpare nr 2 (även om kartongen inte är öppnad) så sänker det värdet på telefonen.

Just nu kör Cyberphoto kampanj på denna på 7400 och då får man även ett par hörlurar för 600 på köpet (u-jays)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraApa:

Den finns som billigast på prisjakt för ca 7700kr inkl frakt. Men jag tror att många väljer att handla sina telefoner på avbetalning och har svårt att slänga upp så mycket på en gång och då kan det bli svårt att bli av med den om det "bara" är 700kr billigare än att köpa en ny.

Skrivet av AppendixSE:

Tyvärr är det väl så att privatpersoner ofta vill köpa av butik för att få enklare hantering av garanti och reklammationer.

Då butiken inte måste ge garanti till köpare nr 2 (även om kartongen inte är öppnad) så sänker det värdet på telefonen.

Just nu kör Cyberphoto kampanj på denna på 7400 och då får man även ett par hörlurar för 600 på köpet (u-jays)

Sant det ni säger angående avbetalning och garantier...

Men säg att man sänker 1.000 kr från billigast på prisjakt, det "borde" ju vara tillräckligt för att överge tryggheten hos butiker, eller? Folk kanske värdesätter det mycket högre än vad jag gör / tror.

Får väl se vart man landar. Just nu får man ju rätt många roliga svar på annonsen iaf.

Visa signatur

Grubblare