Permalänk

Fallout 4 Far Harbor

Halloj

Jag har kört en del av original storyn, typ börjat om 5 gånger från början. Har totalt 26 timmar i spelet nu. Men vill så snabbt som möjligt komma vidare till Far Harbor. Jag tänkte starta från början igen, då jag mest har sprungit runt och lärt mig. Även om jag har kommit en bit, så är det en del percs jag vill ändra. Från Start: Hur gör jag, för att så snabbt som möjligt ta mig till starten av Far Harbor?? Eller ännu bättre: Fusk, så jag slipper spela igenom en stor del av original storyn. Det är Far Harbor jag vill lira!!

Extremt tacksam för svar, eller ideér.

MVH Rille

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Googla och se om du hittar någons save fil som passar in på där du vill börja och har dem stats du vill ha.

Testa och googla om det finns något annat fusk för att skippa storyn annars är det nog bara att bita i det sura och lira igenom, 5 timmar är inte så mycket.

Visa signatur

Dont worry be happy

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan bara hoppa på Far Harbor. Monstren där är betydligt tuffare än vanliga F4 områdena, så du behöver lite levels. Om du kan hitta en save, så kör på det.

Far Harbor är knutet till Nick Valentine, så det är han du måste komma till i Diamond City. Du bör också ta med honom som kompanjon... då det helt klart blir mest intressantaste storyn då (säger inte mer pga Spoiler).

Annars kan jag hålla med att FH är utan tvekan den bästa DLCn till FO4... storyn är bra, monstren coola och det känns verkligen som radioaktivt "wasteland".

PS. Känns som jag också behöver börja om på ny gubbe... börjar bli segt nu med LVL 120

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Tror inte du kan bara hoppa på Far Harbor. Monstren där är betydligt tuffare än vanliga F4 områdena, så du behöver lite levels. Om du kan hitta en save, så kör på det.

Far Harbor är knutet till Nick Valentine, så det är han du måste komma till i Diamond City. Du bör också ta med honom som kompanjon... då det helt klart blir mest intressantaste storyn då (säger inte mer pga Spoiler).

Annars kan jag hålla med att FH är utan tvekan den bästa DLCn till FO4... storyn är bra, monstren coola och det känns verkligen som radioaktivt "wasteland".

PS. Känns som jag också behöver börja om på ny gubbe... börjar bli segt nu med LVL 120

Stort tack för svar, ja det låter som att det är bäst att spela sig dit, och leta upp den där Nick Valentine

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Skrivet av tarumbar:

Googla och se om du hittar någons save fil som passar in på där du vill börja och har dem stats du vill ha.

Testa och googla om det finns något annat fusk för att skippa storyn annars är det nog bara att bita i det sura och lira igenom, 5 timmar är inte så mycket.

Tack för tipset, ska kolla det med

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Efter att du gjort questen för att rädda Nick Valentine (du får den i Diamond City), kommer questen "Far From Home" dyka upp. Den leder till Far Harbor.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Efter att du gjort questen för att rädda Nick Valentine (du får den i Diamond City), kommer questen "Far From Home" dyka upp. Den leder till Far Harbor.

Ja, det vet jag. tack vare tidigare svar, och att jag trodde det var något fel först när jag köpt Far Harbor, och jag inte hittade det i menyn. Men efter en googling, så förstod jag att man måste spela sig dit. Men stort tack för att du tog dig tid att svara

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

jag snubblade över den utan att ha gått till diamond city genom att springa in i ett hus på kusten långt norrut, mötte då ett par som ville ha hjälp med att hitta sin dotter, därifrån tog jag en båt till far harbor för att hitta henne, kommer ej ihåg vilken lvl jag var men vet att det var en hyffsat ny save och jag sprang bara runt och utforskade norra delen av kartan.

Permalänk
Lego Master

@t3ddyyy:
Verkar som att du bara hoppade över den initiala kontakten med detektivbyrån i Diamond City, om jag förstår saken rätt (inte spelat dit själv än), så är det det stället du blir tillsagd att gå till när du startar den vanliga questen för att komma till FH.

Citat:

To get going, you need to have completed the quest, Getting a Clue, from the base game. This is the one where you and companion Nick Valentine break into and search Kellogg's house in Diamond City.

If you've already done that, when you load up a save your Pip-Boy will pick up a signal from Valentine's Detective Agency. Tune into the radio station, then make your way to the Agency in Diamond City.

There you'll be told of a missing persons case. You need to head up to the Nakano Residence, situated in the top right-hand corner of the map in a brand new area that was previously inaccessible.

You have to do some detective work for Kenji Nakano, a new NPC, before he'll let you use your boat to travel to Far Harbor.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@t3ddyyy:
Verkar som att du bara hoppade över den initiala kontakten med detektivbyrån i Diamond City, om jag förstår saken rätt (inte spelat dit själv än), så är det det stället du blir tillsagd att gå till när du startar den vanliga questen för att komma till FH.

stämmer nog ganska bra, hursomhelst så kom jag till far harbor i låg lvl utan att ha spelat spec mkt av main storyn

Permalänk
Lego Master

@kallandes:
Har du kommit nånstans än? Jag började spela om F4 nu när 4K-DLCt släpptes, men hinner bara nån timme om dagen (och ibland knappt det) så har inte hunnit ner till Diamond City ens.. =P

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

@kallandes:
Har du kommit nånstans än? Jag började spela om F4 nu när 4K-DLCt släpptes, men hinner bara nån timme om dagen (och ibland knappt det) så har inte hunnit ner till Diamond City ens.. =P

Nä, jag har inte haft tid ännu. Men från imorgonbitti är jag ledig 6 dagar. Så efter helgen, när familjen är på jobb och dagis. Tänkte jag sätta igång. Gillar verkligen F4, tycker inte att det ser så illa ut heller som många vill påskina.

Kör du i 4k? eller vad har du för upplösning på skärmen? Undrar om det är värt att köra 4k DLC´t när man bara kör i 1080p. Men det kanske ser bättre ut där med?

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Jag har kört en del av original storyn, typ börjat om 5 gånger från början. Har totalt 26 timmar i spelet nu. Men vill så snabbt som möjligt komma vidare till Far Harbor. Jag tänkte starta från början igen, då jag mest har sprungit runt och lärt mig. Även om jag har kommit en bit, så är det en del percs jag vill ändra. Från Start: Hur gör jag, för att så snabbt som möjligt ta mig till starten av Far Harbor?? Eller ännu bättre: Fusk, så jag slipper spela igenom en stor del av original storyn. Det är Far Harbor jag vill lira!!

Extremt tacksam för svar, eller ideér.

PC, eller konsol? Eftersom det pratas om att ladda ner ett save antar jag PC, men eftersom det är svårt att använda konsolkommandon på konsolerna...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

PC, eller konsol? Eftersom det pratas om att ladda ner ett save antar jag PC, men eftersom det är svårt att använda konsolkommandon på konsolerna...
B!

det är på PC

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Lego Master
Skrivet av kallandes:

Nä, jag har inte haft tid ännu. Men från imorgonbitti är jag ledig 6 dagar. Så efter helgen, när familjen är på jobb och dagis. Tänkte jag sätta igång. Gillar verkligen F4, tycker inte att det ser så illa ut heller som många vill påskina.

Kör du i 4k? eller vad har du för upplösning på skärmen? Undrar om det är värt att köra 4k DLC´t när man bara kör i 1080p. Men det kanske ser bättre ut där med?

Nej, jag kör bara i 1080. Well, det ser ju klart bättre ut, men jag måste sänka en del andra inställningar för att få det att flyta, så det är ju en avvägning man får göra. Har du plats, dra ner DLCt och testa både med och utan de fräckare texturerna, så får du se hur mycket du måste sänka det andra för att få flyt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

det är på PC

Då finns det MASSOR av fusk, i form av konsol-kommandon, för att ta bort dina befintliga perks, lägga till nya, och slippa börja om. Det finns egentligen så mycket fusk, att om man börjar fuska för fuskandet, så kan man skita i att spela. Men vill du bara göra en "reset" på dina perks, och håller dig till det, så påverkar det inte spelandet.
Som vanligt, save först, gör dina ändringar, ny save, spara den gamla, och starta om spelet, så ska achievements fortfarande fungera.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag har problem med att jag inte kan komma till Nakano residence för det står att jag inte kan gå den vägen är det någon mer som har det problemet och finns det någon lösning.
Har samma problem med att komma till Nuka World.
Och jag kör med mods.

Permalänk
Medlem

@Zeke76: Såvida du inte råkat ut för någon skum bugg så borde det vara möjligt att navigera sig runt problemet.

Eftersom Nakano Residence och starten på Nuka world ligger utanför den vanliga kartan så kan du få meddelandet "You cant go that way" beroende på varifrån du närmar dig området se videon nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=qRrQlnFxE4w

Om du absolut inte kan navigera runt problemet kanske det är någon mod som strular kolla upp vilka moddar du har och googla efter kända problem med dom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Tackar ska prova detta

Permalänk
Medlem

Jag kom i mitt förra spelande också till FH via den där familjen som ville ha tag i sin dotter. Var där o bökade på låg level, typ 18-20 och jag råkade inte på några omöjliga monster där vad jag kan minnas?

Visa signatur

Laptop