Har blivit bannad på GTA 5 online utan anledning

Permalänk

Har blivit bannad på GTA 5 online utan anledning

Hej!

Idag vid 21.48 fick jag ett mail från rockstar som sa att jag blivit bannad permanent från GTA 5 Online, blblabl. Men det värsta är att jag inte har spelat GTA 5 på någon månad.

Jag försökte kontakta deras support direkt när jag fick mailet, men deras ske*na support ger mig bara ett autogenererat svar som säger att bans är permanenta oc går inte att överklaga.

vad skulle ni gjort?

mvh
Sebastian

Permalänk
Testpilot
Skrivet av silfverzor:

Hej!

Idag vid 21.48 fick jag ett mail från rockstar som sa att jag blivit bannad permanent från GTA 5 Online, blblabl. Men det värsta är att jag inte har spelat GTA 5 på någon månad.

Jag försökte kontakta deras support direkt när jag fick mailet, men deras ske*na support ger mig bara ett autogenererat svar som säger att bans är permanenta oc går inte att överklaga.

vad skulle ni gjort?

mvh
Sebastian

Vad är du anklagad för mer specifikt?

En kompis till mig blev permabannad för att ha modifierat sina filer (mods, hacking osv), det visade sig vara korrupta filer bara som flaggats av RockStar's anti-cheat system.
Precis som dig så fick han bara autogenererade svar - Han fick köpa ett nytt konto i slutändan och börja om.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Vad är du anklagad för mer specifikt?

En kompis till mig blev permabannad för att ha modifierat sina filer (mods, hacking osv), det visade sig vara korrupta filer bara som flaggats av RockStar's anti-cheat system.
Precis som dig så fick han bara autogenererade svar - Han fick köpa ett nytt konto i slutändan och börja om.

Tack för ditt snabba svar!

Hi ******,

This is a message from Rockstar Games. Your account was used in violation of our Terms of Service and/or EULA, found here:

http://www.rockstargames.com/legal

http://www.rockstargames.com/eula

Your account has been banned from playing GTA Online on PC permanently.

All GTA Online suspension and banning decisions are final and may not be appealed. For more information on the GTA Online Suspension and Ban Policy please see https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/229514247.

Please note that this is a no-reply email address.

Rockstar Games'

så där stod det i mitt mail...
om det är så illa att jag måste köpa nytt så står jag över.... pga att vi bara åker runt i bilar och skjuter mot andra och poliser etc...
ska kolla om jag kan få kontakt med den sketna supporten

Permalänk
Medlem

Även jag har en polare som blev bannad utan anledning. Riktigt dåligt.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av silfverzor:

någon som har ett tips?

Fusk är inte att modifiera filer. Om jag moddar och kastar säckar med pengar på dig så bryter du mot reglerna när du plockar upp dom.
Vad heter du i GTAO?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Captain Crunch:

Fusk är inte att modifiera filer. Om jag moddar och kastar säckar med pengar på dig så bryter du mot reglerna när du plockar upp dom.
Vad heter du i GTAO?

Fusk är egentligen vad som helst som bryter om X regler. Att modifiera filer är fusk enligt Rockstar och det är deras definition som gäller här.

Att kasta säckar med pengar är dessutom fusk i dess renaste definition eftersom du bokstavligen hackar in dem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Crunch:

Fusk är inte att modifiera filer. Om jag moddar och kastar säckar med pengar på dig så bryter du mot reglerna när du plockar upp dom.
Vad heter du i GTAO?

Dock väldigt oschysst för dom som inte väljer att plocka upp. Hände mig att någon spawnade säckar ovanför mig som följde efter mig. Loggade ut men blev aldrig bannad. Fick ganska många miljoner hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av silfverzor:

Tack för ditt snabba svar!

Hi ******,

This is a message from Rockstar Games. Your account was used in violation of our Terms of Service and/or EULA, found here:

http://www.rockstargames.com/legal

http://www.rockstargames.com/eula

Your account has been banned from playing GTA Online on PC permanently.

All GTA Online suspension and banning decisions are final and may not be appealed. For more information on the GTA Online Suspension and Ban Policy please see https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/229514247.

Please note that this is a no-reply email address.

Rockstar Games'

så där stod det i mitt mail...
om det är så illa att jag måste köpa nytt så står jag över.... pga att vi bara åker runt i bilar och skjuter mot andra och poliser etc...
ska kolla om jag kan få kontakt med den sketna supporten

Dold text

Möjligt att du blivit hackad?
Eftersom du inte spelat på länge ser jag det som en klar möjlighet.

Brorsan fick sitt konto hackat och sålt, hans namn hade bytts ut bl.a. Men han blev iaf inte bannad, var bara att byta lösen och logga in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Att kasta säckar med pengar är dessutom fusk i dess renaste definition eftersom du bokstavligen hackar in dem.

Läs igen. Jag sa inte att modding inte var fusk. Jag sa att fusk inte var modding.

Jag påstår inte att jag får kasta pengar. Att det är fusk är nog självklart för alla utom dej Vi pratar om TS regelbrytande.
Mitt påstående är att TS fuskar (och blir bannad) när han plockar upp pengarna jag kastar.
Det är väldigt många som springer och plockar säckar eller tigger i chatten som sedan tycker att de "inte har gjort något" när de blir bannade fast de fuskar lika mycket som moddarna.
Det är väldigt lätt för R att se hur mycket pengar man fått av andra spelare och vid hur många tillfällen pengarna plockats.
Jag tycker de borde vara ännu hårdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dock väldigt oschysst för dom som inte väljer att plocka upp. Hände mig att någon spawnade säckar ovanför mig som följde efter mig. Loggade ut men blev aldrig bannad. Fick ganska många miljoner hehe

Det händer de flesta. Man får pengarna automatiskt. Men håller du inte med om att det är en skillnad i att få pengar som man inte kan göra något åt och att sitta och tigga i chatten efter moddare. Vart ska vi ses? Ska vi ha en egen session? Ska jag betala med payson eller paypal?
Jag ser ingen som helst skillnad på det och att modda. Fusk är fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Crunch:

Det händer de flesta. Man får pengarna automatiskt. Men håller du inte med om att det är en skillnad i att få pengar som man inte kan göra något åt och att sitta och tigga i chatten efter moddare. Vart ska vi ses? Ska vi ha en egen session? Ska jag betala med payson eller paypal?
Jag ser ingen som helst skillnad på det och att modda. Fusk är fusk.

Dom som tigger är fuskare själva, givetvis. Men det har hänt vänner till mig som fått ban (inte permanent dock, trodde inte dom hade permban i GTA Online) när dom haft pengar som spawnat ovanför dom. Samtidigt har flera som haft fusk installerat och spawnat pengar och saker i spelet inte blivit straffade alls. Man borde ha en skyldighet att försöka se till att ingen oskyldig person straffas. Riktigt sjukt att någon oskyldig skulle få bli permanent bannad från ett spel som kostar flera hundra kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dom som tigger är fuskare själva, givetvis. Men det har hänt vänner till mig som fått ban (inte permanent dock, trodde inte dom hade permban i GTA Online) när dom haft pengar som spawnat ovanför dom. Samtidigt har flera som haft fusk installerat och spawnat pengar och saker i spelet inte blivit straffade alls. Man borde ha en skyldighet att försöka se till att ingen oskyldig person straffas. Riktigt sjukt att någon oskyldig skulle få bli permanent bannad från ett spel som kostar flera hundra kronor.

Jag förstår vad du menar, jag har själv fått pengar utan att be om det. Men R kan se på statsen under hur lång tid och vid hur många tillfällen du fått pengar av andra spelare. Om du plockat pengar av andra i tio minuter så kan du inte skylla på att du inte hann undan. Och de ger inte permaban direkt. Det är väl tredje gången det blir permanent? Först en varning, sedan två veckor och först sedan blir det permanent.
Så att oskyldiga åker dit tycker jag är ett rätt litet problem.

Det stora problemet som jag ser det är att fusket är accepterat och får fortgå utan att R gör ett skit, delvis för att de vill ha moddningen kvar.
En del är kul, Den gigantiska propellern, Det regnar julgranar, osv. tillför något.
Men godmode och att forcea ut spelare ur deras fordon, kill all osv borde bara bli permaban direkt. Men det rullar på utan att R gör ett skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Crunch:

Jag förstår vad du menar, jag har själv fått pengar utan att be om det. Men R kan se på statsen under hur lång tid och vid hur många tillfällen du fått pengar av andra spelare. Om du plockat pengar av andra i tio minuter så kan du inte skylla på att du inte hann undan. Och de ger inte permaban direkt. Det är väl tredje gången det blir permanent? Först en varning, sedan två veckor och först sedan blir det permanent.
Så att oskyldiga åker dit tycker jag är ett rätt litet problem.

Det stora problemet som jag ser det är att fusket är accepterat och får fortgå utan att R gör ett skit, delvis för att de vill ha moddningen kvar.
En del är kul, Den gigantiska propellern, Det regnar julgranar, osv. tillför något.
Men godmode och att forcea ut spelare ur deras fordon, kill all osv borde bara bli permaban direkt. Men det rullar på utan att R gör ett skit.

Jaha, då är det nog inga problem, bara man inte ger ut permaban efter första/andra gången.

Har tyckt redan från första början att Rockstar skulle ha gjort en annan del av Multiplayer, alltså en del som fungerar ungefär som Co-op, upp till 4 spelare, där man inte lvlar och kan använda vilka mods man vill. Gillar inte GTA Online förutom just faktumet att man kan spela tillsammans. Att det fungerar lite liknande som ett MMORPG på sina håll är tråkigt. Hade nog aldrig spelat GTA Online om det fanns en Co-op liknande det jag beskrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jaha, då är det nog inga problem, bara man inte ger ut permaban efter första/andra gången.

Har tyckt redan från första början att Rockstar skulle ha gjort en annan del av Multiplayer, alltså en del som fungerar ungefär som Co-op, upp till 4 spelare, där man inte lvlar och kan använda vilka mods man vill. Gillar inte GTA Online förutom just faktumet att man kan spela tillsammans. Att det fungerar lite liknande som ett MMORPG på sina håll är tråkigt. Hade nog aldrig spelat GTA Online om det fanns en Co-op liknande det jag beskrev.

Jag gillar MMORPGandet. Och det är det som tar mest stryk av fusket. Mindre kul när det är några som smygkör med lite godmode och exploderande kulor. Värsta superstaren för att de har drag and droppat en mapp. Under heists så spelar det ingen roll.
Men håller med om att ett till spelläge med helt fri sandlåda skulle vara kul. Typ Garrys mod.

Permalänk
Medlem

Någon med nicket "silfverzor" har ett konto på unknowncheats, som har fusk till, bla, GTA5, denne har även laddat ner filer därifrån..

Och spontant kan jag ju tillägga, av personlig erfarenhet från när jag höll på med "Unreal Trusted Admin Network", att väldigt många som är sååå oskyldiga ändå lämnar tydliga spår av fuskande. De flesta fortsätter att hävda total oskuld även när de är överbevisade. (Dock är det sällan man går in i detalj och radar upp bevisen för att inte avslöja hur man kniper fuskarna).

Visa signatur

Raid is not backup