Comviq lanserar kampanj med Zara Larsson, Kakan Hermansson, Alex "The Mauler" Gus.

Permalänk
Medlem

Comviq lanserar kampanj med Zara Larsson, Kakan Hermansson, Alex "The Mauler" Gus.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/01/30/comviq-utma...

Alternativa fakta, fejknyheter och filterbubblor. Vi lever i en tid där konsumtion av sociala medier kan föra ner människor i ett konspirationsteoretiskt mörker. I ett flöde med bara likasinnade är det lätt att hamna i villfarelsen om sin egen genialitet eller spä på föraktet om meningsmotståndare. Det är i det här klimatet som Comviq kommer med sin åtgärd.

Ambassadörerna som deltar i träningsprogrammet:

Zara Larsson, artist
Ametist Azordegan, journalist och radiopratare
Felix Sandman, artist i The Fooo Conspiracy
Lucas Simonsson, komiker
Alexander "The Mauler" Gustafsson, UFC-fighter
Kakan Hermansson, programledare, komiker, DJ och konstnär
Iman Aldebe, designer
Sanna Lundell, journalist
Calle Schulman, mediepersonlighet
Nikeisha Andersson, regissör

Att diskutera:

Vad tycker ni om valet av ambassadörer?
Hur pass politiskt färgad tror ni den här kampanjen kommer vara?
Påverkar detta er uppfattning om Comviq och er vilja att vara kund hos dem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kakan har hoppat av, bra det.
Hade jag varit kund hade jag inte var nöjd med att dom valde att ta med Kakan.

Det finns inget som är friskt eller nyanserat hos den människan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/01/30/comviq-utma...

Alternativa fakta, fejknyheter och filterbubblor. Vi lever i en tid där konsumtion av sociala medier kan föra ner människor i ett konspirationsteoretiskt mörker. I ett flöde med bara likasinnade är det lätt att hamna i villfarelsen om sin egen genialitet eller spä på föraktet om meningsmotståndare. Det är i det här klimatet som Comviq kommer med sin åtgärd.

Ambassadörerna som deltar i träningsprogrammet:

Zara Larsson, artist
Ametist Azordegan, journalist och radiopratare
Felix Sandman, artist i The Fooo Conspiracy
Lucas Simonsson, komiker
Alexander "The Mauler" Gustafsson, UFC-fighter
Kakan Hermansson, programledare, komiker, DJ och konstnär
Iman Aldebe, designer
Sanna Lundell, journalist
Calle Schulman, mediepersonlighet
Nikeisha Andersson, regissör

Att diskutera:

Vad tycker ni om valet av ambassadörer?
Hur pass politiskt färgad tror ni den här kampanjen kommer vara?
Påverkar detta er uppfattning om Comviq och er vilja att vara kund hos dem?

Jag menar Kakan, Schulman och Zara har ju iallafall personlig erfarenhet av filterbubblor, alternativ fakta och fejknyheter så det är säkert jättebra att ha med dessa så man får en liten personlig touch av det hela. Annars har jag la ingen större åsikt om det hela, tycker det är lite töntigt att helt plötsligt ska alla leverantörer stå för frihet, icke-hat och kumbaya men det är inget som påverkar mig i någon större mån så länge det inte börjas censureras på något sätt.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Så för att motverka ett flöde där alla är likasinnade, så väljer Comviq att köra en kampanj med 10 likasinnade "ambassadörer"? Folk som lever i filterbubblor gör det oavsett de är vänster eller höger, invandringskritiker eller invandringsförespråkare. Detta är bara ett försök att flytta folk från fel filterbubbla till rätt filterbubbla, annars hade man väl ändå haft med förespråkare från båda sidor? Eller ja, förmodligen är det inte ens det, det är väl på sin höjd ett försök att få in ett gäng sympatikunder. Det fungerade väl bra för Brandos iofs...eller hur gick det nu där?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Så för att motverka ett flöde där alla är likasinnade, så väljer Comviq att köra en kampanj med 10 likasinnade "ambassadörer"? Folk som lever i filterbubblor gör det oavsett de är vänster eller höger, invandringskritiker eller invandringsförespråkare. Detta är bara ett försök att flytta folk från fel filterbubbla till rätt filterbubbla, annars hade man väl ändå haft med förespråkare från båda sidor? Eller ja, förmodligen är det inte ens det, det är väl på sin höjd ett försök att få in ett gäng sympatikunder. Det fungerade väl bra för Brandos iofs...eller hur gick det nu där?

Tar mig friheten att länka videon så folk får ta del av deras framgångsrika kampanj.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Detta lär väl bli som propagande för deras tänkande, snarare än att de själva, och tittarna, förstår att något inte riktigt stämmer med viss "information"..
Mer uppmärksammhet = mer idioti
Är i alla fall så det har varit hittills..
Men det var ju väl valt när det kommer till extremister, bara lite ensidigt då.

Permalänk
Medlem

Tog inte många timmar förens jag sade upp mitt abonnemang och gick över till Vimla

Synd dock, fungerat bra i många år. Kan dock inte stödja den här typen av PR

Permalänk
Medlem

Tycka vad man vill om kampanjen men att använda sig av vänsterextremisten och näthataren Kakan som uppmanar till våld mot poliser är bara korkat. Prata om navelskådning och noll fingertopskänsla, men det var kanske syftet.
Allt har sitt pris Comviq dryg 2a på prisjakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tog inte många timmar förens jag sade upp mitt abonnemang och gick över till Vimla

Synd dock, fungerat bra i många år. Kan dock inte stödja den här typen av PR

Fan, jag bytte precis tillbaka till Comviq efter ett hopplös period hos Hallon. ;´(

Permalänk
Medlem

Ni som inte gillar Comviq kan väl bara byta?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Bra att engagera sig, men att välja ett antal, och i vissa fall, kontroversiella kändisar som provocerar en del kanske inte är en så bra idé. Blir bara en ny filterbubbla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Ganska mycket trams och några frågetecken bland kändisarna när det gäller att ta sig utanför sina åsiktsbubblor. Ännu tramsigare med negativa reviews på prisjakt och att inte kunna ha kvar en operatör enbart pga en tramskampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ni som inte gillar Comviq kan väl bara byta?

Är lätt för alla som sitter på en 24mån-plan

Permalänk
Medlem

Om ni googlar på det så har Kakan själv backat från kampanjen.

Permalänk
Inaktiv

Kul att prisjakts-recensenterna inte verkar ha förstått vad kampanjen är tänkt att handla om..

Permalänk
Avstängd

Skönt man inte har Comviq... det var ju idel ädel tycka-rätt-folk där. Pinsamt urval måste man tycka. Oavsett om man har samma åsikter eller inte. Eller vad är det som är mångfalden i det urvalet? Det blir väl lite som att titta på morgonsoffan i TV4 och tro att man skall få en diskussion... alla håller med varandra hela tiden, blekt!

Bekvämt att tänja gränser åt ett håll... suck.

Permalänk
Medlem

@drulovic: Jösses vilken lista, bara hatare. De borde åtminstone gjort som i inlägget nedan och lagt till dem i det inlägget för lite balans.

https://www.facebook.com/Humlannitton/posts/10210672186194368

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Om det inte var för näthataren Kakan hade jag kanske hållit med dig, som uppmanar till våld mot polisen och är en extremist i klass med Nordfront och AFA

Resten av gänget är inte mycket bättre. Extremister, våldsbrottslingar och fifflare.
Inte alla, finns kanske någon snäll människa med på listan. Känner inte till alla.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Jag gillar inte "kakans" uttalande om poliserna men det är bra att ambassadörerna står upp för yttrandefriheten och inte låter alternativ fakta dominera debatten.

Permalänk
Inaktiv

Där försvann posten man skulle besvara, och i följd också vad man skrivit.. Aja, min poäng med tidigare inlägg var att tanken med kampanjen är att minska extremismen.
Hurvida det är en mindre brajt person som godkänt detta, eller att de kör någon ful strategi i hopp om att öka extremismen är ren spekulation. Och därför anser jag att det är orimligt att anklaga Comviq för att stödja (framför allt) vänsterextremism, vilket, om det är ett ärligt försök, bör vara motsatsen till. De ska ju ha dessa personer som exempel av vad extremister är..

Jag ser inget namn jag direkt är förtjust i heller, om det var så någon uppfattade inlägget

Permalänk
Medlem

Jasåatteh.. Folk är likgiltiga inför att många av deras saker görs av barn i nån jävla giftpöl i Bangladesh. Men ska minsan agera, protestera och byta operatör för en reklam... jisses

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Om ni googlar på det så har Kakan själv backat från kampanjen.

Och på vilket sätt är det relevant? Om det varit comviq som sparkade henne efter dom fick reda på vad hon står för hade det väl varit en sak. Men istället väljer de att stödja henne och med tanke på att övriga listan bara består av vänsterextremister så var det nog inget misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ni som inte gillar Comviq kan väl bara byta?

Bytte till Fello fick 2gb för 95kr istället för 1gb 145kr Comviq.

Skrivet av xpanterx:

@drulovic: Jösses vilken lista, bara hatare. De borde åtminstone gjort som i inlägget nedan och lagt till dem i det inlägget för lite balans.

https://www.facebook.com/Humlannitton/posts/10210672186194368

Tack så mycket, dom personerna hade iaf stämt överens med budskapet för Comviqs kampanj.

Skrivet av ÖrjanKlas:

Jag gillar inte "kakans" uttalande om poliserna men det är bra att ambassadörerna står upp för yttrandefriheten och inte låter alternativ fakta dominera debatten.

Du blandar ihop yttrandefrihet med hat och lögner.

meme
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Och på vilket sätt är det relevant? Om det varit comviq som sparkade henne efter dom fick reda på vad hon står för hade det väl varit en sak. Men istället väljer de att stödja henne och med tanke på att övriga listan bara består av vänsterextremister så var det nog inget misstag.

Bara en uppdatering som jag såg då folk snackade om det. Menade inte att det helt plötsligt skulle göra allting bra igen. Lite intressant bara att det krävdes att kakan behövde backa istället för Comviq

Permalänk
Medlem

Då vet jag ett företag jag aldrig kan tänka mig att ha som operatör i alla fall. Alla företag som tycker det är en bra ide att ha Kakan som en representant ratar jag automatiskt.

Permalänk
Inaktiv

Ingen som kan tänka sig att de snarare stödjer högerextrema och därför vill visa upp vänsterextrema som den negativa typen av extremism? Intressant.. Ni antar alltså att Comviq har någon som tänkt igenom detta, trots att det var en garanterad förlustinsats.. Jag håller mig nog från att dömma mer än att det inte kommer gå så bra med att "upplysa" människorna.

Permalänk
Skrivet av drulovic:

Du blandar ihop yttrandefrihet med hat och lögner.

Hur menar du nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖrjanKlas:

Hur menar du nu?

Kakan och Zara Larsson syn på yttrandefrihet är enkelriktad vilket diskvalificerar båda samt alla andra extremister som förebilder för en sådan kampanj.

Calle Schulman anti-demokrat avskyr alla som tycker annorlunda.
Ametist Azordegan anti-demokrat - "Janne Josefsson är bland det sämsta som hänt demokratin och public service. Kan inte Janne Josefsson bara komma ut som nazist/svp en gång för alla."

Iman Aldebe dotter till islamisten Mahmoud Aldebe som verksam i Centerpartiet ville införa Sharialager.
Sanna Lundell radikal feminist spyr över män dagligen trots att pappa Ulf skapat hennes karriär.
Alexander Gustafsson - dömd för misshandel mellan 2002-2006 bla två kvinnor

Yttrandefriheten är stommen i en demokrati vilken majoriteten av namnen inte lever upp till men tydligen så missade man att göra sin research. Eller är det helt enkelt så att det är bristvara på oberoende kändisar? Undra varför....

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av drulovic:

Kakan och Zara Larsson syn på yttrandefrihet är enkelriktad vilket diskvalificerar båda samt alla andra extremister som förebilder för en sådan kampanj.

Calle Schulman anti-demokrat avskyr alla som tycker annorlunda.
Ametist Azordegan anti-demokrat - "Janne Josefsson är bland det sämsta som hänt demokratin och public service. Kan inte Janne Josefsson bara komma ut som nazist/svp en gång för alla."

Iman Aldebe dotter till islamisten Mahmoud Aldebe som verksam i Centerpartiet ville införa Sharialager.
Sanna Lundell radikal feminist spyr över män dagligen trots att pappa Ulf skapat hennes karriär.
Alexander Gustafsson - dömd för misshandel mellan 2002-2006 bla två kvinnor

Yttrandefriheten är stommen i en demokrati vilken majoriteten av namnen inte lever upp till men tydligen så missade man att göra sin research. Eller är det helt enkelt så att det är bristvara på oberoende kändisar? Undra varför....

Är inte detta då yttrandefrihet tycker du? Just att de får yttra sig.

Permalänk
Medlem

Jag anvAnder Comviq p.g.a. deras generOsa studentpris. Jag kommer inte att byta bort det och dArmed betala mer hos nAgon annan Over en reklamkampanj jag inte gillar. Jag tycker som mAnga andra att det Ar otroligt osmakligt, det hAr, men om ingen annan erbjuder likvArdigt eller bAttre (7GB surf, fria samtal/SMS/MMS fOr 195kr/mAn) sA kommer jag fOrbli kund.

Skrivet av ÖrjanKlas:

Är inte detta då yttrandefrihet tycker du? Just att de får yttra sig.

Det Ar det vAl pA ett sAtt, men att en telekomoperatOr lAgger sig i politik tycker jag kan vara onOdigt. Det gAr inte heller att neka att alla kampanjdeltagare kommer frAn samma hOrn av den politiska kompassen.

De Ar sAkerligen inte dumma, de absolut flesta yngre Ar extremvAnster idag och det Ar vAl den mAlgruppen Comviq fOrsOker nA ut till. De kommer sAkerligen rekrytera en del 14-Ariga fOljare som delar Zara Larsson-debattartiklar.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler