Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av drulovic:

Höjden är irrelevant eftersom hon haft en skärm som typ motsvarar höjden på en bärbar som funkade fint. Enda viktiga är att ögonen klarar skärmen under en längre tid, är det panelen som är avgörande?

En rörlig och ganska flexibelt vinklingsbar laptop-skärm på 15-någonting tum är inte riktigt samma sak som en stationär 24-tummare som i praktiken kommer få sin övre bildkant en 20-25 cm högre upp och börja sin underkant någonstans motsvarande mitten av laptop-skärmen. Ett bra stativ underlättar oerhört och kan rent av vara nödvändigt för att finna en bekväm arbetsposition framför en skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

En rörlig och ganska flexibelt vinklingsbar laptop-skärm på 15-någonting tum är inte riktigt samma sak som en stationär 24-tummare som i praktiken kommer få sin övre bildkant en 20-25 cm högre upp och börja sin underkant någonstans motsvarande mitten av laptop-skärmen. Ett bra stativ underlättar oerhört och kan rent av vara nödvändigt för att finna en bekväm arbetsposition framför en skärm.

Det jag menade var att hon har suttit vad en annan kan anses vara hälsofarligt utan några problem samt att vi jämfört med en fixerad 22" och det var inga konstigheter. Rent spontant kan jag tycka att alltför många lägger lite väl stor vikt på sina egna preferenser vilket hade varit mer än välkommet om det var en del av problematiken. Självklart finns det fler fördelar med att ha alla tillgängliga egenskaper men det är en annan historia.

Tack för input

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

Det jag menade var att hon har suttit vad en annan kan anses vara hälsofarligt utan några problem...väl stor vikt på sina egna preferenser

Jamen då har ni svaret, ni ger mer eller mindre blankt tusan i vad som eftersöks utan det ska bara funka.
Nog hittar du en fin fin skärm på nån 2´nd hand för en hundring.
Eller kolla köp/sälj på FB kanske nån ger bort en som funkar.
Om du vill ge henne ett arbedsredskap, jamen om hennes nivå är "ska funka" så har du fritt uppåt att välja på.
Om du nu är sniken å inte vill ge bort nåt som kostar några tusenlappar så kanske skriva detta i 1´a inlägget.

Alla har vi suttit med CRT skärmar å varit som helstekt gris om kinderna.
Alla har vi också varit med om trötta ögon å försöka läsa vad som står på skärmen.
Man är där å febrilt ändrar å blir aldrig riktigt nöjd.
Men att den har funkat oja det har varit minsta bekymret ifrån skärmar.

Lycka till med letandet!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

Lika intresserad som du är av Somalia kan jag lova dig. Enbart ute efter den mest simpla skärmen som finns med duglig bild och så billig som möjligt. Visst låter det upphetsande men det är hennes krav och hon har suttit med stenålders-skärmar i 30 år så hon vet exakt vad hon vill ha och det är inga problem vare sig med nacke, axlar eller rygg.

Har inget med nacke, axlar eller rygg att göra, Det blir helt enkelt lättare att arbeta med en skärm som är avlång istället för bred när man håller på med text. Fast är man rädd för nya saker så kanske hon ska ha en skrivmaskin istället.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

Hemskt vad folk ska krångla till det hit och dit. Kraven från OP var väldigt tydliga. Något i denna stil kommer hon bli supernöjd med; http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/180133-b...

Flickerfri och duglig panel för Word. Finns möjlighet att köpa till skärm-arm eller liknande i framtiden om det är något ni vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Jamen då har ni svaret, ni ger mer eller mindre blankt tusan i vad som eftersöks utan det ska bara funka.
Nog hittar du en fin fin skärm på nån 2´nd hand för en hundring.
Eller kolla köp/sälj på FB kanske nån ger bort en som funkar.
Om du vill ge henne ett arbedsredskap, jamen om hennes nivå är "ska funka" så har du fritt uppåt att välja på.
Om du nu är sniken å inte vill ge bort nåt som kostar några tusenlappar så kanske skriva detta i 1´a inlägget.

Alla har vi suttit med CRT skärmar å varit som helstekt gris om kinderna.
Alla har vi också varit med om trötta ögon å försöka läsa vad som står på skärmen.
Man är där å febrilt ändrar å blir aldrig riktigt nöjd.
Men att den har funkat oja det har varit minsta bekymret ifrån skärmar.

Lycka till med letandet!

Skrev aldrig att jag skulle köpa den åt henne men tack för visad läsförståelse.

Skrivet av tudz:

Hemskt vad folk ska krångla till det hit och dit. Kraven från OP var väldigt tydliga.

Tack och stor eloge till dig min herre!

Blev skärmen jag länkade i första inlägget och jag förstår varför den ligger först på "mest sålda" bildskärmar på webhallen. Tanten blev lyrisk över bildkvalitén och hennes första 12 timmar gick galant utan några som helst problem!

Visa signatur