Permalänk
Medlem

Chassi till NAS

Skulle vilja ha ett nytt chassi till min NAS. Idag har jag Fractal Design Node 304 men det är förjävligt att arbeta i och inte särskilt isolerat.
Mina krav är följande:
- Tyst, gärna isolerat på något sätt
- Rymma minst 6st hdd-platser
- Ha stöd för m-itx
- Inte större än (ungefärliga mått) 550x250x450 (BxHxD)

Har ni några tips?

Edit:
Man kanske hade kunnat köpa något i stil med Fractal Design Define Mini och sedan lägga den ner istället för att ställa den upp?

Permalänk
Medlem

@Kaspersky 0_o Har du kikat på NZXT H440W NE?
Kör själv ett sådant som NAS, rymmer 11st 3.5". Jag har det också liggande.

Permalänk
Medlem

Lite väl stort för min smak. Egentligen vill jag bara ha nåt lite större än 304 och gärna ljuddämpat, men det verkar inte finnas något sådant på marknaden alls.

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan ju sätta dit ljuddämpande mattor själv.

Edit: Jag kan ju på något sätt förstå att Node 304 inte är så rolig att pilla i alltid, men jag kan också tänka att det är andra val du gjort som gör att det är svårare än det behöver vara. Tex så kan man ju välja ett nätagg som är så litet som möjligt, platt CPU-kylare osv. osv. Annars kommer alla chassin att vara bökiga.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

det är inte ljudisolerat men har du kikat på Silverstone DS380?
det är kompakt och det är lätt att arbeta med diskarna och med noctua fläktar tyckte jag inte det var ljudligt

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

det är inte ljudisolerat men har du kikat på Silverstone DS380?
det är kompakt och det är lätt att arbeta med diskarna och med noctua fläktar tyckte jag inte det var ljudligt

Såg det. Verksde vara riktigt bra, men kanske lite för högt. Jag har max 28.5cm i min tv-bänk vilket verkar vara så hög som det chassit är. Skulle du kunna mäta hur högt det är med fötter? Isf kanske det går att klämma in det.

Sedan har jag läst lite om problem med att få in raid-kort, tror mitt är lite för långt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

den är nerpackad i förvaring hos brorsan så jag har lite svårt att mäta den

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN