Permalänk
Medlem

Lenovo byte av skärm

Tantens datorskärm har lagt ner och det är en lenovo(osäker på modell i nuläget) men det var inte en laptop såg mer ut som att chassit satt bakom skärmen. Är det bökigt att byta en sådan eller kan man koppla en extern skärm till eländet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@drulovic:
Har den uttag för (extern) skärm, är det lättare att koppla dit en annan istället för att böka med att byta.

Dock så finns det "mini" datorer som är som du beskriver. Man sätter dem på VESA fästet på skärmen. Är det en sådan ska du kunna bara montera bort den och sätta den på en annan skärm som har VESA fäste.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Okej detta är som att fråga: Hur lätt är det att byta bromsar på en volvo?
Vi kan börja med om det är en thinkpad?
Om det inte är det så är det genast mycket svårare att byta och ännu svårare att hitta skärm. Då krävs att vi vet exakt modell.

Jag har pillat i mycket laptops och så fort vi pratar vanligt konsument så är det ganska knöligt med klipps och konstiga sätt att fästa saker

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Tjena, är det en Lenovo y50-70 15.6" ? Såfall har jag en liggandes här hemma då jag bytat skärm på min laptop, hör av dig

EDIT: läste lite mer noggrannt nu, ignorera mitt inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@drulovic:
Har den uttag för (extern) skärm, är det lättare att koppla dit en annan istället för att böka med att byta.

Dock så finns det "mini" datorer som är som du beskriver. Man sätter dem på VESA fästet på skärmen. Är det en sådan ska du kunna bara montera bort den och sätta den på en annan skärm som har VESA fäste.

Tror det är identiskt design som bilden nedan så det lutar åt ny skärm externt.

Skrivet av infigo:

Okej detta är som att fråga: Hur lätt är det att byta bromsar på en volvo?
Vi kan börja med om det är en thinkpad?
Om det inte är det så är det genast mycket svårare att byta och ännu svårare att hitta skärm. Då krävs att vi vet exakt modell.

Jag har pillat i mycket laptops och så fort vi pratar vanligt konsument så är det ganska knöligt med klipps och konstiga sätt att fästa saker

Skrev klart och tydligt att det INTE var en laptop/thinkpad utan en motsvarande:

Det verkar som att samtliga "all-in-one" Lenovo har uttag för skärmar så....tack och godnatt!

Visa signatur