Call Of Duty på väg att dö ut?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Om du baserar sanning på att du tycker någon verkar triggad säger det en del.

Inga klagomål mot Cod är berättigade alltså utan det är bara triggade BF fans. Ok då vet jag. Tack du allsmäktige /s

PS: Jag har 10x mer speltid i Cod än Battlefield och det senaste utav dessa franchises jag spelade var Cod. Så att jag skulle vara ett triggat bf-fan är komiskt.

Läs valfri "cod bash" tråd och Battlefield nämns alltid.

Skrivet av anon99339:

Dock är Cod ännu sämre och får därmed mer skit än BF.

Men ja, kvalitet genererar sällan mest pengar, kolla bara hur bra Transformers har gått. Jag håller mig borta från eländet.

Du kan ju gå in mer på djupet varför istället.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Läs valfri "cod bash" tråd och Battlefield nämns alltid.

Du kan ju gå in mer på djupet varför istället.

Gå in på valfri tråd på valfri sida om i princip vilken produkt som helst (som har minst en konkurrent) så kommer du se att det finns några få hardcore fanboys som alltid skriver skit. Nu pratar vi dock om klagomål om själva spelet i sig, det är stor skillnad mellan klagomål och en penismätartävling mellan Cod och BF.

Permalänk
Medlem

Nästa CoD kan handla om WWII eller något senare historiskt krig enligt en hint på Twitter.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nästa CoD kan handla om WWII eller något senare historiskt krig enligt en hint på Twitter.

Knappast förvånande i så fall med tanke på att BF1 blev en succé och Infinite Warfare en fail.

Permalänk
Medlem

Gillade Blops 1 när det fanns servrar, samt 9 imot 9. (12 vs 12 var väl inte med ranksystemet)
Efter det vart det mindre spelare 6 vs 6
Köpte advance warfare, multin dog snabbt för mig, ångrade att jag köpte det.
Lirar hellre cs:go eller riktiga multiplayer dvs fler spelare i samma lag än 6 so mdet är nu tror jag.
Sen får dom gärna gå tebax till 1-2, mw1.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Gå in på valfri tråd på valfri sida om i princip vilken produkt som helst (som har minst en konkurrent) så kommer du se att det finns några få hardcore fanboys som alltid skriver skit. Nu pratar vi dock om klagomål om själva spelet i sig, det är stor skillnad mellan klagomål och en penismätartävling mellan Cod och BF.

Vilka klagomål om spelet i sig?
Läser ju aldrig något konkret utan "det är alltid samma sak om och om igen" aldrig något på djupet eller riktig kritik.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Knappast förvånande i så fall med tanke på att BF1 blev en succé och Infinite Warfare en fail.

Så du menar att dom såg att BF1 blev en succé innan dom började på spelet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Vilka klagomål om spelet i sig?
Läser ju aldrig något konkret utan "det är alltid samma sak om och om igen" aldrig något på djupet eller riktig kritik.

Klagomål =/= kritik.

Skrivet av ClintBeastwood:

Så du menar att dom såg att BF1 blev en succé innan dom började på spelet?

Hur vet du att det skulle vara ett WW2 spel i tidigt stadie? Dom kan lika gärna ha ändrat riktning. Troligare än att dom skulle haft dom tankarna från början eftersom dom bara gått längre och längre i framtiden för varje spel och mer Sci-fi liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Klagomål =/= kritik.

Hur vet du att det skulle vara ett WW2 spel i tidigt stadie? Dom kan lika gärna ha ändrat riktning. Troligare än att dom skulle haft dom tankarna från början eftersom dom bara gått längre och längre i framtiden för varje spel och mer Sci-fi liknande.

Dom arbetade med spelet i två år för att sedan ändra riktning.. ja, det är ju möjligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Så gott som alla PC spelare har efterlyst en återgång till WW2 eller nutid de senaste åren, men som vanligt har inte IW lyssnat utan kört sitt framtids race med resultatet att PC spelarena har tröttnat, det märkliga är att IW inte fattar detta trotts att gamla CoD versioner är populärare än nya.

När/om dom lyssnar kanske det kan bli en uppryckning även på PC sidan, dock gäller det även att dom optimerar det för PC med diverse inställningsmöjligheter som t.ex. FOW och inte sätter sina vanliga begränsningar här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Dom arbetade med spelet i två år för att sedan ändra riktning.. ja, det är ju möjligt.

Om du har en källa som pekar på att det skulle utspela sig under WW2 sedan dag 1 så kan du övertyga mig att dom inte gjort ett WW2-spel bara för att EA/DICE gjorde det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Om du har en källa som pekar på att det skulle utspela sig under WW2 sedan dag 1 så kan du övertyga mig att dom inte gjort ett WW2-spel bara för att EA/DICE gjorde det.

Det var nog fan det dummaste jag läst här på Sweclockers. Grattis!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det var nog fan det dummaste jag läst här på Sweclockers. Grattis!

Jaså? Hurså? Allting är ju trots allt bara ett rykte så på vilket sätt blir det dumt att fråga efter källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jaså? Hurså? Allting är ju trots allt bara ett rykte så på vilket sätt blir det dumt att fråga efter källa?

Ska jag ge dig en källa på att dom inte jobbade på något annat och sedan efter två år så ändrade dom inriktning till att göra WW2 för att Battlefield funkade bra i WW1? Ja, du hör väl själv hur jävla dumt det låter..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ska jag ge dig en källa på att dom inte jobbade på något annat och sedan efter två år så ändrade dom inriktning till att göra WW2 för att Battlefield funkade bra i WW1? Ja, du hör väl själv hur jävla dumt det låter..

Behöver du inte, bara om du vill övertyga mig i detta nuet.

Permalänk
Medlem

Efter cod 2 har det bara gått utför, imo.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Kan uppdatera med att idag så hittar man egentligen spelare på COD så man kan spela online igen vilket inte har gått att göra i 2 månader. Jag pratar om Infinite Warfare och Modern Warfare Remaster. Remastern är riktigt rolig att spela då det är den gamla COD känslan i spelet.

Permalänk

Hur är Modern Warfare Remastered? Jag är inte intresserad av Inifinite warfare, men kan visst måste jag köpa det för att spela mwr?

Är det värt att köpa det? Många som spelar multiplayer osv?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Fast nu är det ju inte Codspelare som klagar utan det är de som inte alls köper spelen som klagar.
Codspelare köper spelen och spelar.
Sedan finns det såkallade Armchairgamers som inte köper men klagar ändå. Det är dessa som hörs mest. Oftast är det såkallade "elitist battlefield shoot doritos" gamers som klagar. Är väl deras Nostalgi då de växte upp med CoD och nu är det för "förändrat" så de måste klaga medans de lirar "supremefield #"

Ditt påstående stämmer inte för fem öre. Du har inte kollat på tex Steam reviews?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hur är Modern Warfare Remastered? Jag är inte intresserad av Inifinite warfare, men kan visst måste jag köpa det för att spela mwr?

Är det värt att köpa det? Många som spelar multiplayer osv?

Modern Warfare Remastered tycker jag själv är bra. Visuellt som spelgläjde. Har bara spelar campaign och är nöjd.

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Hur är Modern Warfare Remastered? Jag är inte intresserad av Inifinite warfare, men kan visst måste jag köpa det för att spela mwr?

Är det värt att köpa det? Många som spelar multiplayer osv?

modern warfare remastered är mycket roligare än infinite warfare. spelet är som cod ska vara och den gamla cod känslan är tillbaka. du måste köpa legacy edition för att kunna köra modern warfare remastered.

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Hur är Modern Warfare Remastered? Jag är inte intresserad av Inifinite warfare, men kan visst måste jag köpa det för att spela mwr?

Är det värt att köpa det? Många som spelar multiplayer osv?

Köpte infinite warfare till Xbox one . I multiplayer där dör jag ständigt pga att alla skuttar runt på väggar o skit, men i remastern så har jag kul är som i 360 versionen fast snyggare grafik (tror jag var länge sedan jag körde 360 versionen men de påstår ju att det är förbättrad grafik).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Antar att ni har hört lite om COD WWII? Det kommer mer information imorgon Jäkligt kul att de går tillbaka till WWII https://www.callofduty.com/sv/wwii

Permalänk

Antar att Activision kommer hänga på EA och släppa COD WW2, det kommer nog bli intressant isåfall

Visa signatur

4790k 4,6 GHz | NH-D15 | Palit GTX 1070 SJS | Samsung SSD 850 EVO 500 GB + 250 GB | FD Define R4

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av LH474:

Antar att ni har hört lite om COD WWII? Det kommer mer information imorgon Jäkligt kul att de går tillbaka till WWII https://www.callofduty.com/sv/wwii

Har en känsla att detta kommer inte rädda CoD... i alla fall inte på PC.
Kommer antagligen fortfarande vara deras extremt dåliga lobby system. 2000 unlocks som antagligen inte har något med WW2 att göra utan gör dina vapen rosa. Inga dedikerade servrar. Deras dåliga nätkod som får BF4 släppet att ses som de bästa någonsin. Enbart typ 6vs6. Och på allt de kart-dlc med 3 kartor för 25$. Och för inte på tal om att dom antagligen fortfarande kommer köra med CoD-points fast ingen gillar de.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PC är en relativt liten spelmarknad också bör nämnas.

Personligen föredrar jag WW2-spelen men Infinite Warfare gillade jag oväntat mycket, Modern Warfare remastern gillades skarpt, MW2 och 3 gillade jag mer andra genomspelningen av båda. Gillade inte Advanced Warfare så mycket men Ghost desto mer.

Jag hade gärna sett att serien återvänder till historiska krig då jag finner de vara intressantare än rent påhittade konflikter som vi främst ser i futuristiska spel. Bör väl tilläggas att jag enbart spelar SP-läget i CoD. För MP så är det Battlefield alla dagar i veckan. Inte för att de båda spelen är fullt jämförbara heller förstås.

Det är inte PC som är en liten spelmarknad, det är att folk som spelar på PC tenderar att spela andra spel. Flera utav dom allra mest spelade spelen i världen är PC-"exklusiva". Det beror på vilken genre av spel du tittar på.

Edit: Wow har tydligen varit inne på denna tråden förut.

Permalänk

Tror personligen COD och Battlefield med tiden kommer dö ut. Bättre vänta med att släppa spel och hålla ett spel levande en längre tid som Rockstar gör med GTA.

Permalänk
Medlem

Har inte lirat CoD sen MW2 kom men nu när de går tillbaka till rötterna med andra världskriget så blir det nog ett köp framöver om det levererar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

MW2 är fortfarande det bästa CoD-spelet enligt mig. Efter de senaste 67 uppföljarna kommer jag troligen inte köpa fler CoD..