AOC Agon AG241QG och AG241QX – 2 560 × 1 440-gaming på 24 tums TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag tänkte jag skulle slå till på en ips skärm i mitt nya val av laptop, beställde sammanlagt 3st varav 2 från msi en från asus, (alla för en bra bit över 20k styck) IPS glowen va så fruktansvärd på allesammans, jag gav upp och köpte en med TN istället. Exakt lika bra bild förutom betraktningsvinkeln under ifrån. Aldrig mer ips.

Dra ned ljus styrkan kan man komma långt på. Min var ingen laptop(tråkigt att dom inte la pengar på skärmarna) ips utan en fin kalibrerad skärm. Finns rätt billigt nu förtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

*Gäsp* Ge mig OLED

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Avstängd

Ifrågasätter starkt denna recension.

Recensenten förminskar vikten av det reflexfilter som skärmen AG241QX har som helt enkelt gör att hela skärmytan ser kladdig ut, speciellt när man surfar på webbsidor som har stora enfärgade ytor.

Även i spel artar sig problemet, speciellt vid ljusare ytor som solnedgångar och liknande.

Köpte skärmen då den fått "utmärkt" i betyg men användarkomforten är sämre än min 1024x768 Samtron skärm från 2002 och detta enbart p.g.a. den smörpapperseffekt som reflexfiltret skapar.

Kommer returnera skräpet omgående, det är en skandal som svärtar ner Sweclockers trovärdighet när recensenten inte tar den bristen på större allvar.

Ska man lida 100% av tiden för att kunna åtnjuta ett reflexfilter som är användbart 1% av tiden? Jag får inte ihop matematiken. Detta är en riktigt pinsam produkt som hör hemma på soptippen.

Permalänk