Permalänk

Magicforce 68 eller Vortex Pok3r?

Ska köpa ett nytt tangentbord med 60% design för att få det mer ergonomiskt när jag spelar. Sitter just nu med ett Mad catz strike 3 som jag ska sälja här på marknaden.
Har fastnat lite för magicforce 68 med röda Gateron brytare, men har även kikat in Vortex Pok3r tangentbord med röda cherry mx switchar. Nu till frågan! Vad är den största skillnaden mellan dessa bord och vart kan man få
Pok3r tangentbord för ett bra pris? Är ett pok3r tangentbord värt för den prisskillnaden? Har en budget på högst 1000 kronor. Om ni vet några tips på keycaps så skriv gärna! Pma mig om ni har ett magicforce 68 eller ett pok3r tangentbord med röda brytare till salu!

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Inaktiv

@thecokeman:
Det blir ju väldigt enkelt: MF68<1000SEK!

Permalänk
Skrivet av anon257891:

@3mil123:
Det blir ju väldigt enkelt: MF68<1000SEK!

Edit: (tänkte inte på att mf var förkortning) Okej men vet du om man bara kan använda usb med mf 68 eller kan man använda ps2 kabel istället?

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem

För mig som har svårt med "nordisk" layout och definitivt inte är intresserad av ANSI så är det ju en sak jag tycker du glömmer. Kör du ANSI eller ISO?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Skrivet av dorf_se:

För mig som har svårt med "nordisk" layout och definitivt inte är intresserad av ANSI så är det ju en sak jag tycker du glömmer. Kör du ANSI eller ISO?

Just nu använder jag ISO men skulle inte bli några problem med ANSI

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem

@thecokeman: I så fall så tycker jag det är rätt läcker design på magicforce.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

@3mil123: I så fall så tycker jag det är rätt läcker design på magicforce.

Jo, sen är det läckert med pilar. Sen vet jag inte hur det funkar med F1-12 på magicforce, måste man använda FN bredvid spacebar? Sjukt begränsande för ett så pass litet tangentbord i sådant fall.

Jag lägger min röst på poker, beprövad och bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Jo, sen är det läckert med pilar. Sen vet jag inte hur det funkar med F1-12 på magicforce, måste man använda FN bredvid spacebar? Sjukt begränsande för ett så pass litet tangentbord i sådant fall.

Jag lägger min röst på poker, beprövad och bra

Har inte ens tänkt på att FN sitter intill space. Kan bli knas det du.
Sen F1-F12 är väl samma på poker? FN + Fx?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

Har inte ens tänkt på att FN sitter intill space. Kan bli knas det du.
Sen F1-F12 är väl samma på poker? FN + Fx?

Det känns som en riktigt konstig lösning faktiskt. Inte direkt anpassad till spel där man behöver fler funktioner, hade satsat på ett poker faktiskt
Av vad jag kan utläsa ifrån bilderna så är det FN+1 - + som är FN, om det var det du menade.

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Det känns som en riktigt konstig lösning faktiskt. Inte direkt anpassad till spel där man behöver fler funktioner, hade satsat på ett poker faktiskt
Av vad jag kan utläsa ifrån bilderna så är det FN+1 - + som är FN, om det var det du menade.

Tycker jag med, kan nog bli jobbigt men ddet får jag leva med

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Jo, sen är det läckert med pilar. Sen vet jag inte hur det funkar med F1-12 på magicforce, måste man använda FN bredvid spacebar? Sjukt begränsande för ett så pass litet tangentbord i sådant fall.

Jag lägger min röst på poker, beprövad och bra

Ja, ska försöka hitta något billigt Pok3r, Har du någon aning om man kan använda ps2 kabel Magicforce eller pok3r tangentbordet istället för USB?

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thecokeman:

Ja, ska försöka hitta något billigt Pok3r, Har du någon aning om man kan använda ps2 kabel Magicforce eller pok3r tangentbordet istället för USB?

Lycka till hehe.
Jag vet faktiskt inte om det går, varför vill du det om man får fråga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Lycka till hehe.
Jag vet faktiskt inte om det går, varför vill du det om man får fråga?

Skickades från m.sweclockers.com

Man ska tydligen få ut mer av tangenbordet, snabbare responstid etfersom att det går direkt till moderkortet men jag vet inte om man mörker någon skillnad och då är det ingen idé. Men jag har för mig att det finns adaptrar för det

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thecokeman:

Man ska tydligen få ut mer av tangenbordet, snabbare responstid etfersom att det går direkt till moderkortet men jag vet inte om man mörker någon skillnad och då är det ingen idé. Men jag har för mig att det finns adaptrar för det

Så var det säkert förr, har för mig att ps2 hade övertag över USB 1, men det spelar ingen större roll i dagsläget. De spel jag spelar brukar jag ligga i toppskiktet av (kanske smått överdrivet) och har inte märkt att jag skulle hållas tillbaks av mina tangentbords responstid via USB.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Så var det säkert förr, har för mig att ps2 hade övertag över USB 1, men det spelar ingen större roll i dagsläget. De spel jag spelar brukar jag ligga i toppskiktet av (kanske smått överdrivet) och har inte märkt att jag skulle hållas tillbaks av mina tangentbords responstid via USB.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej tack för svar!

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|